0 امتیاز
149 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
کودک 11ماهه ای دارم که خیلی خیلی کم طاقت ولجوجه .چطور باهاش برخورد کنم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
قشقرق ممکن است در سنین حدود 12 ماهگی شروع می شود، زمانی که نوپاها مستقل تر می شوند. در این مرحله به نظر می رسد که کودک متوقع، لجوج و بدون همکاری باشد. قشقرق ها در سنین 2 سالگی شایع هستند اما اگر بخوبی مدیریت شوند کمتر در3 و 4 سالگی ادامه یابند. همان طور که کودک می آموزد که مشکلات را از راه حل های دیگر حل کند کمتر قشقرق به پا می کند. بچه ها ممکن است نتوانند قشقرق را بدون کمک والدین کنار بگذارند.
قسمتی از وظیفه شما به عنوان یک والد این است که به کودک تان بیاموزید محرومیت و ناتوانی خود را مدیریت کند و عصبانیت خود را به روش های مناسب بیان کند

چرا بچه ها قشقرق به پا می کنند؟
وقتی کودکان احساس عصبانیت یا عجز و محرومیت می کنند، اگر بچه ها چیزهایی را که می خواهند، با قشقرق به دست آورند، یاد می گیرند که این رفتار را ادامه دهند. یعنی یاد می گسرند که شلوغ کنند یا رفتارهای پرهیجان داشته باشند تا سایرین به خواسته های آنها پاسخ دهند

چطور می شود از قشقرق پیشگیری کرد؟
تا حد امکان چیزهای خاصی را که نمی خواهید کودک تان به آنها دست بزند از دسترس او دور کنید، و از گفتن «نه» خودداری کنید و همچنین از گفتن زیاد جمله «دست نزن» خودداری کنید.

سعی کنید زمان های طبیعی خواب و غذا برای کودک تان حفظ گردد

در بین روز، اجازه بدهید که کودک بداند شما در حال انجام چه کاری هستید و آنچه را قرار است اتفاق بیفتد بداند، بنابراین آنها می دانند انتظار چه چیزی را داشته باشند.

با فعالیت های متنوع کودک خود را مشغول نگه دارید. وجاهایی که ممکن است به دلایلی حوصله اش سر برود و شلوغ و مخرب شود، او را سرگرم کنید.

به کودک توجه کنید و برای رفتار خویش او را تشویق کنید.

در مورد نیازهای قابل قبول کودک تان قبل از اینکه بلی یا نه بگویید، تصمیم گیری کنید و تصمیم خود را عملی سازید.

چطور قشقرق ها را کنترل کنید!
از چشم پوشی کردن استفاده کنید
چشم پوشی از قشقرق می تواند برای کودکان کمتر از 2 سال مؤثر باشد. به کودک نگاه کنید و با او صحبت نکنید. اگر او در وضعیت امنی است، از او دور شوید و تا قشقرق او تمام نشود، به او توجه نکنید.
به محض اینکه کودک آرام شد و رفتارش خوب شد او را تشویق کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1164
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831472
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...