0 امتیاز
3.1هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام،من مادر دو فرزند ودبیر هستم خدارو شکر زندگی خوبی دارم،به تازگی دخترم در شرف عقد هست،دو خانواده مذهبی هستند ومراحل عقد به صورت سنتی بودتا حالا خداروشکر همه چی خوب بود سوالم:من نحوه برخورد ورفتار مناسب با نامزد دخترم روکامل نمیدونم دخترم خواهر نداره،بعضی وقتا من باید نظر بدم،میگن نگی،بهتره،لطفا راهنمایی کنید،من منبع دیگه ای ندارم،لطفا کامل توضیح بدیدممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام  
خانواده عروس باید با انجام رفتارهای مناسب و مطلوب سابقه ذهنی خوبی را برای داماد خود ایجاد کنند تا جایی برای بهانه جویی های او باقی نگذارند، اگر چه همه دامادها بهانه گیر نیستند ولی چه بهتر که ما نیز به گونه ای رفتار کنیم که بهانه گیران نیز نتوانند مجالی برای ابراز بهانه ها پیدا کنند.
اعتماد و محبت مادر زن  به داماد ، در سعادت و خوشبختی زندگی مشترک بسیار مفید است. احترام ، احترام می آورد .
تصورات ذهنی مادر زن قبل از ازدواج دخترش ، نسبت به داماد این است که او یک جوان رشید و رعنا ، دارای تمام کمالات انسانی و منزه از تمام بدیهاست . اما بعد از ازدواج باتوجه به بیتجربگی جوانان  خلاف آن را می بیند ، لذا با دخالت های مختلف می خواهد داماد را مطابق خواسته های خود در بیاورد . گاهی از راه مشورت و دلسوزی وارد زندگی دامادش می شود و گاهی از راه دخالت های بی جا و  مضر .

داماد اگر دارای منطق و درک درست باشد فرق بین مشورت و دخالت های بی جا را تشخیص میدهد . اگر مشورت و دلسوزی بود به آن عمل میکند . اگر دخالت بود تسلیم خواسته های مادر زن نشده و بگو و مگو و لجبازی و کشمکش را با همسرش شروع میکند .
اگر مادرزن با ارتباط درست و منطقی توانست اعتماد داماد  را به خود جلب کند .میتواند  دوجوان را برای رسیدن به خوشبختی یاری کند واگر نه با توجه به روحیات داماد ازهرگونه اظهار نظر خودداری کند ومخصوصا اوائل زندگی مشترک ازهرگونه دخالت اجتناب کند.

ثانیا : مادر زن به عنوان راهنما در حل مشکلات زندگی ، یار آنها بود و از دخالت های بی مورد و بی جا پرهیز می
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1130
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839427
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...