0 امتیاز
719 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام.
پسرم حدودا 5 سالشه.بسیار زیاد عصبی و لجبازه.به طوری که اگه چیزی باب میلش نباشه دست به کارهای خطرناک و همچنین فحاشی می زنه.همچنین خیلی عصبیه و دادو هوار زیاد می کنه.مرتب دوست داره مورد تایید باشه مثلا تو جمع یه مطلبی رو که میگه اگه احساس کنه دیگران بهش اهمیت ندادن همون جا حالا براش فرق نمی کنه خونه ی خودمون باشه یا مردم،دست به کارهای خطرناک میزنه البته بعضی اوقات کمی هم احتیاط می کنه خسارت زیادی نزنه.خیلی راحت به من و پدرش بی احترامی می کنه .این مسئله برای خانواده ای مثل ما که فرهنگی هستیم تحملش سخته..واین در جاییکه دو پسر قبلیم که الان بزرگ هستند در کودکی هم با این پسرم خیلی زیاد متفاوت بودن و بسیار مودب بودند.در ضمن بسیار پر فعالیت هم هست حرکات تکانشی هم زیاد داره.اما خیلی هم باهوش و زرنگ و با حافظه ی خوب است.و در کل با اینکه خیلی پر تحرکه اما حواسش به دور و اطرافش هم زیاد است.
رفتارهای زشتش جلوی مردم باعث افسردگی و نگرانی من از آینده اش شده.می ترسم در آینده هم همین طور نسبت به من و پدرش گستاخ باشه.لطفا کمکم کنید.اجرتون با امام زمان (ع).

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام. با توجه به نکاتی گفتید نظرتونو را به دو مورد جلب میکنم. نکته اول زمینه تربیتی و محیطی الگو برداری است و اینکه زمانی توقعاتش برآورده نمیشه حتی با نگاه ٬ رفتارش تقویت بشه. این نگاه ممکنه نگاه خشم الود هم باشه. پس با توجه به رفتار پسرتون چه تو خونه و چه جمع به خودتا و اطرافیان توصیه میکنم رفتار بی تفاوت باشه. و فقط زمانی اقدام بشه که رفتار به سمت رفتارهای پرخطر کشیده میشه. با تشویق رفتارهای بسیار کوچک و ریز ی که مودبانه هست تشویق بشه و در جمع بیان بشه. اگر هم الگو بردلری میشه چه از یک عضو خانواده و چه از فیلم یا بازی منبه این الگو حذف بشه. نکته دیگه چنانچه این علایم بیشتر از شش ماه هست به یک روانشناس کودک جهت بررسی بیشتر مراجعه کنید( بی قراری و نا‌آرامی.
* مشکل در حفظ حالت نشسته.
* دویدن بیش از حد و یا بالا و پایین پریدن.
* ناتوانی از بازی کردن در سکوت.
*  به نظر می رسد که همیشه در حرکت و آماده‌ی رفتن هستند.
* زیاد صحبت می‌کنند.
* قبل از اینکه سوال تمام شود پاسخ می‌دهند.)
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1149
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836442
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...