0 امتیاز
5.8هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
الان یه مطلب میخوام برا دهن لقی همسر .تمام سوالا رو دور زدم پیدا نکردم

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
از این افراد فاصله بگیرید/مراقب شخصیت درونی‌تان باشید

علت اصلی که این خصوصیت در افراد وجود دارد به طیف شخصیتی آنها برمی گردد. تمام این ویژگی‌ها به دوران کودکی و تربیت خانواده و شرایط اجتماعی ارتباط دارد.
شاید افرادی را در اطراف خود دیده باشید که از هر دری و سخنی بی‌مهابا سخن می‌گویند و یا خود دچار این مشکل شده باشید که به اصطلاح نخود در دهان‌تان خیس نمی‌شود و فوری اطلاعاتی که دارید را به اولین نفر که می‌رسید منتقل می‌کنید.

نسترن حسنلی،کارشناس ارشد روانشناسی در این باره به خبرنگار برنا گفت:دهن لقی مربوط به افرادی است که خیلی مسایل را جدی نمی‌گیرند و خودشان هم جدی نیستند. وقتی با آنها صحبت می‌کنید چون خودشان نسبت به مساله مورد نظر متعهد نیستند، احساس شما را خوب درک نمی‌کنند. اگر شما صحبتی با آنها داشته باشید،همان صحبت را همانطور به دیگران منتقل می‌کنند و احساسی در مورد اینکه این مطلب در چه شرایط و موقعیتی برای آنها زده شده است،ندارند.

این افراد ضرورت‌ها و شرایط را احساس نمی‌کنند و به آنها واقف نیستند و اهمیت هم نمی‌دهند،متعهد نسبت به گفتارها و رفتارها و قضایایی که پیش می آید، نیستند و حتی در برخی موارد این افراد برای خودشان هم دهن لق هستند.

علت اصلی که این خصوصیت در افراد وجود دارد به طیف شخصیتی آنها برمی گردد. تمام این ویژگی‌ها به دوران کودکی و تربیت خانواده و شرایط اجتماعی ارتباط دارد. این افراد در خانواده اینطور تربیت شدند و یا در میان دوستان و آشنایان اینطور رفتار کرده‌اند.

افرادی که برای همه چیز و همه شرایط صحبت می‌کنند ونمی توانند محدوده‌ها را رعایت کنند و خطوط قرمزی را که در گفتار و یا رفتار باید رعایت شود، یاد نگرفته‌اند.

اینگونه افراد ممکن است چند بار به طور سهوی و نه بر اساس شخصیت خود، این رفتار را تکرار کنند ولی به مرور زمان این رفتار تقویت شده است.هر رفتار بد یا خوب انسان اگر مورد تشویق اطرافیان قرار بگیرد، جزئی از شخصیت فرد شده و در رفتار او پر رنگ شده و امکان تکرار رفتار بالا می‌رود.

این افراد یا نسبت به این رفتار تربیت شده‌اند و یا در زندگی این رفتارشان مورد تقویت اطرافیان قرار گرفته است.یکی از شیوه‌های تربیتی بد همین سوال کردن‌هاست که تجسس در عالم دیگری و دهن لقی را ایجاد می‌کند. خانواده‌ها برای کسب اطلاعات، از پیامدهای تربیتی که بکار می برند، اطلاعی نداشته و این مشکل را ایجاد می‌کنند.

این رفتار باعث بی اعتمادی افراد دیگر نسبت به او می‌شود و دیگران از دایره حوزه شخصیتی او فاصله می‌گیرند.بدترین مساله برای فرد دوری و فاصله از آدم‌های خوب و نزدیکی به افرادی است که خوب نیستند.

