0 امتیاز
418 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باعرض سلام.دخترم حدود۵سالشه وبااینکه خیلی تشویقش میکنیم که روسری بپوشه ولی بیشترعلاقه به کلاه داره.بنظرشمالازمه اینکه دراین سنین علاقه به حجاب درکودکمان افزایش یابدچه کاری بهتراست؟باتشکر

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
15-یادتان باشد که وظیفه شما ایجاد علاقه در کودک به حجاب است نه پوشش او با روسری! پس مساله خیلی حساس است چون اگر با اجبار و تحمیل روسری را سر او کنید از آن متنفر می شود و در آینده مشکل خواهید داشت. بگذارید خودش با علاقه به آن رغبت پیدا کند. مثلا برایش روسری های زیبا بخرید که به آن رغبت داشته باشد. یا برای او جایزه تعیین کنید و هر بار حجابش را حفظ می کند برایش جایزه ای در نظر بگیریید. ولی هرگز او را اجبار نکنید. شاید گذاشتن کلاه در حال حاضر برای او جذاب تر باشد پس  رفتاری نشان ندهید ه از روسری زده شود. بطور کلی حجاب یک مساله خود خواسته است و اگر کسی حتی در سنین بزرگسالی از روی علاقه و عقلانی حجاب را انتخاب نکرده باشد در این مساله مشکل خواهد داشت.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

در لینک زیر پاسخ سوال های مشابه را مطالعه بفرمایید

http://qurann.ir/qa/search?q=%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8

موفق باشید
توسط
سلام،پنج سالگی برای تشویق کودک به حجاب کمی دیر است،بچه ها غالبا از حجاب مخصوصاً چادر استقبال میکنند
وقتی ما پنج سال دخترمان را با پوشش اندک و کلاه آموخته ایم،به ناگاه نمیتوانیم روسری را جایگزین کنیم
این را بدانیم که این خود ما هستیم که کودکانمان را تربیت میکنیم،دختر بچه‌ها بسیار شیرین هستند،همه بر این مطلب اعتراف دارند که لباسهای دخترانه بسیار دوست داشتنی وزیبا هستند،ما دوست داریم کودکمان را بیاراییم،و با لباس به او زیبایی و جذابیت مضاعف بدهیم،اما این مسئله را فراموش میکنیم که نحوه ی پوشش فرزنمان در سالهای اولیه ی زندگی نحوه ی پوشش او را در آینده رغم خواهد زد،کمی بیشتر تامل کنیم.حجاب امری خود خواسته است اما،خانواده آن را برایمان مسئله ای خواستنی یا نخواستنی میکنند!
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

14 نفر آنلاین
0 عضو و 14 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2294
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9837586
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...