0 امتیاز
210 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام خدمت شما.

لطفا مرا راهنمایی کنید.یکساله ازدواج کردم و ۲۲ سال سن دارم.همسر ۲۸ ساله هستن و دوستان زیادی داره که اکثرا متاهل هستن.ایشون علاقه زیادی داره که با دوستان متاهلش رفت و آمد کنیم.من خیلی علاقه به رفت و آمد ندارم بخصوص که بنده معتقد و باحجاب هستم ولی خانم دوستان همسرم اغلب بد حجاب بوده و حتی در مهمانیها بی حجاب و با یک بلیز شلوار جلوی نامحرم میان.

با این اوصاف بنده تو این یکسال دو باری میزبانشون بودم و اعتراضی نداشتم حتی یکبار خانم دوستشون که یکسال قبل از ما ازدواج کرده بودن وما در عروسیشون حضور نداشتیم فیلم عروسیش رو آورده بود خونمون درخواست که بذارم پخش شه تا همه ببینیم.من فکر کردم فیلم حتما یه سری بخش های عمومیه و یا اینکه مردونه است اما در کمال تعجب دیدم یه عروسی مختلط و بی بند و باره و کل کلیپهاشون و و سالن زنونه و اینا تو فیلمه و بسیار متعجب بودم که تا چه حد راحت و بی اعتقاده. ازونجایی که همسر من هم به حجاب معتقده و محرم و نامحرم رو میشناسه تمام زمان پخش فیلم با دوستشون رفتن تو اتاق تا جایی که خانم دوستشون دو سه بار همسر من و شوهر خودشون رو صدا زدن که مثلا آقا مهدی،آقا پویا بیاین اینجا رو ببینید!!! ولی همسر من خودشون رو زده بودن به نشنیدن و نیومدن.با گفتن این مسئله خواستم اوج بی خیالی این خانم روبه شما  برسونم.

حالا با گذشت چند ماه ازون روز اینبار این دوستان همسرم تماس گرفتن که بیاین همگی تو مهر ماه بریم شمال!من واقعا بدم میاد با اونا رفت و آمد کنم چه برسه که باهاشون همسفر بشم!گفتن یه ویلای دوبلکس میگیریم و گویا همه دوستان متاهل همسرم هستن که با ما ۵ زوج میشیم.

پنج تا زن و مرد و به استثنای من که با مانتو روسریم مابقی بی حجاب خواهند بود و یکجا بودنمون مطمئنا منو اذیت میکنه.دو سه باری به همسرم گفتم ما نریم من کلاس دارم ولی مخالفت کرده.به نظر شما درسته تو همچین جمعی بریم؟من چکار کنم که همسرم بپذیرن؟خیلی دوست دارن که با دوستانشون در این مسافرت باشن و بهشون که گفتم من با خانمهای اونها همخوانی مذهبی ندارم گفتن چیکار به اونا داریم!کمکم کنید اگر به من باشه دوست دارم هیچوقت نبینمشون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
تنها کاری که می توانید در این مساله انجام دهید این است که با همسر خود در باره این موضوع گفتگو داشته باشید. بارها و بارها ولی کوتاه در مناسبت های مختلف با لحنی ناسب با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید با اینکه آنها اعتقاداتشان با شما متفاوت است چرا لعاقه دارد با آنها رابطه داشته باشد. دلایلش را گوش دهید و دلایلتان را بگوئید. بگوئید که نمیخواهید روابط قطع شود ولی نگران خود و او هستید که دچار گناه و غفلت نشوید. حضور در جمعی که انسان را به غفلت و گناه می کشاند شروع مسیری است که انتهایش می تواند مشکلات عدیده ای باشد. باو نگرانی خود را منتقل کنید ولی بگوئید تصمیم با خودش است. اورا مجبور نکنید ولی بگوئید که چقدر در عذاب هستید که با آنها در یک خانه باشید. مسافدت برای تجدید روحیه و نشاط است اما این طور مسافرت شما را دچار عذاب میکند پس شما به هدفتان نمیرسید. در مورد این با همسرتان مشورت کنید. گاهی نیاز است عواقب دراز مدت بررسی شود. باو هشدار دهید شاید او خیلی به آنها که بی حجابند نگاه نکند اما قرار گرفتن در این شرایط احتمال کشش و انجام گناه را زیاد می کند و این مساله هم برای او و هم برای شما مشکل زا خواهد بود.
بطور کلی از این دست گفتگوها در طول زمان می تواند باو کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرد. بگوئید که نمیخواهید او را مجبور کنید و فقط نگران هستید.
در صورت عدم قبول حرف شما سعی کنید با او مشاجره نکنید و فقط باو رفتار احتمالیتان را بگوئید و بگوئید که اگر مساله خلاف اعتقاد رخ دهد با ایشان همراهی نخواهید کرد. سعی کنید انعطاف پذیر باشید اما در اعتقادات محکم عمل کنید تا شرایط روی شما تاثیر منفی نگذارد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2157
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9837449
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...