0 امتیاز
233 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
حدود هفت ساله ازدواج کردم با دو فرزند.خانواده من با ازدواجم به شدت مخالف بودن چون از تحقیقات چیزای خوبی نشنیده بودن ولی من فکر میکردم اشتباه میکنن شوهرم خیلی با شخصیت به نظر میرسید من موردهای دیگرم رو رد کردم چون شخصیت برام خیلی مهم بود ولی بعد از ازدواج بشدت پشیمون شدم چون بیرون از خونه بسبار با شخصیت خودشو نشون میده اما در خونه بسیار بد دهن پرخاشگر .از صبح تا شب سر من و بچه ها داد میزنه و.حرف زشت هیچ کس باور نمیکنه همچین ادمی باشه هر جا میرم همه میگن چقد باشخصیته! مرتب سر پسر دو ساله و دختر شش سالم داد میزنه که مثلا چرا از ریختن رو فرش دست کثیف.مالیدن به دیوار دست به تلویزیون و چیزای دبگه میزنن.به منم مرتب فحش میده زشت ترین فحش ها رو نثار خودم و.خونوادم میکنه هر روز این کارو تکرا ر میکنه و بغد میگه ببخشید و.خودش زود فراموش میکنه و یه مشکل خیلی بزرگ دیگش اینه که به شدا تنبل و بی مسولیته.هیچ کمکی به من در نگهداری بچه ها نمیکته تازه کارهایی اونم من انجام میدم یعنی در هیج زمینه ای نمیشه روش حساب کرد:خرید بردن بچهها به کلاس ,تفریح ,خونه اقوام و هیج جای دیگه ابروم همه جا رفته همه حا تنها میرم .چرا باید با همچین مردی بمونم واقعا نه از لحاظ عاطفی نه هیچ چیز دیگه هیچ کمکی به من نمبکنه ازش متنفرم ولی نمیدونم طلاق راه درسته یا نه بچه ها با همچین پدری بمونن یا اصلا نه?دخترم و خودم بشدت متاثر از رفتارهاش هستیم از حرف زدن باش به هیچ نتیجه ای نمیرسم.خوذش قبول میکنه ولی هیچ تغییری نمیکنه لطفا منو راهنمایی کنین چون واقعا ازش متنفر شدم و اصلا نمیتونم دیگه بش نزدیک بشم روابط خیلی سردی بین ما حاکمه وقتی از صبح تا شب فحش میشنوم وازده مورد چیزی کع ازش میخوام همع رو نه میگه ثس چطور میتوتم از اخساس زنانه ام استفاده کنم ?لطفا منو راهنمایط کنین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر این اختلال شخصیتی شده باشد کار تخصصی لازم دارد . ابتدا باید مراجعه به یک روانشناس داشته باشند و ممکن است که نیاز به کار روان پزشکی هم باشد . دراکثر قریب به اتفاق نمی شود گفت تبدیل به اختلال شخصیت شده است زیرا مکرر و مستمر نیست .. ما انتظار نداریم که یک فردی که در خانواده سالها فحش شنیده و داده و این رفتار فرهنگ شده است و ملکه ی ذهنش شده ، یک روزه حل بشود .

 برای همه ی رفتارهای ناشایست ما راهکار داریم. البته تحمل و بردباری می خواهد و او یک روزه درست نمی شود . زیرا این ویژگی های رفتاری ناشایست مربوط به یک ماه یا یک سال زندگی قبل این آقا نیست . معمولا این ویزگی های رفتاری که نهادینه هم شده است به دوران کودکی طرف برمی گردد شاید همسر شما در فضایی بوده اند که سالهای سال فحش شنیده اند . حالا لازم نیست که حتما در خانه ی آنها فضای فحش بوده باشد. ممکن است که محله ، محله ی بدی بوده است یا نزدیکان ، نزدیکان خوبی نبوده اند یا رفقای بدی داشته است یا همسالانی داشته که آنها اهل فحاشی بوده اند . اگر شما حوصله داشته باشید و نخواهید زود به نتیجه برسید من راهکارهایی را اشاره می کنم . اگر آنها را انجام بدهید می توانید این رفتار را از شوهرتان دور کنید یا این رفتار را در او کم کنید .اول اینکه به حساسیتهای شوهرتان توجه کنید. اگر شماچندسال هم با ایشان ازدواج کرده باشید بالاخره رگ خواب ایشان دست شما آمده است . حساسیت ها همان علایق و سلایق است . لذا شما می دانید که در کجا شوهرتان حساس است ، در یک جایی تذکراتی به شما داده است . سعی کنید اینها را در ذهن خودتان داشته باشید و سعی کنید که در آن موقعیت ها به حرفش گوش دهید که بد دهانی نکند . مثلا از یکسری از افراد بدشان می آید که ممکن است از نزدیکانش شما یا خودش باشد ، جلوی همسرتان از این افراد صحبتی نکنید . ایشان از یکسری افراد خوشش می آید و بویژه ارتباط عاطفی با نزدیکان خودش دارد ، به آنها بد نگویید و به آنها احترام بگذارید. از کارهایی که خوشش نمی آید بپرهیزید . وقتی که او خسته است از او چیزی نخواهید زیرا اینجا بزنگاه های بددهانی و فحاشی هاست . بویژه ابتدای نیمساعت اولی که آقا به خانه می آید ، خسته است ، در نیمکره ی راست است و هنوز به نیمکره ی چپ منتقل نشده است ، در اینجا جای گِله و شِکوه نیست . بررسی ها نشان داده که در این زمان تنش ها خیلی زیاد است و برای کسانی که اهل بددهانی هستند این زمان بددهانی بیشتری می کنند . دیگر اینکه اگر می خواهید به همسرتان تذکری بدهید ، این تذکر پی در پی نباشد. یک بار به او تذکر بدهید و بگذارید که تجزیه و تحلیل بکند . از نذر و دعا هم استفاده بکنید . اینها خیلی موثر است . ما اعتقاد داریم که موثر واقعی خداست و اگر خدا دستی به زبان این آقا بکشد ، ایشان از بددهانی دور می شوند . باید حوصله داشته باشید زیرا این رفتارها در آقا نهادینه شده و یک فرهنگ شده است . در روانشناسی فرهنگی که نهادینه شده براحتی قابل اصلاح نیست . با این راه کارها یا می توانید این بددهانی را از بین ببرید یا آنرا کم کنید تا خیلی لطمه نخورید. می گویند که عمدتا فحاشی ناشی از عصبانیت است . خیر ، یک موقع ممکن است که طرف خشمگین نشده ولی خیلی راحت فحش می دهد و عادت کرده است و بددهان است . پرخاشگری ها دو نوع است. یک پرخاشگری که همه دارند و می توانند بدون دارو آنرا کنترل بکنند اما یک وقت پرخاشگری عصبی است که نشانه دارد و مثلا چشم هایش قرمز می شود ، دستهایش می لرزد ، در حال خودش نیست ، همه چیز را پرت می کند ، تپش قلب دارد و کنترل ندارد . لازم نیست که طرف همه این علائم را داشته باشد حتی اگر چهار تا از این علائم را هم داشته باشد طرف بیمار است . ما برای بیماریهای روانی هم راهکارهایی داریم تا موجب طلاق نشود . ممکن است که طرف پیش روانشناس نرود ولی با این راهکارها ، ما می توانیم مشکلات را کمتر کنیم .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1042
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836335
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...