0 امتیاز
635 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام و احترام

 تا حالا نظر اساتید اخلاق را در مورد خوردن الت همسر پرسیدین ؟میدونم از نظر شرعی اشکال نداره.ولی میخواستم ببینم این کار از نظر اخلاق و عرفان چه طوره؟ایا مانع سیر و سلوک نمیشه؟
این نکته هم از باب احتیاط بگم که حکم اخلاقی و حکم شرعی دو چیز متفاوت است.دوتا مثال میزنم تا بحث روشن بشه,مثال اول:
امام خمینی رحمه الله علیه در کتاب تحریرالوسیله که یک کتاب فقهی است میفرمایند که موسیقی با شرایطش حلاله.ولی همین ایشان در کتاب چهل حدیثشان که یک کتاب اخلاقی است میفرمایند اگر میخواهین به جایی برسین همان موسیقی حلال را هم گدش نکنین.
مثال دوم:
امام خمینی رحمه الله علیه در مورد دیدن زنان در فیلمهای خارجی که حجاب ندارن,میفرمایند اشکالی نداره ولی این چشمها دیگر لایق دیدن امام زمان علیه السلام نیست.

این روایت از امام صادق علیه السلام هم هست که از حضرت در مورد بوسیدن الت همسر پرسیدن و ایشان فرمودن اشکالی نداره ولی این چه کاریه.

اینها را گفتم تا بحث باز بشه.و نیاز به پیامهای بعدی نشه.
من دنبال توجیح برای نخوردن نیستم.اتفاقا خودم علاقه دارم.
ولی میخوام ببینم نظر اساتید اخلاق چیه؟اگر میدونین که هیچ و اگر نه ,مزاحمتون نمیشم.
در پایان بی نهایت از مشاوره های عالیتون تشکر میکنم.چون به تسلط و تجربه تون ایمان پیدا کردم,و در مشاوره هاتون دنبال بندگی بهتر هستین,این سوال را ازتون پرسیدم.ممنونم

البته این هم را هم برای دوستان بگم که در هنگام خوردن باید مراقب پیشاب مرد و ترشحات واژن زن بود,چون این دو درسته که پاک هستن ولی خوردنشان حرامه.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز سلام
زندگی مومن چون خدامحوراست در همه حال بدنبال تشخیص وظیفه وعمل به وظیفه است  واگر وظیفه اقتضاء کند بحکم مصلحت وبا بررسی واطمینان به عدم محدودیت شرعی چون نیت رضای الهی ورسیدن به رضوان الله است کوتاهی نمیکند  هرچند برخلاف میل ورغبتش باشد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

14 نفر آنلاین
0 عضو و 14 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 851
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9833905
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...