0 امتیاز
162 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام
شوهرم فرد مذهبیه..من اوایل نمیدونسم از ارایش کردن حتی تو خونه برای خودشم خوشحال نمیشه بیشتر واکنش منفی نشون میده
حتی روز عقدم..با لباس عقد وارایشی تقریبا متوسط بودم ک تا منو دید ب روی خودش نیورد ولی وقتی تنها شدیم ازم خواس تموم ارایشمو پاک کنم
ب نظر ایشون چهره من با عبادت میتونه زیبا بشه ن با ارایش..ولی من ذاتا دوس دارم خودمو برای شوهرم ا ایش کنم..با اینکه اهل ارایش نبودم ولی همیشه منتظر بودم ازدواج کنم وبرای شوهرم بهترین بشم..
با پیشنهاد یکی از اقوام بعد از چن ماه تو ی شب فقط ی رژ لب زدم..ولی ایشون بهم گفتن اگه ارایش کنم ومجبورش کنم چهره مصنوعیمو ببینه ب نوعی دارم بش مجوز میدم خانم های بدحجاب ارایش کرده بیرون از خونه رو هم ببینه...
تعجب کردم وشوکه شدم..با این حساب یعنی هیچ وق نمیتونم حتی ی ارایش ساده داشته باشم..با توجه ب اینکه اصلا دوس نداره تو هیچ مجلس زنونه ای ارایش کنم
با این حس زیباطلبی ام چی کار کنم؟یعنی باید کلا قیدشو بزنم ک ب ارایش کردن فک کنم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
مطمینا اینکه این مساله سالها در شما بماند که نتوانسته اید حس زیبایی طلبی خود را اغنا کنید پیامدهای خوبی در طول زندگی نخواهد داشت. پس بهتر است با گفتگویی صبورانه در طول زندگی این مساله را حل نمایید. اصل اول اینکه عجله نکنید. پیمودن این مسیر مهمتر از زمان رسیدن به ان است. اگر عجله کنید و بخواهید هرچه زودتر اورا قانع کنید او مقاومت بیشتری بخرج میدهد.
اولین قدم اینست که اورا اگاه کنید که خداوند زندگی دنیا را مقدمه و پله ای برای اخرت قرار داده حرام کردن حلال خدا کار پسندیده ای نیست. بسیار تاکید شده که ارایش و زیبا نمودن همسر برای شوهرش کار بسیار پسندیده ای است.
پس مشخص است که این نخواستن جنبه شرعی ندارد و شاید فقط یک تعصب باشد. البته با این لغات نباید بیان شود. بلکه باید فقط اورا اگاه کنید که زیبا شدن از طریق عبادت منافاتی با این مساله ندارد و دوجنبه جداست.
قدم دوم اینست که با او از نیازهای روانی خود بگویید و اینکه یک زن از لحاظ روانی و روحی نیاز به بروز و ابراز زیبایی خود دارد که این صفت از صفات خداوند نشات میگیرد. کمی مطالعه در این زمینه باو کمک میکند. پس عدم توانایی در ابراز زمینه مشکلات روحی و روانی را ایجاد میکند. با او در ارامش و صمیمانه صحبت کنید. سعی کنید در مراحل مختلف و خیلی با طمانینه خواسته تان را بگویید. هر چه اهسته تر قدم بردارید امکان پذیرش بیشتر میشود.
شاید بد نباشد که از سرمه استفاده کنید. که هم مستحب است و هم بزرگان دین خود از سرمه استفاده میکردند. پس ما اگر دنباله رو و تابع هستیم نباید بدعت در دین ایجاد کنیم.
با اوردن مثال های اینچنینی و کمی مطالعه و البته صبر و محبت مساله در طول زمان حل خواهد شد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1885
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824804
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...