0 امتیاز
148 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
باسلام و خسته نباشید
ببخشید من از خیلی از روانشناسان شنیدم که میگن نوجوانان وارد دبیرستان که شدن یا بیشتر مسایل جنسی زن و شوهر را به صورت کاملا مختصربراشون توضیح بدین قبل ازین که از دوستاشون یا اینترنت و این جور چیز ها بفهمن آیا واقعا باید همین کارا کرد اگه بله تا چه حدی توضیح داده شود باتشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
5_ آموزش‌های جنسی باید بتدریج، زمان‌بندی شده، متعادل و متناسب با ویژگی‌های سنی و با لحاظ حرمت و احترام و همچنین پرهیز از افراط و تفریط داده شود. در عین حال باید توجه داشت که اگر این آموزش‌ها با تاخیر، پنهان‌سازی و بر مبنای خرافه‌ها باشد، آسیب‌زاست. پاسخ‌ها باید درست باشد تا اعتماد نوجوان به ما جلب شود. نباید از نظر دور داشت که مخصوصا دختران ممکن است در سنین کودکی و نزدیک به نوجوانی وارد سن بلوغ شوند، بنابراین باید علاوه بر نکات ذکر شده از شرح و بسط بی مورد پرهیز شود آموزش مسائل جنسی در گروه‌های سنی متفاوت است، اگر گروه‌بندی سنی را شامل سه گروه از تولد تا چهار سالگی کودک، از چهار سالگی تا سن پیش از بلوغ و سن بلوغ بدانیم در هر گروه‌بندی میزان آموزش‌های جنسی متفاوت است.
در دختران با شروع دوران قاعدگی، آنها دنبال علت و چرایی آن هستند و تفاوت خود را با پسرها ​جستجو می‌کنند که لازم است بسته به سن و رشد جسمی آنها کودک را با داستان‌ها و مثال‌هایی مانند رشد در گیاهان، حیوانات و... آشنایی دهیم تا با این حالت به یکباره مواجه و دچار سردر گمی نشوند.
اما مسائل مربوط به خود ارضایی، خطر حاملگی، بیماری‌های جنسی و راه‌های جلوگیری از آن‌ را می‌توان با توجه به سن و نیاز به آنها توضیح داد، وقتی کودک شما به سن بلوغ می‌رسد، او باید در مورد مسائلی چون قسمت‌های مختلف اعضای جنسی و چگونگی شکل‌گیری و تولد نوزاد، بلوغ و تغییرات بدن، قاعدگی زنان، آمیزش جنسی، کنترل تولد، بیماری‌های مسری، جنسی و چگونگی انتقال آنها، بخصوص ایدز و انواع هپاتیت، خود ارضایی، همجنس‌بازی، راهبردهای خانوادگی و فردی اطلاعات کاملی را کسب کند، در سن بلوغ با افزایش ارتباط صادقانه و مستمر درباره مسئولیت‌پذیری، ارتباط جنسی و انتخاب، والدین می‌توانند به فرزندان خود کمک کنند تا ارتباط جنسی و زمان صحیح آن را به روشی سالم و مطمئن بیاموزند و از عواقب کارهای خود آگاه شوند و به سلامت از این دوره بحرانی عبور کنند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1491
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802764
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...