0 امتیاز
280 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام.من مدت 7 سال باپسری رابطه داشتم و شدیدا بهم علاقه داشتیم،اما چون ازش بزرگتر بودم خانواده ش قبول نکردن ازدواج کنیم.حالاپسر بخاطر لج باخانواده سیگاری شده و من دیگه نمیخوام باهاش ازدواج کنم امااون هنوز خواهان من هست!
اینم بگم مارابطه فیزیکی داشتیم اما من آسیبی ندیدم و کسی هم از رابطه ما خبر ندارد.
حالا نگرانم نکنه ازدواج کنم و برای زندگی جدیدم مشکلی پیش بیاد؟
اینقدرترس دارم که گاهی میگم اصلا ازدواج نکنم
ازطرفی نمیدونم اگرخواستگارم راجع گذشته م سوال کنه باید چه جوابی بدم.توروخدا راهنمایی م کنید.
ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نکته اول این است که سیگارکشیدن به تنهایی دلیل خوبی برتی قطع رابطه نیست و شما باید تمام تلاش خود را برای قانع کردن خانواده او بکنید. چون شما با این شخص ۷ سال رابطه داشتید مطمینا پس از ازدواج با شخص دیگر دایما به یاد او خواهید افتاد. با هر اشکالی یا برخوردی به یاد او میفتید و میگویید اگر او بود اینطور نبود و یا اگر او بود این کار را میکرد و...
پس درحال حاضر او بهترین گزینه برای شماست چون کسی که هفت سال بپای شما نشسته و علاقه اش کم نشده فرد بسیار مناسبی است. معمولا اقایان بنا به شرایط پس از حدود شش ماه تا دوسال حالت دلزدگی و خستگی وتکراری بودن از همسر یا نامزد خود می یابند اما کسی که پس از اینهمه مدت بازهم خواهان شماست بنظر ایده ال میرسد چون پس از او بسیار بعید است کسی مثل او شما را دوست بدارد.
اما اگر تصمیم خود را گرفته اید باید انتظار هر پیشامدی را داشته باشید.
نیازی نیست تمام جزییات را برای خواستگار خود توضیح دهید ولی حتما او را در جریان قرار دهید تا با دید باز انتخاب کند و بعدا شما را متهم به دروغگویی نکند. سعی کنید مدتی با شخصی که رابطه داشتید بطور کلی رابطه را قطع کنید و سپس به خواستگار جدید فکر کنید. تاوقتی هنوز ذره ای محبت از او دردلتان است اقدام به ازدواج نکنید. این مساله در صورت بروز زندگی را به حالت پیچیده ای میبرد که اثررات زیانباری خواهد داشت. پس از الان دقت لازم را داشته باشید.
در حال حاضر بهترین راه برای رسیدن به تمرکز و ارامش لازم اینست که با مشغول کردن خودتان به کاری مثل درس یا فعالیت هنری و... و قطع ارتباط کامل با شخص مورد نظر و اجازه ندادن به خواستگاران , فضای ارامی برای خودتان مهیا کنید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. به او هم بگویید دراین مدت تمام تلاشش را بنماید تا رضایت شما و خانواده ش را جلب کند.
توسط
سلام،ممنون از پاسختون اما خب این شخص بجز سیگار،کارش هم از دست داده و نسبت به خداهم باورش کم شده،اخلاقش تند شده و خانواده ش رو اذیت میکنه مطمئنم پدرش اصلا راضی نخواهد شد چون شدیدا آدم یک دنده و کینه ی و مستبدی هستند.خودش میگه داره تلاش میکنه اما بنظرمن چون راه رو اشتباه انتخاب کرده به نتیجه نمیرسه
اگر امکانش هست حضوری خودم یا این شخص برای مشاوره مزاحمتان شویم؟
بازم سپاس فراوان
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1374
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836667
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...