0 امتیاز
851 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام،من معمولا اگه بخوام جایی برم سر وقت میرم یا بیشتر اوقات نظم وتو خونه خودم رعایت میکنم سعی میکنم نمازمو اول وقت بخونم ،ولی با کوچکترین پیشامدی خیلی دیرتر خودمو جمع وجور میکنم مثلا با وجود نوزادم ی وقتایی که نمیتونم نمازمو اول وقت بخونم یا کارهای دیگه سر وقت انجام بدم ،این توانایی رو ندرم ک مثلا اون موقع نتونستم انجام بدم تو اولین فرصت انجامش بدم ؛یا مثلا میخوام شروع کنم ب ی کار جدید مثلا تو بحث معنویات مدام امروز و فردا میکنم ،قبلا مجرد که بودم هرشب با استغفار رو محاسبه اعمال روزم و با وضو میخوابیدم اما الا خیییییلی وقت میخوام انجام بدم نمیدونم چرا انقد سست شدم با وجودی که مادر شدم وخیلی تاثیر داره،همش احساس ضعف میکنم احساس بنده خوبی نبودن میخوام قرآنمو بردارم بخونم ی حسی بهم میگه اینهمه گناه داری و قرآنو فقط میخونی و هیچ تاثیری نمیگیری،اینهمه روانشناسی مطالعه و گوش میدم فقط ب اندازه دو سه روز عمل میکنم خوم خسته شدم از اینهمه روزمرگی نا مفید،دوستی میگفت بچه بزرگ کردن ثوابی داره اما خودم میگم خب وقتی من خسته مشم و مثلا ب همسرم یا مادرم از بیخوابی ها و اذیت های بچه گانه بچه هام ،شکایت میکنم همه ثواب ها رو باطل میکنم،همش با خودم میگم میدونم جزو اون دسته از انسان هایی میشم که خسرالدنیا و آخرت شدن،میشم چیکار کنم؟؟؟؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
25مشکل شما مشخصا عدم شناخت و مطالعه کافی و عمیق در مسایل دینی و سنت معصومین است. تقریبا تمام احادیث و سنت به ما میگوید که اگر کسی تمام توانش را فقط در یکی از جنبه های دنیایی یا اخرتی معطوف کند محکوم بشکست است. شما باید دنیا را مسیری برای رسیدن به عقبی بدانید. پس تلاش برای داشتن دنیای بهتر تلاش برای مسیری است که شمارا به هدف میرساند.
این حساسیت و وسواس شما در مسایل دینی بسیار خطرناک است. مطمین باشید کسی که شما را بخاطر داشتن گناهان از خواندن قران منع میکند شیطان است. بدترین مصیبت و بدبختی انسان نومیدی از خداوند رحمان است. سعی کنید دید خود را نسبت بخداوند اصلاح کنید. حتی انجام ظواهر دین برای خود دارای ارزش است حتا اگر نتیجه اخلاقی و روحی کمتری داشته باشد. تداوم در این مسیر شما را موفق خواهد کرد. اما برای شما یک پیشنهاد دارم. سعی کنید خیلی از مستحبات را برای مدتی کنار بگزارید اما با دقت به واجبات خود را ملزم کنید. کمیت را کنار بگزارید و سعی کنید نظم و نشاط را در زندگی خود و خانواده جاری کنید. بگزارید به ارامش روحی و ثبات برسید. تفریحات سالم ورزش و گفتگو با خانواده را داشته باشید. فکر بنده بد بودن را از سرتان بیرون کنید نه برای اینکه شما حق بندگی را ادا کرده اید بلکه به این دلیل که هیچکس نمیتواند حق بندگی را ادا کند. پس به فضل او امیدوار باشید و بجای معامله با خدا و شمردن ثواب و ... به او عظمت او و رحمت و.. او فکر کنید. در هنگام خواب لحظه ای اورا یاد کنید و طلب بخشش کنید و از بخشش او مطمین باشید که "لا یکلف الله نفسا الا وسعها".
پس از رسیدن به نظم و ارامش بجای گوش دادن و عمل به هزاران کتاب روانشناسی و دینی و.. قران را سرلوحه قرار دهید. خواندن تفسیر تخصصی قران حتی چند خط در روز راه تفکر و بینش را باز خواهد کرد. انگاه خودتان تشخیص خواهید داد که چه کاری اولویت دارد. برای خود در مسایل مختلف تنوع ایجاد کنید. عبادتی که از روی خستگی و بیحوصلگی باشد را با استراحتی که در ان رضای خداست و به زندگیتان کمک میکند عوض کنید. "دقت کنید"
بطور کلی در حد توانتان در این مسایل وارد شوید وگرنه نتیجه عکس خواهد داد. با خودتان صادق و مهربان باشید. اجر مادر بودن با مسایل کوچک از بین نمیرود. پس ریشه ناراحتی ها و ... را پیدا کنید و خیلی به اهستگی سعی کنید رفعشان کنید. تداوم در این مسیر راه اصلی شماست. بخدا توکل کنید و کمک بخواهید و پس از ان نگران نباشید. در حال حاضر بزرگترین وظیفه تان تربیت کودکتان است. مادری که ارامش نداشته باشد نمیتواند به درستی وظیفه اش را انجام دهد. پس اولویت را به ارامش و استراحت و حتی تفریحات سالم خود بدهید.
توسط
سلام. دوست عزیز اینو بدونید که نگهداری از فرزندان کمتر از نماز شب نیست ارتباط و عبادت
خیلی وقتها قلبی است شما دارید بچه رو میشویید در دلتون با خدا هم نجوا داشته باشید که خدایا همینطور که این بچه عاجز و کثیف هست و من به حکم تو میشویمش تو هم من بنده عاجز رو بشوی و از گناه پاک کن. خدا این نجواها رو دوست داره این ارتباط با خدا بسیار قوی و دایمی هست شما دیگه از انجام ندادن مستحبات نگران نمیشی و ضمناً برکتی در وقت ایجاد میشه ک ب مستحبات هم موفق میشین
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام دوست عزیز
 فرمودین تازه مادر شدید این حس شما ناشی از خستگی وضعف بدنی است کمی از جهت تغذیه بیشتر رسیدگی کنید وکم خونی رو مد نظر قرار بدین وبایک برنامه ریزی دقیق با کمک مهارت مدیریت زمان میتوانید حس خوبی رو برای خود ایجاد کنید ودر ضمن رسیدگی به فرزند وهمسرداری اگر به نیت رضای خداوند باشد وتمام سعی خود را بکار ببندید که تمام وظایفتون رو صحیح انجام بدین جهاد درراه خدا محسوب میشود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 971
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836264
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...