0 امتیاز
739 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شوهرم به خانواده ام بدبین است و فکر می کند که من خانواده ام را بر او ترجیح می دهم و همیشه از دخالت های آنها شکایت می کند . در حالیکه پدر و مادر من در زندگی من اصلا دخالتی ندارند . چکار کنم که این تصورات نادرست از بین برود ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این برداشت به ویژگی اقتدار مرد برمی گردد .ایشان با شما ازدواج کرده است و دوست دارد که تکیه گاه شما باشد و برای شما اصل باشد . هر کاری که شما در خانه انجام بدهید که اقتدار مرد را به خطر بیندازد و آنرا تهدید کند ، این برداشت قوی تر می شود . خانمها ویژگی شدت عواطف دارند و آقایان کمرنگی عاطفی دارند و همین شدت عواطف است که باعث می شود در خانمها شدت علاقه نسبت به خانواده شان وجود داشته باشد . این کار شما طبیعی است .البته مرد نسبت به خانواده اش تعصب دارد و زن نسبت به خانواده اش شدت علاقه دارد . اگر شما در حضور همسرتان زیادی به خانواده ی خودتان برسید و نسبت به آنها علاقه نشان بدهید ، ایشان این برداشت را می کنند که شما او را قبول ندارید و پدر و مادر برای شما اصل هستند . اگر بین همسر شما و پدرتان تنش و اختلافی پیش آمد ، حتما از همسرتان حمایت بکنید . لازم نیست که جلوی پدرتان عکس العملی نشان ندهید ولی وقتی به منزل رفتید به همسرتان بگویید که حق با شماست و از او معذرت خواهی کنید و این خیلی آرام بخش است و این تلقی را از بین می برد . پدرها می گویند که اگر در جایی حق بامن بود ، من رضایت دارم که از همسرت حمایت بکنی . حتی اگر جسارتی به من کرد تعصبی نشان نده . زیرا پدر می خواهد که زندگی فرزندش آرام باشد . اگر به همسر شما توهینی شده حتما از او دفاع بکنید . سعی کنید که بدون همسرتان با خانواده تان به تفریح نروید . اگر مجبور شدید که این کار را بکنید و به مسافرت بروید حتما به او زنگ بزنید و به او بگویید که جای تو خالی است و اگر تو بودی بیشتر خوش می گذشت . مرد دوست دارد که در لذت بردن همسرش سهیم باشد . آقایان تلقی غلطی هم دارند که مادر خانم دخالت می کند . و برای اینکه شما این تلقی را هم از بین ببرید به مادرتان زیاد وابسته نباشید یا حداقل در حضور همسرتان این وابستگی را نشان ندهید . ممکن است که شما وابستگی داشته باشید ولی نباید این را جلوی همسرتان بروز بدهید . پیام این وابستگی این است که مادر شما روی شما اثر می گذارد . با مادرتان خلوت های طولانی نداشته باشید زیرا این پیام خوبی به همسرتان نمی دهد . مثلا شما همسرتان را در پذیرایی می نشانید و خودتان با مادرتان یک ساعت در آشپزخانه خلوت می کنید و آقا تلقی اش این است که مادر دارد دخترش را علیه من می شوراند . و فکر می کند که او به حاشیه رفته است و برای همسرش ارزشی ندارد . در حضور همسرتان با مادرتان نجوا و پچ پچ نداشته باشید . امام صادق (ع) می فرماید : اگر سه نفر در مجلسی باشد و دو نفر با هم پچ پچ و نجوا کنند این باعث آزار ما می شود . اگر مادرتان توصیه هایی برای زندگی تان کردند آنرا با آب و تاب برای شوهرتان تعریف نکنید . این خود تلقی ایجاد می کند که مادر خانم من در زندگی من دخالت می کند . اگر شما این نکات را رعایت کنید این تلقی شوهرش ما از بین می رود یا کم می شود . این یکی از عوامل اختلاف بین زن و شوهر است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

12 نفر آنلاین
0 عضو و 12 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2429
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796037
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...