برای جلوگیری از رواج این خصوصیت در جامعه باید سعی کنیم برای شخص دهن لق الگو باشیم و از ارائه اطلاعات توسط او ممانعت کنیم تا بتوانیم به طور غیر مستقیم از دهن لقی او جلوگیری کنیم.
توسط
خوب اگر این فرد دهن لق همسر ادم باشد باید چگونه با او برخورد کرد؟ من خانمم دهن لقه و هر کاری میکنه نمیتونه حرفی در دل خودش نگه داره و من خیلی با این مسئله مشکل دارم. همه دعوا های ما هم سر این مسئله هست. هر کاری هم کردم درست نشده باید چی کار کنم؟
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
14-دوست عزیزای کاش اشاره میکردید که تا کنون از چه روش هایی استفاده کردید بهر حال به طور کلی تمامی نکات را خدمت شما عرض میکنم اولین نکته ای این است که به این رفتار همسر خود به چشم یک عادت رفتاری نگاه کنید وسعی کنید که به ایشان کمک کنید تا بتواند این عادت رفتاری منفی خود را کنار بگذاردواین نیازمند سعه صدر وتلاش دو جانبه از سمت هر دو نفر شما میباشدبرای ترک کردن نیاز به تکرار وتمرین است تا ملکه ذهن طرف شود.از عواقب این رفتار بروی خود بگوییدمثلابه او بگوئید که این باعث می شود من مجبور شوم مسایل را از تو پنهان کنم. به او متذکر شوید که حریم شخصی هر کس باید مراعات شود وگرنه زندگی دچار مشکل خواهد شد. خیلی جدی خواسته خود را بیان کنید و ناراحتی خود را از این مساله باو نشان دهید. نیازی به بحث و مشاجره نیست. با کمال احترام و محبت می توانید به او نشان دهید چقدر این مساله برایتان اهمیت دارد. نحوه بیان بسیار اهمیت دارد سعی کنید از این جمله استفاده کنید که "نمیتونی تصور کنی چه حس بدی پیدا میکنم وقتی حریم خصوصیم رعایت نمیشه " سعی نکنید او را مقصر جلوه دهید بلکه فقط احساس خود را باو منتقل کنید و از او بخواهید دیگر این کار را تکرار نکند.به ایشان کمک کنید که میزان مراودات خود را کم کند تا مانع از زیاده گویی افراطی شود به او آموزش دهیدالبته این اتفاق یک‌شبه نمی‌افتد، پس به آن به چشم یک پروژه بلندمدت نگاه کنید.
در مورد حسی که دارید با او صحبت کنید. دلایلی که باعث بی‌اعتمادی‌تان شده را مطرح کنید و بگویید که به دلیل این موارد، نگاه‌تان نسبت به او در حال تغییر است. برایش توضیح بدهید که این شک‌ها به شما و زندگی مشترک‌تان آسیب می‌زندهمچنین همسر شما باید با خود تمرین کند به هعنوان نمونه ایشان باید زمان های گفتگو با افراد را کم کند تا فرصت ایجاد این خصلت را از بین ببرد وازدیگر راهکارها تمرین یادداشت برداری عواقب این رفتار برای خود میباشد وسعی کند هر روز این یادداشت ها را مطالعه کند تا ملکه ذهنش شود ودر ناخوداگاهش تثبیت شود...موفق باشید
توسط
زنانی که در زندگی پسرشان دخالت می کنند خبر ندارند چه جهنم سوزانی مشتاق دیدارشان است. هیچ کس در نزد یک مرد واقعی پر منزلت تر از خانومش نیست و یک زن از لحظه پسردارشدن باید این را بداند و حسادت بیمارگونه را کنار بگذارد.
توسط
سلام به نظرم کسی که دهن لقه خودش میدونه وگوش نمیده وکارخودشو میکنه چون این تبدیل شده به یه عادت براش ،شوهرمن هم اینجوریه من همه اینکارارو گفتین انجام دادم میگه باشه اما کار خودشو میکنه بشدت دهن لق شده وتلاش من باعث شده علاوه بر دهن لق دروغگو هم بشه
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۱۶_دوست عزیزبا توجه به گفته خود این یک عادت شده و شما باید به عنوان همراه به ایشون کمک کنید.تا زمانی که شما بعنوان همراه ایشان و با نگاه کمک به این خصلت نگاه نکنید موفق نخواهید شد.شما باید دوستانه تذکر دهید و یاداوری کنید تا باعث ترس و بطبع دروغگویی نشود.تا چند ماه به همین شیوه یعنی خوبی و مهربانی به ایشان یاداوری کنیدویا حتی روی برگه یا گوشی و...بنویسید تا همسر شما هر روز ببیند و با خود تکرار کند تا به مرور زمان ملکه ذهنش شود...از تحسین و تشویق کلامی در زمان هایی که رعایت میکند زیاد استفاده کنید .‌‌.‌نکات بسیار است توصیه میکنم به مشاوری حاذق رجوع نمایید تا به شما کمک بیشتری کند .موفق باشید
توسط
به نظر من به افراد دهن لق باید اعتماد به نفس داد  و ثابت کرد که همیشه در کنارشون خواهید بود و او را دوست دارید فکر میکنم این افراد روی خود دوست داری مثبت باید کارکنن چون گاهی برای موجه جلوه دادن خودشون و همراه کردن دیگران با خودشون و یا حتی برای اینکه جذاب به نظر بیان این کار و میکنن
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1191
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793114
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...