0 امتیاز
220 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
پسر من ٥ سالشه يه پسر ٤ ساله تو فاميلمون هست كه خيلي پرخاشگر و عصبيه
اينا خيلي به هم علاقه دارن و همبازي هستن باهم ولي در عين حال پسر من خيلي ازش ميترسه وقتي اون عصبي ميشه پسرمن شديداً استرس ميگيره اكثر اوقاتم سعي ميكنه كه به حرفاش گوش كنه كه اون عصبي نشه منم خيلي ناراحت ميشم نميدونم چيكار كنم اين حالتش از بين بره كه هم ازش نترسه هم اجازه نده بهش پرخاش كنه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر فرزند شما تمام مدت با کودکان بزرگ تر و یا بزرگسالان سر و کار داشته باشد، همیشه تجربه خواهد کرد که «دیگران همه چیز را بهتر از من انجام می دهند. من هر چقدر هم که تلاش کنم مانند آنها نخواهم شد.» اما اگر کودک اکثر اوقات با بچه های کوچک تر همبازی باشد یا با بزرگسالانی به سر برد که در هنگام بازی اجازه می دهند او دائما برنده باشد یا به طور کلی بر روی موفقیت های او زیاد تکیه می کنند، مغرور و متکبر خواهد شد. احتمالاً زمانی که چنین کودکی با همسالانی مواجه شود که هم بنیه یا تواناتر از او هستند و مانند والدین به او امتیاز نمی دهند، دچار مشکلاتی خواهد شد.

اگر قرار است کودک در طول زمان در جامعه با همسالان خود کنار بیاید و احساس خوش آیندی داشته باشد، باید قواعد کارهای جمعی و اشتراکی را با همبازی هایش تجربه کند. در میان گروه همسالان، او سهل تر خواهد آموخت توانایی های خود را درست تخمین بزند، یک بار پیروز شود و بار دیگر تسلیم شود، زیرا اکثر آنها در یک سطح هستند و نیازها و مشکلات و امکانات مشابهی دارند.

کودکان وقتی تقریبا در یک سطح هستند از نظر رشد و پیشرفت بیشتر به همدیگر کمک می کنند و همانند دو کشتی گیر هستند که در یک وزن با همدیگر می خواهند کشتی بگیرند، در این جور مواقع هر دو کشتی گیر بهتر به همدیگر کمک می کنند و می توانند یک زورآزمایی رشددهنده ای را داشته باشند، در صورتی که اگر یکی وزن بیشتری داشته باشد کشتی جذابیت نداشته و کنش متقابل کمتر صورت می گیرد.

کودکان به بچه های دیگر نیازمندند تا از یکدیگر چیزی بیاموزند. همسالان بهتر از بزرگسالان کشش و جذبه دارند، از آنان خیلی سریع تر و بهتر می توان یاد گرفت، زیرا آنان یکدیگر را بهتر درک می کنند. کودکی که تازه سه چرخه سواری یا خط پارا یاد گرفته است، دقیقا می داند مشکلات در کجاست و چگونه باید بر آنها غلبه کرد.

او خیلی بهتر از والدین می تواند کودک مبتدی را به طور صحیح راهنمایی کند و به راحتی به او نشان می دهد که چگونه باید آن را انجام دهد. علاوه بر این خیلی بهتر است از یک همبازی همسال تقلید کند تا از بزرگسالان که غالبا همه چیز را بهتر بلدند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3471
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806271
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...