0 امتیاز
165 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
نمایش از نو توسط zrastegar
سلام وقتتون بخیر
همسرم مدتی رابطه ی خیلی خوبش با پدر و مادرم تبدیل به یک رابطه ی سرد شده و البته اصلا رابطه ی خوبی با باجناق بزرگتر نداره و وقتی خواهرم و شوهرش اونجا باشن با اکراه میاد یا اصلا نمیاد و این مشکل از روز بله برون تا الان که چهار سال میگذره ادامه داره و حتی توی رابطه من و خواهرم هم تاثیر گذاشته و من اوایل ازش میخواستم  و اصرار داشتم رفتارش را عوض کنه ولی دیدم بهتر که نشد بدتر شد و من هم متهم شدم
و حالا این برخوردها با پدر و مادرم شروع شده من شاغل هستم و راهم دور و فقط مجبورم آخر هفته ها برم ولی هر بار با ناراحتی و دعوا برگشتم کم کم از اینکه برم اونجا هم استرس دارم و هم دوست ندارم برم
دلیلشم برای این رفتارش اینه که پدر و مادرت من را دوست ندارند و داماد بزرگتر را بیشتر تحویل میگیرند در صورتی که همیشه خانوادم  همسرم را قبول داشتن و پیش من هم تعریفش را میکنند.شوهر خواهرم یک مدت با خواهرم دعوا کردن  و تا جدایی هم پیش رفتن ولی الان آشتی کردن با اینکه پدر و مادرم از دستش ناراحتن ارتباط خوبی برقرار میکنن به خاطر خواهرم و پدرم طرز فکری که داره میگه بین دامادهام فرقی نمیزارم و همسرم از این قضیه شاکی و ناراحت.
و ناراحت از اینکه چرا پدرم موقعی که احتیاج مالی داشته و میدونسته کمکی نکرده در صورتیکه پدر خودش از اول زندگی تا به الان هیچ کمکی نکرده.
من باید چیکار کنم که به این رابطه کمک کنم از طرفی پدرم مدام میگه شما چرا اینجا نمیاین ا ما قهرید و... قبلا شبها اونجا میموندیم ولی الان اصلا حاضر نیست و پدرم هم از این رفتار خوشش نمیاد لطفا راهنمایی کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز شما به عنوان مهمترین فرد در این بین باید با مدیریت صحیح این ارتباطات را کنترل کنید به طوری که مانع از تنش بین همسر و خانواده تان شوید، شما بایدبه همسرتان ابراز كنيد كه به او بشدت علاقه مند هستيد و مايل به ادامه زندگي صميمي هستيد. سعي كنيد با ابراز محبت بجا، اعتماد همسرتان را در عدم تأثيرپذيري از پدر و مادرتان به اثبات برسانيد همچنین به او اثبات کنید که فرد اول زندگی شما ایشان میباشد و درهمه حال پشت همسرت باش تا حس رقابت وحسادت در همسرت کنترل شودودرهیچ شرایطی ایشان رامورد قیاس قرار ندهید. توصیه های پیشنهادی:
1 - معاشرتها را خیلی زیاد کنترل کنید
مثلا اگر می بینید ارتباط زیاد ایجاد کننده تنش و مشکل میان طرفین می شود این رابطه را خیلی کم کنید مثلا شما خودتان بر حسب وظیفه و مسئولیتی که یک فرزند دارد مکررا با خانواده تان رابطه داشته باشید ولی ضرورتی ندارد که همسرتان در همه این سرکشی ها با شما همراه شود. کم کردن این روابط شاید از تنشها بکاهد.
2 - حساسیتهای همسرتان را بشناسید
و به طریقی خانواده خودتان را مطلع کنید تا قدری در رفتار خودشان اصلاحاتی ایجاد کنند و از شدت مشکلات کاسته شود.
3 - حساسیتهای خانواده خودتان را هم بشناسید
و به اطلاع همسرتان برسانید تا در تعامل شان با خانواده شما بیشتر رعایت کنند.
4 - خودتان هم برخی از مشکلات رفتاری و .... را در غیاب همسرتان به خانواده تان تذکر دهید
5 - همیشه در غیاب خانواده حق را به همسرتان دهید
تا ایشان تصور نکند که شما وی را تنها رها کرده اید. ضمنا در مواقع مقتضی هر در برابر همسرتان و همخانواده با رعایت احترام واکنش جدی نشان دهید. مثلا وقتی می بینید واکنشهای منفی را شروع کردند خیلی جدی ولی محترمانه واکنش دهید مثلا بگویید: این طرز واکنش برای افرادی بالغ واقعا بعید است. تصور می کنم بهتر است این قایله را تمام کنید و سپس به اتفاق همسرتان موقعیت را ترک کنید ولی اصلا قهر نکنید بلکه در دفعات آتی ارتباط معمولی با طرفین داشته باشید
6_از همسرخود دلایل این رفتارها را بپرسیدو با گفتگو اختلاف ها و سوتفاهم ها را حل کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 328
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841069
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...