0 امتیاز
535 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شوهرم بشدت به مادرش وابسته است و بدون اجازه ی مادرش آب نمی خورد و برای هر تصمیمی باید نظر مادرش را جلب بکند . آیا این کار درست است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر دلبستگی باشد که خوب است . دلبستگی یعنی اینکه شوهر شما با مادرش رابطه ی عاطفی داشته باشد به این معنا که به مادر سر بزنند ، نیازهای او را برآورده کنند ، محبت و مهربانی کنند و مشکلات شان را حل کنند ، اگر اینها باشد خوب است . اگر اینها نباشد مرد شما دچار افسردگی می شود و احساس تهی بودن به او دست می دهد و نمی تواند مرد خوبی برای شما باشد . پس اگر دلبستگی است اشکالی ندارد . فقط نکته ی مهم این است که این ارتباط عاطفی با مادر برای همسر آقا مشکلی ایجاد نکند . این خیلی مهم است . آقا دو تا دلبستگی دارد . یکی دلبستگی به مادر و یک دلبستگی به همسر دارد و یک ارتباط عاطفی با مادر و یک ارتباط عاطفی با همسر دارد . اگر این ارتباط عاطفه ای بگونه ای باشد که تعارض با دلبستگی پیدا کند این چیز خوبی نیست . در اینجا مرد باید مدیریت کند که دلبستگی و رابطه ی عاطفی با مادر باید در حد نیاز باشد و همچنین دلبستگی و رابطه ی عاطفی با همسر در حد نیاز باشد . چیزی که بد است وابستگی است . وابستگی با دلبستگی فرق دارد . وابستگی اشتباه است . زیرا وابستگی به معنای تعطیلی ذهن است . و به این معنای است که فرد نمی تواند تصمیم بگیرد و دیگری به جای او تصمیم بگیرد . اینکه بدون اجازه ی مادرش آب نمی خورد رایحه ی وابستگی دارد . خانم ها بشدت از وابستگی آقایان ناراحت هستند . خانمها از مردی که به مادرش وابسته است متنفر هستند زیرا وقتی زن می خواهد ازدواج بکند اولین اولویتش نقش تکیه گاهی مرد است . یعنی می خواهد همسری پیدا بکند که بتواند به او تکیه کند و مرد حامی او باشد . نقش تکیه خواهی زن خیلی مهم است . خیلی از خانمها به همین علت ازدواج می کنند که یک تکیه گاه پیدا بکنند. اگر خانم با آقایی ازدواج بکند که وابسته به مادرش باشد ، آقا نمی تواند تکیه گاه او باشد ( مردی که به مادرش تکیه کرد است نمی تواند تکیه گاه همسرش باشد) . بخاطر هیمن خانم ها خیلی رنج می برند . حتی غربی ها هم از "مامی بوی " که همان بچه ننه ی ما است بدشان می آید . برای آقا هم مشکل ایجاد می شود زیرا اراده اش ضعیف می شود و اعتماد به نفس و خودباوری اش کم می شود . دیگر اینکه توقع مادر زیاد می شود . روزی که این آقا مادرشان را از دست بدهند خیلی لطمه می خورند . فرانسوی ها می گویند : پسری که به مادرش وابسته است بهتر است که ازدواج نکند . پس اگر وابستگی است باید از بین برود . وابستگی به هر چیزی بد است . این هم یکی از عوامل اختلاف بین زن و شوهر است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2368
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808855
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...