0 امتیاز
190 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام.میشه درباره ی کودکان بیش فعال ونحوه ی برخورد باآنها توضیح دهید.سپاسگزارم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
کودک بیش فعال کیست؟

امروزه بسیاری از مادران و پدران از شیطنت بسیار زیاد کودکانشان شکایت دارند. آنها اظهار می‌دارند که فرزندشان مرتب در حال حرکت و فعالیت است و نوعی حالت بی‌قراری و ناآرامی در او مشاهده می‌کنند. برخی از این والدین از فقدان تمرکز حواس و ضعف درسی کودک نیز صحبت می‌کنند. آنها علت این فعالیت بیش از اندازه را نمی‌‌دانند و مرتب فرزندشان را مورد سرزنش قرار می‌دهند.این کودکان بعضا مورد انتقاد و تنبیه بسیار زیاد قرار می‌گیرند. عده‌ای از پدر و مادرها کنترل خود را از دست می‌دهند و این کودکان را به شدت کتک می زنند یا آنها را تهدید می‌کنند.
اختلال بیش فعالی که در اغلب موارد با نقض توجه همراه است معمولا در دوران کودکی بروز می‌کند. تشخیص این اختلال در سنین زیر پنج سال قدری مشکل است زیرا امکان دارد با رفتارهای طبیعی و شیطنت‌آمیز کودکان اشتباه گرفته شود. با این حال متخصصان می‌توانند این اختلال را تشخیص دهند و پیش‌بینی های لازم را به عمل آورند. این اختلال با فعالیت بیش از اندازه، خرابکاری و آزار رساندن همراه است. کودکان بیش فعال- همان‌گونه که از عنوانش بر می‌آید- بسیار پرتحرک‌اند و نمی‌توانند یک جا آرام بنشینند. آنها اضافه بر ناآرامی بسیار زیاد، نوعی اضطراب و اجبار برای خرابکاری نیز دارند. آنان اشیا را می‌شکنند یا پرتاب می‌کنند. همچنین کنجکاوی بسیار از خود نشان می‌دهند و نه تنها اسباب بازی‌هایشان را خراب می‌کنند بلکه اشیا و وسایل منزل را نیز دستکاری و خراب می‌نمایند. کارهای خطرناک را دوست دارند و ابدا احساس خطر نمی‌کنند، در حالی که این رفتارهای بی‌‌محابا نشانگر این واقعیت است که احساس خطرواقعی که یک احساس طبیعی است و بایستی در کودکان وجود داشته باشد در این بچه‌ها وجود ندارد. بازی‌های خطرناک از جمله بازی با کبریت و علاقه به وسایلی چون کارد و چاقو نشانه‌های دیگر از گرایش‌ها و رفتارهای غیر طبیعی این بچه‌هاست.
کودک بیش فعال اصلا احساس خطر نمی‌کند. کودکان بیش فعال در مورد کارها و اشیایی که به طور طبیعی باید در برابر آنها احساس خطر کنند خطری احساس نمی‌کنند و بسیاری از آنها رفتارهای پرخاشگرانه نیز دارند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1488
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802761
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...