0 امتیاز
2.2هزار بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
  • با سلام

پسر من 9 سال دارد خیلی عصبی و پرخاشگر است .سر یک موضوع کم اهمیت خیلی عصبی میشود و داد و بیداد وبی احترامی میکند . هر چقدر با او صحبت میکنم فایده ندارد . در ضمن به کارهایی که به او میگویم تا انجام دهد بی اهمیت است .در بیرون منزل وقتی با همسن های خود بازی میکند هم خیلی عصبی میشود .مخصوصا اگه به حرفاش گوش ندهیم بیشتر عکس العمل نشان میدهد خواهش میکنم راهنمایی کنید . 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز در ابتدا به دنبال علتهای این رفتار باشید.مثلا اگر فرزند شما از والدین و اطرافیان الگو برداری میکند به تصحیح رفتار های الگو بپردازید ویا روش تربیتی شما از ابتدای کودکی غلط بود هاست و باعث شده که این رفتار نهادینه و تقویت شود پس از تکنیک محروم سازی استفاد هکنید ..شما میتوانید با کمک راه های زیر به کنترل پرخاشگری بپردازیدمحدوديت هايي براي کنترل پرخاشگري وضع کنيد و آنها را به اطلاع کودک برسانيد.1
مدل هاي پرخاشگري را به حداقل برسانيد. مي توانيد از راهکارهاي زير استفاده کنيد:2
الف) ساعاتي را که کودک فیلم های خشونت آمیز تلویزیونی مي بيند، محدود کنيد.
ب)فیلم ها، تصاوير و روزنامه کودک را به دقت انتخاب کنيد.
ج) الگوهايي را در اختيار کودک بگذاريد که پرخاشگرانه نباشند.
ح)همراه کودک برنامه های تلویزیونی را ببينيد و صحنه پرخاشگرانه آن را تفسير کنيد.
همدلي را افزايش دهيد. آگاهي کودک را نسبت به رنجي که بر اثر پرخاشگري او در افراد يا حيوانات به وجود مي آيد، افزايش دهيد.3
رفتارهايي را که مغاير با رفتار پرخاشگرانه است، تقويت کنيد.4
به جاي کودک پرخاشگر، به کودکي که به وي پرخاش شده توجه کنيد.5
نحوه ي ارتباط کودک را با افرادي که با او زندگي مي کنند، مورد بررسي قرار دهيد.6
اگر قرار است کودک به دليل رفتار خشونت آميزش تنبيه شود، بهتر است به طريقي باشد که منجر به حمله انتقامي و تلافي جويانه از طرف کودک نشود.7
فرصت تخليه هيجانات را براي کودک فراهم کنيد.8
مباحث گروهي يا خانوادگي را که تأکيد بر همکاري با ديگران دارد، به کار گيريد.9
همکاري، مسئولیت و پيگيري مسائل مورد علاقه را با دادن مسئوليت به کودکان تشويق کنيد.10
براي مهارِ رفتار کودکان، فنون محروم سازي ممکن است تا حدودي مفيد واقع شود. بنابراين رفتارهاي پسنديده را به وضوح تشريح کنيد و پاداش ها و کيفرهاي آنها را بيان نماييد.
فعاليت هاي ساعتي او را در صورت امکان با شرکت کودکي ديگر طراحي کنيد.11
از تنبيهات بدني پرهيز کنيد.12
- علت رفتار پرخاشگرانه وي را بيابيد.13
ثبت وقايع روزانه، بازي درماني، بازي هاي جالب، جمله سازي و گوش دادن فعال ممکن است به عنوان کمکي در جهت درک کودکان خشن به کار گرفته شود.
به کودک بفهمانيد که با هر رفتار خشونت آميز، خود را از شما بيشتر دور مي کند.14
از کودک پرخاشگر بخواهيد الگوي مطلوبي براي خود بيابد و فهرستي از رفتارهاي الگو را در کوتاه مدت اجرا نمايد.15
با کودک قرارداد رفتاري ببنديد تا براي رفتارهاي مطلوبش جايزه دريافت کند و نتيجه اعمال نامطلوبش را ببيند.16
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 213
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838510
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...