0 امتیاز
226 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام.همسر من مرد دینداری است و عاشق اهل بیت. من از اول زندگی  بدبینی داشتم ولی بعد گذشت 18 سال خیلی خودم رو تغییر دادم و سعی کردم به همسرم اعتماد کامل داشته باشم اما بعضی مسایل رو نمیتونم تحمل کنم.مثلا" چرا شوهر من باید با همکار خانومش تو خصوص مطلب البته نه مطلب بد رد و بدل کنن و شوهرم لایک گل برای اون خانوم بفرسته؟!! وقتی ناراحتیم رو ابراز میکنم میگه تو ایراد داری و بدبینی چون فکر میکنی همه زنها خرابن و تو خوب!!! نمیدونم آیا واقعا" رفتار من درسته یا غلط؟!! آیا همسرم با اینکه تو شخصی بدون هیچ دلیلی با خانوم رابطه البته سالم ولی بدون هیچ دلیل موجه داشته باشه اشکالی نداره؟!!! من خیلی سعی میکنم بفهممش ولی اینو نمیتونم هضم کنم.اگه من اشکال دارم خواهش میکنم بگید بهم.
با تشکر از جوابتون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)

سلام دوست عزیز 

البته اين يک نياز طبيعي است که هر زني همسرش را تنها براي خود بخواهد و در مورد روابط و مناسبات او با ساير زنان حساسيت نشان دهد اما گاه اين حس تملک از شکل طبيعي خود خارج شده و همان طور که گفتيم باعث ايجاد تنش و درگيري در زندگي مشترک مي گردد. اگر بخواهيم اين احساس را طوري توصيف کنيم که شما بتوانيد بهتر متوجه آن شويد بايد بگوييم که "حس تملک زنانه" تقريبا معادل با " غيرت مردانه" است. يعني هر دو اين مفاهيم را مي توان هم رديف هم به شمار آورد به جز اينکه اين ويژگي ها، تحت تاثير شرايط جنسيتي فرد قرار مي گيرد.

 

اين نوع حسادت (يا همان حس تملک) وقتي از شکل طبيعي خود خارج مي شود، باعث مي گردد که زن بر روي روابط همسر خود حساس شده و نسبت به هر ارتباطي که با زنان ديگر دارد(اعم از سلام و احوال پرسي و يا صحبتهاي معمولي) واکنش شديد نشان دهد. در برخي از زنان اين ويژگي چنان شدت مي يابد که مسير نگاههاي همسرشان را در کوچه و خيابان دنبال مي کنند تا ببينند آيا او به زنان ديگر نظر مي افکند يا نه؟ و يا حتي برخي از مردان هنگام مراجعه به مشاور از اين مساله شکايت دارند که حتي جرات تماشاکردن فيلمها، سريالها و يا برنامه هايي را که زنان در آن حضور دارند را نمي کنند.

 

البته فراموش نکنيد که درست است که عده معدودي از زنان دچار اين مشکل بوده و زندگي را براي خود و همسرشان سخت مي کنند

 

بنابراين با توجه به طبع حساس زنانه کاملا طبيعي است که يک زن نسبت به همسر خود و با مشاهده اين صحنه ها در روابط همسرش دچار وسواس شده و دايما سعي کند او را تحت کنترل خود قرار دهد.ولی دوست عزیز اگر این حالت افراطی شود همسر شما خسته ودلزده شده وکم کم این حالت اورا به سمت وسوی خیانت سوق می دهد توصیه می کنم برای خود اشتغال مناسبی فراهم کنید ومدام خود را مشغول کنید تا حساسیت نشان ندهید 

به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1142
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836435
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...