0 امتیاز
271 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
الان یک سال است که ازدواج کرده ام ولی شوهرم هنوز اجازه نداده است که خانواده ام را ببینم و دارم از غصه دق می کنم . راهنمایی بفرمایید .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این کار مصداق ستم است . بعضی از زنان و مردان ستم های بزرگی در حق همدیگر می کنند . بزرگترین ستمی که درهم می کنند قطع ارتباط عاطفی است . بعضی وقتها محرومیت ها ، مالی است که این هم بد است ولی محرومیت های عاطفی خیلی بدتر است . اگر خانمی هم رابطه ی آقا را با مادرش قطع کند ، این هم ستم است . رسول اکرم می فرماید : خدا به ستمکار مهلت می دهد و آنگاه که گریبانش را بگیرد ، رهایش نمی کند. البته ممکن است که این آقا دلیلی داشته باشم . و بگوید که والدین خانم من ستم های زیادی درحق من کرده اند . ببینید هر جور ستم و کم لطفی که آنها در حق شما کرده باشند تاوان آن این نیست که شما رابطه ی عاطفی همسرتان را قطع کنید . این عادلانه و منصفانه نیست . در قرآن داریم که دشمنی گروهی ، شما را به این نکشاند که بی عدالتی کنید . عدالت داشته باشید که به تقوا نزدیک تر است. بطور طبیعی اگر خانواده ی خانم در شهری هستند که شما هم هستید خانم نیاز دارد که هفته ای دو بار پدر و مادرش را ببیند و خلا عاطفی اش را پر کند . البته اضافه ی آن هم خوب نیست . آقایان گِله می کنند که ما هر وقت به خانه می رویم خانم مان خانه نیست و منزل پدرش است . و اختلال در نظام زندگی شان رخ می دهد . مردی که ارتباط همسرش را با خانواده اش قطع می کند مثل این است که همه ی وجود یک درخت را قطع می کند که بعد این درخت یا می خشکد یا ضعیف می شود و میوه نمی دهد . بی تردید این خانم امنیت روانی خودشان را از دست داده اند. و پرخاشگر شده اند . ایشان افسرده می شوند و این افسردگی باعث می شود که این خانم همسرخوبی برای شوهرش هم نباشد و در آینده مادرخوبی برای بچه اش باشد . در محفل خود جای نده همچو منی را افسرده افسرده کند انجمنی را . این یک واقعیت است . افسردگی به دیگران منتقل می شود. توصیه ی ما این است که در روش خودتان تجدید نظر کنید . ما داشته ایم که آقایی ارتباط خانم با پدرش را به مدت 5 سال قطع کرده است و خانم پدرش از دست رفته است . عمرهای ما به کوهها وصل نیست . خدا به ما ضمانت نداده است که هشتاد سال زندگی بکنیم . زندگی های ما خیلی دوام ندارد . شما باید به اینها توجه داشته باشید . زندگی ما مثل حباب بر لب دریاست . این آقا در آینده عذاب وجدان خواهد داشت . زن یک موجودی است که نیازمند عاطفی است . زن امانت الهی در دست مرد است . امیرالمومنین فرمودند : زنان شما امانت خدا در نزد شما هستند . اینها را آزار ندهید و بر اینها سخت نگیرید . اگر به این آقا ستمی هم شده است با این عفو ، درهای رحمت به سوی این آقا گشوده می شود. رسول اکرم فرمودند : کسی که بزرگترها را گرامی نمی دارد از ما نیست . رسولا اکرم فرمودند : پدرها سه تا هستند . پدری که به تو زن می دهد ، پدری که تو را بدنیا آورده است و پدری که به تو درس داده است .پدر زن ، پدر دوم انسان است . این هم یکی از عوامل اختلاف بین زن و شوهر است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 3500
بازدید کل: 9821864
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...