0 امتیاز
187 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
پسرم 23 ماهه هست از 7 ماهگی تا به حال زمانیکه با غریبه ها روبرو میشه گریه میکنه و میترسه و به ما پناه میاره.حتی نسبت به کسانیکه میشناسه هم  زمان میبره تا لبخند بزنه. بیشتر حساسیتش نسبت به کسانی هست که باهاش حرف میزنن،میخوان بغلش کنن و.. و مردهایی که صدای بلندی دارن.
زمانیکه پارک میریم علاقه ای به راه رفتن نداره و اگر روی زمین بگذاریمش به ما میچسبه و گریه میکنه..از جدا شدن میترسه.البته بدون من و همسرم در کنار مادر یا پدرم می مونه و مشکل زیادی نداره..در اون مواقع به دنبال ما میگرده..
با هم سنهای خودش رابطه برقرار میکنه فقط به سمتشون چنگ میندازه، یقه لباسشونو میگیره و به زمین میندازه..اگر بچه ها بازی کنن( مثل توپ بازی) فقط تماشا میکنه،خیلی به ندرت مشارکت میکنه یا توپ رو هل میده.با اینکه ما تشویقش میکنیم اما عکس العمل خاصی نداره.
اهل بازی کردن نیست و بیشتر اسباب بازیهاش رو به دندون میگیره تا بازی کنه..از قاشق و برس سر و سیم تلفن بیشتر از اسباب بازیهاش خوشش میاد و باهاشون سرگرم میشه.به خاطر اینکه سرگرمی خاصی نداره و اهل تعامل نیست،بیشتر پای برنامه ها و کارتونهای تلویزیون میشینه و تلاش ما برای ترک این عادتش بی فایده بوده..مدتی از تلویزیون فاصله میگیره اما همین که بزرگترها روشن میکنن سریع به سمتش میره و اگر اونچه دوست نداره پخش بشه، با گریه و سرو صدا به ما میفهمونه که کانال رو عوض کنیم.
وقتی صداش میکنیم عکس العملی نسبت به ما نداره مگر اینکه کاری نداشته باشه و سرگرم نباشه..کلماتی که میگه کمتر از 10 کلمه هست و تکرارهای کلمات از جانب ما تاثیر چندانی روی حرف زدنش نداشته.ماما و بابا رو هم بدون تاکید ما به زبون اورد.

لطفا راهنمایی کنید
چطور ترسش رو برطرف کنیم
تعامل و بازی کردن رو بهش آموزش بدیم
سطح هوشیاریش رو بالا ببریم
قدرت تکلمش رو بیشتر کنیم
و نحوه ارتباطش با دیگران رو اصلاح کنیم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۵۳- این نشانه احتمال دارد نشانه ای از اختلالهای ارتباطی باشد که نیاز به رفتار درمانی تحت نظر یک متخصص کودک دارد. حتما اورا به روانشناس کودک نشان دهید. او نیاز به مراقبت و توجه ویژه شما دارد.
روی افراد اینچنینی باید روشهای متفاوتی برای بهبود تکلم و ارتباط با افراد اجرا شود. تاکید میکنم حتما برای شناخت و یافتن علت اصلی رفتارها به متخصص مراجعه نمایید. نشانه ها اگر به تنهایی وجود داشتند قابل اصلاح بودند اما مجموعه نشانه ها مشخص میکند که  مراجعه به روانشناس کودک حتما لازم است.
توسط
باتشکر از پاسخ شما.
 درکنار توضیحات قبلی، باید بگویم گاهی با یکی دوبار پسرم به خوبی به آموزشی که گرفته پاسخ میدهد.
به عقیده من، یادگیریهایش بنابه میل خود اوست.اگر نخواهد هرچقدر هم ما به او حرفی بزنیم بی اعتنایی میکند..و برعکس.

از آنجا که همسرم تاکید زیادی بر آموزش به فرزندمان را دارد و نظر او بر اینست که ما برای آموزش پسرمان، زمانی را صرف نکردیم.. از شما میخواهم راههای آموزش مهارتهای ارتباطی و تقویت رشد اجتماعی را بفرمایید.
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
32باسلام،بهترین راه برای تقویت مهارتهای اجتماعی کودک،قراردادن او در محیطهای اجتماعی و ارتباط با سایر کودکان است،فضاهايي مانند مهد یا پارک یا کلاسهای آموزشی و مهمانی...البته مطالعه،مشاوره و آگاهی والدین از مباحث روانشناسی ارتباط موثر بسیار مهم است،مثلا اعتمادبنفس مادر،اضطراب یا مهارتهای کلامی،ابراز وجود و....ی مادر بسیار موثر است وبه کودک بصورت الگویی منتقل ميشود،با کودکتان بازی وگفتگو کنید،از بازیهای کامپوتري،موبایل،کارتون تلوزیون تاحد امکان اورا دورنگهداريد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2265
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9791145
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...