0 امتیاز
4.8هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با عرض سلام من یه جاری دارم که یک سال از من بزرگتره و کمی حسوده و تقریبا همه اینو میدونند اوایل که ازدواج کرده بودم خیلی واسم مشکل درست میکرد بی محلی میکرد و احترام نمیگذاشت به مادر شوهرم که میگفتم میگفت اون حساسه و ما باید بیشتر مواظبش باشیم که ناراحت نشه._ توضیح بدم که جاریم فرزند اولش پسره و توی جاری هام اون فقط پسر داره و خانواده شوهرم برای پسرا خیلی ارزش قایلند و جاریمم وقتی عصبانی بشه میاد توی کوچه و داد و فریاد میکنه_ خلاصه این بی محلیاش تا الان ادامه داره و حتی الانم که یه بچه سه ساله دارم به اونم بیمحلی میکنه و نمیذاره بچه هاش با بچه م بازی کنند و چون همه خانواده شوهرم طرف اونند من مجبورم همش کوتاه بیام به ختطر بچه م. چون اگه اون باهامون قهر کنه تقریبا همه قهر میکنند که اون ناراحت نشه. من حتی به ختطر جلوگیری از ایجاد تنش توی محیط خانواده م و بیشتر به خاطر بچه م حتی محله مون رو عوض کردم که نزدیکشون نباشم ولی واقعا نمی دونم چی کار کنم
مثلا وقتی تویه جمعی هستیم بقیه بچه ها رو بغل میکنه رو پای خودش مینشونه و به بچه من بی محلی میکنه من میبینم ولی نمیتونم کاری کنم چون بچه م کوچیکه و فقط ناراحت میشه یا با اون یکی جاریم خیلی جور میشه و حتی جواب سلام منو نمیده با اینکه من همیشه بهش احترام میذارم و حتی مادر شوهرم و خواهرشوهرمم وقتی اون نباشه با من خوبند ولی وقتی اون هست با ما کاری ندارند و همیشه سعی میکنند ما توی جمعشون نباشیم که اون ناراحت نشه هر چی هم میگم میگند اون حساسه شما تحصیل کرده ای و باید گذشت کنی. مثلا وقتی نزدیکشون بودم مادر شوهرم میومد خونه ما تا مثلا سر منو گرم کنه تا دو تا جاریام با خواهرشوهرم و خانواده هاشون برند پارک و بعدم خودشون میرفتند وقتیم بهشون اعتراض میکردم میگفت نمیخوام شما باشیم اون ناراحت میشه و یه موقع دعوا میشه با اینکه من هیچ وقت چیزی نمیگم واقعا نمیدونم چی کار کنم مخصوصا حالا که بچه مم درگیر کردند در ضمن اونا همه با هم فامیلند و من غریبه هستم ممنون از کمکتون ببخشید خیلی طولانی شد
مخصوصا اینکه شوهرمم درکم نمیکنه و پسر اونو به منو دخترم ترجیح میده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
- بی شک صبر در مقابل بی محلی ها و آزارهای روحی بسیار سخت و طاقت فرساست، اما باید ببینید چه راه حلی دارید. شما نمی توانید شخصیت و ذات یک فرد را تغییر دهید. بنا براین نمی توانید خانواده را مجبور کنید که با او که جزوی از آنهاست دعوا کنند و او را طرد نمایند. پس بهتر است مستقل عمل کنید. اولا در مورد خانواده همسرتان موضع گیری نکنید چون احتماالا آنها مجبورند برای حفظ آرامش خانواده این کارها را بکنند. اما بهترین راه حل این است که شما بدون توجه به همه زندگی خود را بکنید. وقتی در جمع قرار گرفتید احترام همه را حفظ کنید و حتی اگر بشما بی محلی کردند برای خودتان کاری انجام دهید. مثلا ذکر بگوئید یا با بچه ها بازی کنید یا با همسرتان و... گفتگو کنید. این بی تفاوتی و ناراحت نشدن شما و مشغول شدن شما به کاری دیگر به آنها می فهماند شما به صحبت کردن با آنها نیازی ندارید بلکه اتفاقا از غیبت و گناه ... دوری کرده اید. اگر واقعا بعه آنها این حس وارد شود که ششما واقعا به حشر و نشر با آنان نیاز ندارید. این آزادگی و استقلال و عزت مندی شما حسادت آنها را بیشتر تحریک میکند و از اینکه برای شما مهم نیست که با آنها نباشید بسیار ناراحت خواهند شد. پس سعی کنید از درون خود را اغنا کنید که شما هیچ نیازی به این حشر و نشر ندارید و کسیکه عزت می دهد خداوند است. پس صبر و متانت و احترام و ادب خود را حفظ کنید و با دوری از آنها تا جای ممکن زندگی خود را با آرامش عجین کنید. در مورد فرزندتان هم باید به همین شکل او را تربیت کنید. سعی کنید بیشتر برای فرزندتان وقت بگذارید تا کمبودی حس نکند اما او را در جمع کنترل کنید تا دچار مشکل نشوید. در مورد این مساله حتما با همسرتان نیز مشورت کنید و او را در جریان قرار دهید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2949
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9791829
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...