0 امتیاز
132 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام. دختری دارم یه ساله ونیم. خیلی ترسو و ظاهرا عصبی هست. خیلی زودرنج وحساس. هرچی میخاد جیغ میزنه. وگریه. نمیدونم دلیلش چیه ولی از نوزادی مشخص بود ترسویه. وقتی داره میفته یعنی در حال افتادن اینقده میترسه که از ترسیدن و جیغ او نگران میشیم اصلا قیافش بهم میریزه. افتادن معمولی. تقریبا از همه آدما میترسه اول برخورد. تا یه ساعت تقریبا به خودم میچسبه تو مهمونی. جوری نیست که بگم خجالت میکشه، کاملا مشخصه که میترسه.  با همسالان خودش که تا آخر ارتباط برقرار نمیکنه و میترسه. ازشون فرار میکنه. خواهری داره 10ساله که خیلی دوسش داره و هواش رو داره و مواظبشه. ولی این نسبت به خواهرش هم حساسه،اگر چیزی برداره. این جیغ و گریه زیاد. که باید به اون بده. اگه خواهرش من یا باباش رو بغل کنه جیغ میزنه و میاد هلش میده. وقتی چیزی ازش بگیریم. خیلی جیغ و گریه. میکنه. جوری که اصلا بهم میریزه. کاملا مشخصه که از تو داغون میشه و بهم میریزه. با اینکه لوس نکردیمش. یعنی طوری نبودیم که هرچی خواست بهش بدیم. یا همه چیز رو ازش بگیریم یا با حالت بد ازش بگیریم. خیلی سعی کردیم نکات تربیتی رو رعایت کنیم.حدود دو ماهه که میزاره بغلش کنم. قبلا اصلا بغلم نمیومد. جیغ میزد. نه فقط من.  [تو این مطالبی که میگم رابطش با من بهتر ازهمه است .]یه ماهه پیش خورد زمین و صورتش درد گرفت ولی یه گوشه اتاق رفت وفقط جیغ میزد و گریه میکرد نمیذاشت بهش نزدیک بشم انگار دشمنش بودم. اینقده از میترسید که منم ترسیدم نزدیکش بشم. وقتی اونجوری میترسه اصلا اعصابش بهم ریز میشه. خیلی داغون میشه.من الان از ترس غیر طبیعی ش و عصبی شدن نگرانم.  غیر طبیعیه.  بنظرتون باید چکارکنم؟ آیا دکتر ببرم؟چه دکتری؟؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خواهر عزیز در خصوص سئوال تان جند نکته را در نظر بگیرید
1-جیغ زدن و لجبازی کودکان از یکسالگی آغاز می شود و در 2سالگی به اوج می رسد و در 6تا 9سالگی هم شدت دارد.جیغ زدن و لجبازی کردن کودکان تا حدی از ضرورت های رشد است بنابرا ین چندان نگران نباشید چون ممکن است منشا محیطی داشته باشد و به ندرت ممکن است مشکل عصبی باشد.
2-در خصوص این رفتار علت های گوناگونی وجود دارد همچون :
الف- ممکن است بروز این رفتار از سوی کودک به خاطر تثبیت استقلال باشد؛پس از 2سالگی برای تثبیت استقلال کودک اتاق خوابش را جدا کنید(18 تا 21 ماهگی) از 2سالگی به بعد انجام امور شخصی را به خودش واگذار کنید(غذا خوردن،لباس پوشیدن و ...)
بازی هایی همچون خاله بازی کودکانه در تقویت استقلال کودک موثر است
ب- علت بروز این رفتار ها جلب توجه باشد؛ در مقابل رفتار کودک حساسیت نشان ندهید و بکوشید در زمانی که لجبازی نمی کند توجه بیشتری به او داشته باشید تا از دادو فریاد برای جلب توجه استفاده نکند
ج- اثبات محبوب بودن نزد والدین و اطرافیان؛ برای پیشگیری از لجبازی و جیغ زدن او از وی تعریف کنید و نقاط مثبت کودکتان را در جمع بازگو کنید
نکات مهم:
1-برای اصلاح کار کودک از اهرم فشار و زور استفاده نکنید چون باعث اختلالات رفتاری و ایجاد استرس و اضطراب بیشتر در کودک می شود.
2-از گفتن لجباز و تشر زدن به او پرهیز کنید زیرا اثر تلقینی دارد و رفتار او را تشدید می کند
3- در مقابل او آرامش داشته باشید و عصبانی نشوید زیرا در موارد بسیاری جیغ زدن کودک بازخورد عصبانیت والدین است
4-به دو موضوع اهمیت بدهید:اول اینکه شرایط و ظرفیت روحی فرزندتان را در نظر بگیرید (اگر کودک شما حساس است با مدیریت بیشتری رفتار او را کنترل کنید)دوم اینکه قاطعیت خودتان را در مقابل خواسته های غیر منطقی او از 3سال به بالا و با ملایمت بیشتری نشان دهید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3514
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806314
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...