0 امتیاز
208 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پدر من پنجاه سالش ودوسالی هست شبها تو خواب دچار کابوس های وحشتناک میشه تا صبح همش یا داد میکشه یادعوا میکنه حتی بارها نا خودآگاهانه مامانمو زده توخواب خیلی نگرانشیم به نظرتون مشکلش چی میتونه باشه میتونید راهنمایی کنید سپاسگذارم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
راه های ساده ی خلاصی از کابوس های شبانه

 

 

کابوس های شبانه میتوتنند در روند خواب اختلال ایجاد کنندوزندگی روزانه ی فرد را تحت تاثیر قرار دهند.دلایل متعددی برای کابوس های شبانه وجود دارد که شامل استرس وعادات غذایی نامناسب میشود.اگرچه شیوه ی پزشکی اثبات شده ای برای خلاصی از کابوس های شبانه وجود ندارد اما راه هایی وجود دارد که میتوانید به صورت طبیعی با تغییرعادات غذایی وچگونگی مواجه شدن با عوامل استرس زا از تکرار آن جلوگیری کنید. دستورالعمل ها:

۱) عادات غذایی خود را بازبینی کنید,دقت کنید که آیا رابطه ای بین شروع استفاده از ماده غذایی به خصوصی وکابوس هایتان وجو داردیا اینکه چیزی خورده اید که با طبیعت وجودتان سازگار نیست.این ماده های غذایی را مشخص کنیدو سعی کنیدآنها را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید.

این راه ممکن است سبب از بین رفتن کابوس هایتان شود وشما را از زحمت امتحان کردن متد های دیگر خلاص کند.

 

۲) عادات خواب و تغذیه ی خود را عوض کنید.کمی دیرتر یا زودتر از همیشه به رختخواب بروید,اختلال در برنامه ی خواب میتواند باعث ایجاد اختلال ذر تکرارکابوس شود.قبل از رفتن به بستر غذای پر حجم استفاده نکنید,وقتی این کار را انجام میدهید مغز به شدت فعال میشود چراکه بدن درصدد هضم غذا است این میتواد سبب دیدن کابوس های بیشتری شود.این مشکل در رایطه با خواب های شیرین نیست,مربوط به کابوس است که مقوله ی دیگریست.

۳) در مورد کابوس هایتان حرف بزنید.آنها را به دنیای بیرون منتقل کنید.در موردشان با یک دوست یا فرد مورد علاقه حرف بزنید و سعی کنید ریشه ی این کابوس ها را بیابید.این شیوه ممکن است همیشه موثر واقع نشود اما ممکن است با بیرون کشیدن این کابوس ها آنها را از مغز و ذهن خود نیز بیرون کنید.

۴) قبل از اینکه به خواب بروید با خود حرف بزنید ,به خود بگویید تکرار این کابوس فقط یک خواب ناخوشایند است و بس. راجع به چیزی که دوست دارید خوابش را ببنید فکر کنید.اگرچه تضمینی نیست که حتما خواب شیرینی داشته باشید اما قدرت مغز ممکن است کارهای شگفت آوری انجام دهد.این کار امکان پذیر است که قبل از وقوع کابوس با خودتان منطقی حرف بزنید و چیزهای مثبت در ذهن خود ایجاد کنید.

آشنایی با علل کابوس شبانه

کابوس‌های شبانه ممکن است همه د را دچار ناراحتی کنند، حتی بزرگسالان گاهگاهی دچار کابوس می‌شوند.

 اما چه چیزهایی کابوس به وجود می‌آورد؟ اینها فهرستی از عواملی هستند که ممکن است کابوس به‌وجود آورند:

 تحت استرس قرار داشتن یا مضطرب بودن، که اغلب ناشی از یک رویداد تاثیرگذار در زندگی است.
 ابتلا به اختلالات خواب مانند حمله خواب (نارکولپسی).
 تب‌‌دار بودن.
 عوارض جانبی داروها.
 خوردن بیش از حد در هنگام خواب، که باعث افزایش سوخت و ساز و فعالیت مغز می‌شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

12 نفر آنلاین
0 عضو و 12 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1401
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834455
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...