0 امتیاز
204 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
کودک شما در سنی است که کمتر به بازیهای گروهی علاقه نشان میدهد و دوست دارد که یا خودش با خودش بازی کند یا والدین منحصرا با او بازی کنند و این حالت تا 2 سالگی ادامه دارد . این ماهیت سن اوست اما راهکارهای زیر وجود دارد:
1- در خلال بازی با او به کودکتان آموزش دهید که خودش بازی کند و از بازی لذت ببرد . برایش در بازی تکلیف مشخص کنید تا او انجام دهد مثلا این تعداد توپ را در این سبد بریز یا با این مکعبهای رنگی یک خونه بساز .... سعی کنید در خلال بازی از ایده های خودش برای ادامه بازی استفاده کنید تا خلاقیت را در او زنده کنید . هیچگاه شما بازی نکنید و او تماشاگر باشد .
2 - به نظر می رسد او تنها فرزند خانواده باشد و یا کودک هم سن و سالش در ارتباط روزانه با او نباشد . بهتر است او را ساعاتی در جمع کودکان دیگر قرار دهید . هر چند که او شاید کمتر بازی گروهی انجام دهد . اما از دیگر کودکان یاد می گیرد که آنها چگونه بازی می کنند و چگونه خود را بدون حضور والدین سرگرم می سازند .
3- در ساعاتی که در پیش شماست از محبت و آغوش گرم خود او را بهره مند کنید تا نیازهای عاطفی اش ارضا گردد.
5- به نظر می رسد کودک شما جیغ زدن و یا گریه کردن را وسیله دسترسی به خواسته هایش قرار داده ...که اگر شما به منظور ساکت کردن او به این روند ادامه دهید او را حاکم خود کرده اید و هیچگاه نمی توانید بر خلاف خواسته اش عمل کنید . او عملا به این نتیجه رسیده است که با گریه و داد و فریاد به خواسته هایش می رسد . ( شما به خواسته های منطقی اش عمل کنید) اما آنهایی را که می دانید منطقی نیست و آموزش آن به کودکتان ضروری است حتی اگر بر خلاف میلش باشد به هیچ عنوان انجام ندهید . بگذارید جیغ بزند و گریه کند . اما شما از سر موضع خود کوتاه نیایید . در این موقع همسرتان سعی کند که راه حل سومی بیابد و او را به راه حل سوم سرگرم کند تا او دیگر جیغ نزند . این کار در اول سخت است . چون او لج کرده ... با جیغ بیشتر خواسته اش را می خواهد . اما اگر شما به جیغ زدنش توجه نکنید او یاد می گید که با گریه از شما چیزی را نخواهد . کلا باید به او یاد دهید که جیغ و گریه راه رسیدن به خواسته اش نیست ( چه منطقی و چه غیر منطقی ) در عوض مواقعی که خواسته اش را بدون گریه بیان می کند و شما آن را منطقی تشخیص دادید او را تشویق کنید و به او بفهمانید چون بدون گریه خواسته ات را گفتی و من صلاح دانسته ام آن را برآورده می کنم . ( البته بیان خواسته را کم کم باید فرا بگیرد و سن او هنوز کم است ) اما گریه هم راه رسیدن به خواسته اش نیست .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1361
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836654
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...