0 امتیاز
178 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام, دختری هستم که چهارماهه عقدکردم. من باشوهرم از لحاظ طبقاتی کمی فاصله داریم و سطح اجتماعی و مادی و فرهنگی خانواده ی من بالاتر از خانواده ی همسرمه.شاید این موضوع و یا دلایل دیگه ای باعث شده که اطلاعات عمومی من در زمینه های مختلف وسطح آگاهی هام بیشتر از شوهرم باشه. این درحالی است که همسرم تحصیلات عالیه داره ولی بااین حال در بسیاری ازموارد اطلاعات بسیارکمی داره. این موضوع من را بسیار آزارمیده,چراکه همیشه فکرمیکردم که باید برعکس باشه و مرد بایستی در زمینه های مختلف اطلاعات داشته باشه تا همسرش وخانوادش بهتر بتونن بهش اعتماد وتکیه کنن. لطفا مرا راهنمایی کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
از نظر سطح مالي و اقتصادي صلاح نيست كه دختر و پسر و خانواده هايشان تفاوت زيادي داشته باشند. انسان - به خصوص اگر خود ساخته نباشد - معمولا با مقداري ثروت و توانگري خود را گم مي كند و تكبرها، غرورها، تحقير كردن ها، منت گذاشتن ها به سراغ او مي آيد. . هر چند استثناهايي نيز وجود دارد كه البته نبايد ملاك عمل ما موارد استثناء باشد. بنابراين بهتر است كه از نظر مسائل مالي و اقتصادي از تناسب كافي برخوردار باشند و در يك سطح يا نزديك به هم باشند.

البته با توجه به معيارها ي بيان شده در انتخاب همسر و اين كه هم كفوي اقتصادي از ملاكهاي اصلي نيست بلكه از ملاكهاي كمال است اگرشخص مورد نظراز ساير جهات كفو شما هستند و تنها تفاوت او با شما در مسائل اقتصادي است و ايشان عليرغم اينكه به اين تفاوت واقف است ولي در عين حال با آگاهي كامل و كمال ميل حاضر است با شما ازدواج كند مي توان گفت در اين مواقع عدم هم كفوي اقتصادي را مي توان ناديده گرفت. نكته ديگري كه توجه به آن لازم است اينست كه رفتار او در آينده با شما تا حدود زيادي به نحوه برخورد خود شما نيز بستگي دارد. اگر شما به عنوان يك همسر بتوانيد رابطهء عاطفي مناسبي با او برقرار كنيد به گونه اي كه اعتماد او را در زندگي به خود جلب نمائيد قطعا احتمال رفتار زشت و برخورد نامناسب به حداقل مي رسد و شايد كاملا چنين رفتاري در او منتفي باشد و رفتار شما با او موجب شود كه او همه هستي خود را بدون هيچ گونه منتي در اختيار شما قرار دهد بنابراين در مرحله اول شما بايد از هر طريق ممكن با اطاعت واحترام قلب اورا تسخیر و در مرحله دوم بايد توجه داشته باشيد كه رفتارهاي خود شما در واكنش هاي بعد او در زندگي مشتركتان نقش فوق العاده دارد. مواردی که شما ذکر کردید نگران کننده نیست وشما بااندکی شناخت از تفاوتهای زن ومرد می توانید اینده ای روشن برای خود بسازید .

دوست عزیز توجه داشته باشید به هیچ وجه این تفاوتهارا بروی همسرتون نیاورید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 390
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9803190
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...