0 امتیاز
214 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
با عرض سلام استاد رستگار پسر یکساله ای دارم که در مواقعی که از چیزی ناراحت بشه زود عصبی میشه و واکنش هایی مثل حرص خوردن و زدن و گاز گرفتن از خودش نشان میده میخوام بدانم که ایا این کارهایش طبیعی است یا عللی داره که باید جلوگیری کنم
میترسم پسرم حرصی و عصبی بار بیاد
لطف کنید کمکم کنید
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
با سلام. اینکه فرزندتون از ابتدا حالتهای عصبی داشته یا نه بسیار مهم است و اینکه از زمان شروع این حالتها با وقوع اتفاقی مقارن بوده نیز هم مهم است. اگر حالتها مدتی است ایجاد شده و بدون هیچ علتی به احتمال زیاد گذر ا خواهد بود. اما از رفتارهایی که سبب تقویت رفتار در فرزندتون میشه را جلوگیری کنید. زمینه یابی کنید چه رفتارها و شرایطی سبب ایجاد این دست رفتارها می شود و از ان اجتناب کنید. نیاز کودکان در این سن در دسترس بودن و پاسخگو بودن هست . چون پایه های اعتماد در  دوسال اول ریخته  خواهد شد
توسط
بسیار سپاسگزارم
دختر خواهری دارم که معمولا با این در رقابت و حسادت هست و اسباب بازی و وسایلش رو از پسرم میگیره و خیلی مواقع شده که اینطوری حرصی بشه
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
14_دوست عزیز سوال شکا ابهام داشت و من دقیقا متوجه سوال شما نشدم ،با این حال ب صورت مختصر وکلی توضیح میدهم این رفتار طبیعی است و بیشتر در همین سن دیده می شود ، کودک در این سن حس تملک دارد و با تمام توان از اسباب بازی ها و یا اشیایی که متعلق به اوست دفاع می کند و مایل نیست دیگران به ویژه همسالان به آن ها دست بزنند.
لازم نیست این روحیه را از بین ببرید . شما می توانید برای تعدیل آن می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
1. قانونی وضع کنید که چند عدد از اسباب بازیهایش صرفا برای خودش باشد و به هیچ کس ندهد.
2. او را تشویق کنید تا بعضی از اسباب بازی هایش ( به جز موارد اختصاصی ) را با شما به اشتراک بگذارد. او وسایلش را راحت تر در اختیار والدین قرار می دهد ؛ زیرا اطمینان دارد که از انها محافظت می کنند و اسباب بازی هایش را به او بر می گردانند.
3. شما نیز برخی از وسایلتان را مانند ماشین حساب در اختیار او قرار دهید .
4. اشتراک خود را با دیگر اعضای خانواده نیز برایش به نمایش بگذارید.
5. بکوشید برخی از کارهای ساده را در آشپز خانه ( پاک کردن سبزی ؛ تهیه سالاد و .. ) و دیگر کارهای منزل ( نظافت و جمع و جور کردن لباس ها ؛ گردگیری و .. ) را با مشارکت او انجام دهید تا آموزش عملی اشتراک باشد.
6. از او بخواهید تا پیش از آمدن مهمانها به منزل شما اسباب بازی هایی را که مایل است در اختیار همسالان قرار دهد ؛ جدا کند . ( به او اطمینان دهید که همسالانش , اسباب بازی ها را با خود نمی برند و اگر بخواهند چنین کاری کنند ؛ شما اجازه نخواهید داد) .
7. بازی نوبتی با اسباب بازی ها را به او بیاموزید ( در صورت عمل به خواسته شما ؛ او و همسالانش را با خوراکی تحسین کنید. )
8. برای ایجاد روحیه مشارکت ؛ اسباب بازی های دونفره برایش تهیه کنید که برای بازی با آن به شخص دیگری نیاز باشد.
9. به او چند عدد خوراکی ( عددی قابل تقسیم) بدهید تا آن ها را حین بازی با همسالان خود تقسیم کند.
10. در صورت ایجاد تنش با همسالان به جهت این رفتار ؛ بهترین ساز و کار بازدارند ه ؛ محرومیت موقت و موردی از دیدار آنان است.
نکته مهم :
فرزندتان را وادار نکنید اسباب بازی هایش را به دوستش بدهد ؛ زیرا این اصرار او را حریص تر می کند و بر حس تملک او می افزاید.
اما می توانید به او هشدار دهید که اگر برخی از اسباب بازی هایش را به دوستش ندهد، ناراحت می شود و او را ترک می کند و ممکن است دیگر به خانه آنها نیاید.
توجه داشته باشید که این حس با این شدت ادامه نمی یابد، او با افزایش سن به کودکان دیگر علاقمند می شود و از بازی با آن ها لذت می برد، در نتیجه حس بخشش و تعاون در او افزایش خواهد یافت.

 
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3078
بازدید دیروز: 1195
بازدید کل: 9821431
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...