0 امتیاز
289 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام خانم رستگار شوهر من قدرت نه گفتن رو به رفیقاش بلد نیس و هفته ای دو سه بار با رفیقاش به سر میبره و من هر رفتاری رو که تا الان بلد بودم انجام دادم و تا حدودی نتیجه دیدم ولی خیلی کم اندازه یه سر سوزن .دوست دارم شما با راهنمایهایتان من را بیشتر اگاه کنید و بگویید چه رفتاری با همسرم داشته باشم تا دور رفیقهایش را خط قرمز بکشد .ممنونم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز شما باید به دنبال علت باشید،چه مسايلی وجود دارد در منزل که همسر شما بین خانواده اش و رفقا،دومی را انتخاب میکند، در واقع باید به دنبال رفع علت باشید
به هيچ وجه در صدد حذف كلي اين رفيق بازي بر نيايد، بلكه در حد امكان به تجوير جزئي آن بپردازيد تجويز جزئي يعني اين كه شما كم اسيب ترين شيوه رفيق بازي را برگزينيد و به تجويز آن بپردازيد مثلا بگوييد تو كه مي خواهي رفيق بازي كني پس بيا .... كه من هم كمتر ناراحت شوم و هم تو به نحوی به رفيق بازي ات برسي.
اين رفتارهاي افراطي احتمالا حكايت از برخي خلاهاي عاطفي يا حفره هاي شخصيتي در ايشان و دوستان وي دارد مثلا برخي مردان از بودن با رفقاي خود سعي در به ياد بردن افكار اضطرابي يا افسرده وار خود مي كنند برخي از طريق رفقا كسب عزت نفس و اعتماد به نفس مي كنند و برخي هيجان خواه هستند و از بودن در یک محيط كم هيجان زود خسته مي شوند.
بايد در گام اول به پس ذهن و روح ايشان اگاهي يابيد و بر اساس شناخت نسبي از پس ذهن ايشان به اقدامات جبراني بپردازيد مثلا اگر شوهرتان از عزت نفس پايين برخوردار است به او عزت نفس ببخشيد و او را ارج نهيد. اگر هيجان خواه است محيط خانه را هيجاني كنيد و از پرا كندن هيجان هاي منفي در محيط خانه پرهيز نماييد.
از تكنيك «تو كَت گذاشتن» استفاده كنید مثلا شوهر شما به هر دليلي مثلا كنسل شدن قرار توسط دوستان مجبور مي شود در خانه پيش شما بماند شما با چشم بستن بر علت اصلي اين مساله ان را به حساب عللي همچون شخصيت والا، عقلانيت و تعهد زناشويي و ... بگذاريد به عبارت ديگر تو كت او مي گذاريد كه تو به خاطر يك ويژگي مثبت اين قرار را لغو كرده اي (هر چند مي دانيد كه او قرار را لغو نكرده و او در يك عمل انجام شده قرار گرفته است).
در شبهايي كه ايشان به هر دليلي در منزل مي ماند از هر گونه گلايه و شكايت دست برداريد و صرفا با باز خورد مثبت و روحيه افزا بپردازيد. سعي كنيد روزانه سه نكته مثبت او را به رخ او بكشيد و كم كم به صورت ضمني او را متفاوت و متمايز از دوستانش قلمداد كنيد.
در مواردي او را با رفتار خود مواجه کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1676
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824595
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...