0 امتیاز
297 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام خانم رستگار مقدم گل من یه دختر 2ساله دارم که به هیچ عنوان طعم شیر رو دوست نداره به شکلهای مختلفم امتحان کردم جواب نمیده لطفا راهنماییم کنین به چه طریق بهش شیر بدم چون کلسیم خیلی ضروریه

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آیا برای بچه هایی که علاقه ای به خوردن شیر ندارند، از سایر فرآورده های لبنی تامین کرد؟

بله، معده کودکان طبقه بندی نشده است که بگوییم این حفره، حفره شیر است و اگر کودکی شیر نخورد، حفره شیرش خالی می ماند. اتفاقا در سال دوم زندگی کودک بهتر است بیشتر روی غذای او تمرکز کنیم چون میزان املاح، پروتئین و ویتامین های موجود در شیر تامین کننده همه نیازهای کودک نیست و معده کودک نباید با شیر پر شود. آنچه در شیر برای ما اهمیت دارد و باید حتما به آن توجه کنیم، املاح، به خصوص کلسیم، برخی چربی های خاص شیرگاو و نوعی پروتئین است که به خصوص کودکانی که از شیرمادر محرومند، دچار کمبود این مواد خواهند شد. غذاها در این موارد منبع خوبی نیستند؛ مثلا ممکن است کودکی آهن مورد نیاز بدنش را از انواع سبزی ها دریافت کند ولی آهن سبزی ها کیفیت و جذب بسیار پایین و در مواقعی حتی عوارضی دارد در حالی که شیر، کلسیم بسیار مرغوب و مطلوب است. اگر کودکی شیر نخورد، نگران کمبود کلسیم در او می شویم. در این مواقع به خانواده ها توصیه می کنیم تلاششان را برای شیر خوردن کودک بیشتر کنند مثلا روزی چند بار لیوان شیر را جلوی چشم کودک بیاورند و ببرند تا شیر را ببیند. حتی والدین و سایر افرادی که کودک به آنها علاقه مند است، می توانند در حضور کودک شیر بنوشند.
اگر کودک با هر ترفندی حاضر به شیر خوردن نشد چه کنیم؟

در این صورت می توان شیر را در ترکیب با غذاها به او داد؛ مثلا می توان در سوپ، فرنی و پوره کودک شیر ریخت و میزان موردنیاز شیر کودک را در غذاهایش جبران کرد. حتی می توان فرآورده های دیگر شیر مانند ماست، پنیر، کشک، دوغ و… را به کودک داد. به هر حال کودک به یکی از این فرآورده ها علاقه نشان خواهد داد. ولی اگر کودکی از خوردن غذاهای حاوی شیر و لبنیات هم طفره رفت، می توان با بستنی های پاستوریزه این نقص را جبران کرد. کودکان معمولا به بستنی علاقه دارند و آن را راحت تر از سایر ترکیب های لبنی می خورند.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نظرتان در مورد ترکیب شیر با موادی مثل کاکائو، موز، عسل و… چیست؟

معمولا توصیه می شود کودکان در سال دوم زندگی شیر خالص و بدون افزودنی بنوشند زیرا بعضی از این مواد آلرژی زا هستند و ممکن است مشکلاتی را برای کودک ایجاد کنند. با این حال اگر مادر خودش این شیرها را در خانه تهیه کند، بهتر است. مثلا مادر می تواند مقداری موز یا کمی کاکائو را با شیر مخلوط و کمی آن را مزه دار کند تا میل کودک به خوردن آن افزایش یابد. توجه داشته باشید که زیاد از این مواد برای مزه دار کردن شیر استفاده نکنید زیرا هدف ما خوراندن شیر به کودک است نه مثلا کاکائو. بعضی از کودکان با مزه شیر مشکلی ندارند اما رنگ سفید آن را دوست ندارند. این کودکان شیرهای بسته بندی را به راحتی می خورند اما شیری که داخل لیوان ریخته شده است، نه. در این صورت یا می توان شیرهای پاکتی برای کودک تهیه کرد یا با اضافه کردن مقداری میوه یا مقدار بسیار ناچیزی کاکائو به شیر، رنگ سفید شیر را تغییر داد.
برای تامین کلسیم، قره قروت را هم توصیه می کنید؟

قره قورت یکی از منابع سنتی و غنی از کلسیم است. قره قروت باید حتما بهداشتی و سالم باشد و آلودگی نداشته باشد. در این صورت می توان مقدار کمی از آن را در مثلا آش یا سوپ کودک ریخت و به او داد، اما مصرف زیاد آن با توجه به غلظتی که دارد، مناسب نیست.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1609
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839906
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...