0 امتیاز
309 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پسرم 21 ماهشه دیوونمون کرد از بس چیزی پرت کرد
چکارش کنم الان باعث ناراحتی شد

اسباب بازی و لیوان پرت میکنه
فرصت مقابله نمیده .ناگهانی کارشو میکنه
چکار کنم ترک کنه کارشو

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
کودکان از سن حدود 14 ماهگي تا سه سالگي پرتاب کردن را ياد گرفته و از اينکه اشياء را پرت کنند لذت مي‌برند، چرا كه انگشتان‌شان را از دور چيزي که در دست دارند باز کرده و آن‌را رها مي‌کنند و اين خود يک پيشرفت در استعدادهاي حرکتي آنها محسوب مي‌شود.

روانشناسان پرتاب کردن اشياء را مستلزم هماهنگي بين دست و چشم كودك میدانند: هنگامي‌ که کودک شروع به پرتاب کردن اشياء مي‌کند، نه تنها بسيار به خودش مي‌بالد که يک مهارت جديد را کشف کرده، بلکه والدين نيز بايد خوشحال باشند که او يک مرحله رشد ديگر را نيز طي کرده است، هرچند که اين امر ممکن است آنها را خوشحال نکند که او ماکاروني را از بشقابش بر روي زمين بريزد و يا پستانکش را در خيابان از دهانش به بيرون پرت کند.

روان‌شناس تأكيد كرد: ن تا جايي ‌که پرت کردن اشياء توسط کودک خطري براي اطرافيان ايجاد نکند، نبايد او را سرزنش و يا تنبيه کرد، متوقف کردن کودک از پرت کردن اشياء به اطراف در اين سن، تلاش بيهوده است، پس به جاي اينکه او را متوقف کرد بايد سعي شود به او ياد داد که چه چيزهايي را مي‌تواند و چه چيزهاي را نمي‌تواند پرت کرد.

اگر تعداد وسايلي که به كودك اجازه مي‌دهيد پرت کند زياد باشد، او سريع‌تر ياد مي‌گيرد که چه چيزهايي را نبايد پرت کند، او را به پرت کردن چيزهاي بي‌خطر تشويق کنيد، مثلاً در منزل تعدادي توپ‌هاي فومي يا پارچه‌اي تهيه کنيد و با يکديگر توپ بازي کنيد و يا اگر به خريد مي‌رويد از او بخواهيد خريد شما را داخل چرخ بياندازد، او از اينکه به او اجازه دهيد که خرده سنگ‌هاي کنار جوي را داخل جوي آب پرت کند بسيار لذت مي‌برد، به اين ترتيب او کم‌کم ياد مي‌گيرد که پرت کردن چيزهاي مناسب در زمان و مکان مناسب، اشکال ندارد.

پرتاپ اشياء اگر از روي عصبانيت باشد، بايد در صورت امکان، او را ناديده گرفته و به او محل نگذاشت، يادآور شد: اگر کودک بداند که مي‌تواند با پرت کردن اشياء به سوي ديگران توجه والدين را جلب کند، حتماً اين کار را تکرار خواهد کرد، اما اگر ديديد که او اين کار را تکرار مي‌کند و يا باعث ايجاد ناراحتي و درد در کودک ديگري مي‌شود در اين صورت بلافاصله او را از محيط دور کرده و با آرامش ولي قاطع به او گوش‌زد کنيد.

ممکن است واکنش غيرکلامى كودك نسبت به ناکامى در هنگام بازى با اسباب‌بازى يا پازلى که شکل دارد، به‌صورت بلند کردن اشياء و پرتاب آنها به اطراف اتاق باشد، او در اين حالت شيطنت نمى‌کند، دور کردن اشياء به‌علت ناکامى ممکن است به‌قدر کافى در تخفيف تنش او کمک کند و ممکن است با يک فرياد به پايان برسد.

 در پاسخ به اين سئوال كه آيا بعد از پرت کردن اسباب‌بازي بايد آن را براي كودك بياوريم،باید گفت فرزند شما اسباب بازي‌اش را پرت مي‌کند و منتظر است شما كه در هر بار پرت کردن، آن‌را برايش برگردانيد، مي‌توانيد با صبر کردن، حس کشف راه‌هاي جديد را در او بيدار کنيد، حرکت‌هاي بعدي، باعث رشد فکري کودک و شکوفايي خلاقيت در او مي‌شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 879
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802152
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...