0 امتیاز
240 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام.پسرم14ساله هست .تاالان پسرخوبی بوده ورفتاربدی ازاوندیدم.اما مدتیه که درخواست موبایل داره ومیگه برای جشن تکلیفم موبایل برایم بخرید.البته یه برادردوقلوی دیگه هم داره.فعلا اگربخوادبادوستاش حرف بزنه ازموبایل پدرش استفاده میکنه.بطوراتفاقی دیدم که توتلگرام وواتساپ باهاشون چت میکنه.باخواندن انها فهمیدم که یکی ازدوستاش خیلی منحرفه.البته قبلا هم به پسرم تذکر داده بودم که حرفای دوستش خوب نیست وپسرم جواب داد من هرچی اسمشوپاک میکنم دوباره خودش منو ادد میکنه.به هرحال الان دیدم حرف ازجق زدن وفیلم پورنو وازاین چیزا روی کاغذ برای پسرم نوشته وحتی ادرس سایت مبتذل بهش داده بایه فیلترشکن.باسوال ازپس دیگم فهمیدم که این پسرهمکلاسیشه وتومدرسه کنارهم میشینن.پسرم استعدادهای درخشان درس میخونه اما درسش کمی داره افت میکنه. میدونم که خودش اهل این حرفانیست اما اون دوستش داره ازراه به درش میکنه.نحوه برخوردباپسرم رونمیدونم.چکارکنم که ضررهای این دوست روبهش بفهمونم وازاوجداش کنم.باتوجه به اینکه هم کلا سیش هم هست میترسم ازعواقب این دوستی. البته پسرم پایگاه و هیات هم میره ودوستای خوب دیگه هم داره. لطفا راهنماییم کنیدکه چکارکنم پسرم ازاون حرفایی که شنیده ذهنش پاک بشه.ممنونم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
9- پسر شما در سن بسیار حساسی است و نیاز به حمایت و توجه بسیار زیاد شما و مخصوصا پدرش دارد. در مقابل این مساله اصلا کوتاه نیایید. پدر او باید در فضایی دوستانه و با محبت و لی صریح به او بگوید که از تمام مسایل خبر دارد (اگر فهمیدن پدرش برای او دردسر ساز است شما انجام دهید) و  اجازه نخواهد داد دیگر با آن فرد دوست داشته باشد. خیلی جدی از او بخواهید که دوستیش را با او قطع کند و عواقب چنین افرادی را برای او تشریح کنید. (کاملا واضح برای او توضیح داده شود که عواقب تماشای فیلم و عکس مبتذل و رفتار  ناشایست یا خودارضایی چقدر خطرناک و غیر قابل مهار خواهد بود) شاید اگر از معپلم یا مدرسه بخواهید آنها را جدا کنند و یا بگوئید که فرد مورد نظر چه نوع شخصیتی دارد کار خوبی باشد. به هر حال قطع رابطه او با دوستش بسیار ضروری است و این مسایل با سهل انگاری ناگهان به مشکل بزرگ تبدیل می شود. شاید اطلاع به مدرسه و حتی تنبیه فرد مورد نظر که افراد پاک را به ابتذال می کشاند کار بسیار درستی باشد. در مقابل با فرزند خود زمان بیشتری را بگذرانید و مخصوصادرش باید در مورد بسیار ی از مسایل به او آموزش لازم را بدهد تا او آنها از کس دیگری نشنود.. خیلی مهم است که به او توجه لازم را بکنید و او را تنها نگذارید. او را با برادرش مقایسه نکنید و سرزنش نکنید. بهرحال او در دامی افتاده که با کمک شما باید بیرون بیاید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 821
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831129
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...