0 امتیاز
749 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام پسر 7 سالم آلت تناسلی شو یواشکی به دوستش نشون داده و مال اونم دیده این اتفاق دو بار افتاده با دو دوست مختلف وبرای من تعریف میکنه
من بهش گفتم که عضو خصوصیه و کسی نباید ببینه
چیکار کنم و چطور برخورد کنم که دیگه تکرار نشه؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
49_ دوست عزیز در خیلی اوقات حضور به موقع والدین می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای مقابله و جلوگیری از تکرار این چنین رفتاری به شمار آمده و مؤثر واقع گردد. والدین بدانند که این رفتار کودکانه بی‌بندوباری جنسی محسوب نمی‌شود و تصور این‌که این‌چنین رفتاری کودکان آنان را به بی‌قیدی در امور جنسی رهنمون می‌نماید کاملاً بی‌اساس است.
بهتر است والدین بدون قیل و قال توجه کودک را به فعالیتی دیگر معطوف نموده و با او به گفتگو بپردازند و به طفل خود توضیح دهند که اگرچه او تمایل و علاقه‌ای به شناخت اندام دوست خود دارد ولیکن وی در حال رشد سنی بوده و به‌تدریج جسم او بزرگ‌تر می‌شود و به طور کلی از انسان‌ها انتظار می‌رود که همیشه به‌خصوص در انظار، جسم برهنه خود را از دیگران پوشیده و محفوظ نگه دارند. بدین طریق شما بدون این‌که احساس شرم و گناه را به او القاء نمائید، در این خصوص برای کودک خود محدودیتی ایجاد کرده‌اید.
با توجه به سن کودک با او درباره تما‌س‌های خوب و زشت به گفتگو بپردازید. به او بگوئید که جسم او متعلق به اوست و حق مسلم اوست که، آن را پوشیده و محفوظ نگه داشته و بدون رضایت و خواست وی هیچ‌کس حتی پدر و مادر و سایر نزدیکان حق ندارند که اندام او حتی دست و صورتش را لمس نمایند. کودک خود را توجیه گردانید که اگر کسی بدون رضایت او و یا به اجبار قصد لمس جسم او را نماید و یا به هر دلیلی باعث آزار و ناراحتی او گردد، وی وظیفه دارد که از این عمل امتناع و اجتناب نموده و سریعاً موضوع را با والدین خود در میان بگذارد.
49_ همچنین لازم است بدانید این کنجکاوی ها و بازی ها در کودکان سنین مختلف شدت و ضعف پیدا می کند و این دوره های شدت و ضعف به نوبت یکی پس از دیگری می آیند و می روند و اگر والدین بدانند در مقابل این رفتارها چه واکنشی از خود نشان دهند زمینه تحولات جنسی سالم کودک را در نوجوانی و بزرگسالی اش رقم می زنند. توجه داشته باشید که این گونه رفتارها در کودکان زیر 7 سال جنبه ی اخلاقی ندارد و از روی کنجکاوی و برای کشف است. دید کودکان درباره ی بدن خود و همسالان، مانند دید شما نیست، بنابراین هنگام مواجهه با این گونه صحنه ها خونسردی خود را حفظ کنید و شوکه نشوید.
مناسب ترین برخورد این است که به او بگویید : بازی کردن بدون لباس کار درستی نیست سریع تر لباس هایت را بپوش، خودتان هم به او کمک کنید لباس هایش را بپوشد و فعالیت دیگری برایش پیدا کنید. 
در سن 2 تا 5 سالگی کودکان رفته رفته درک درست تری از جنسیت پیدا می کنند. یعنی هر چه بزرگتر می شوند برداشت آنها دقیق تر می شود، به عنوان نمونه کودکان ابتدا می فهمند که جنسیت همیشگی است (یعنی پسر همیشه پسر است و همیشه پسر می ماند) و بعدا می فهمند که جنسیت به آلت تناسلی آنها بستگی دارد، نام آلت زنانه و مردانه را می فهمند و در مورد اختلافات بین دو جنس و آلت تناسلی خود کنجکاو می شوند حتی ممکن است در این سن کودکان بازی "نشان دادن آلت را بیاندازند" و یا آلت خود را به یکدیگر نشان دهند. و یا با تمایل نشان دادن نسبت به بازی هایی مثل "دکتر بازی " بخواهند اندام تناسلی همدیگر را ببینند. این کنجکاوی های طبیعی اگر بیش از حد نباشد و باعث انجام رفتارهای شرم آور و شاکی شدن بقیه نباشد و به تدریج هم زیاد نشوند. مشکل خاصی را ایجاد نمی کنند و به مرور زمان از بین خواهند رفت . و در سنین 5 -6 سالگی علاقه و آگاهی او نسبت به اختلاف ساختمان بدنی مرد و زن بسیار زیاد است. درباره این نکات زیاد پرسش می کند و سعی می کند از طریق بررسی و جستجو نسبت به پرسش های خود درباره اختلافات دو جنس جواب های عملی بدست می آورند، حتی ممکن است نسبت به توالت رفتن و حمام رفتن با دیگران نیز علاقه نشان دهند و در بعضی موارد بعضی از کودکان در این سن به وسیله ی بچه های بزرگتر به بازی های جنسی کشیده شوند. پس شما وظیفه دارید ، بدون اینکه او را سرزنش کنید و او را تنبیه کنید، و با این کار، او را نسبت به این عمل حریص تر کنید ، با آموزش به او نشان دهید که اندام های بدن او کاملا خصوصی هستند هیچ کس حق ندارد آنها را ببیند یا به آنها دست بزند، و با سرگرم کردن او اجازه ندهید تنها باشد. حتی در مهمانی ها مخصوصا وقتی بچه های دیگر نیز حضور دارند بچه ها را به حال خود رها نکنید، چون بسیاری از یادگیری های بچه ها از طرف دوستان انجام می گیرد. و گاهی آوردن اقوام نزدیک به منزل یا تنها گذاشتن کودک خود با نوجوان فامیل یا همسایه و ترک کردن منزل می تواند زمینه های بروز سوءاستفاده های جنسی یا بد آموزی های شدید را افزایش دهد. البته توجه داشته باشید که دلواپسی و زیاده روی در کنترل و بی اعتمادی های لحظه به لحظه نیز ممکن است باعث افزایش کنجکاوی عملش شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3518
بازدید دیروز: 3272
بازدید کل: 9813277
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...