0 امتیاز
139 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
با سلام من حدود 10 ساله ازدواج کردم شوهرم طلبه هستند ما با هم مشکلات زیادی داریم اما تا حالا توانستیم تحمل کنیم ولی من دیگه خسته شدم هیچ راهی ندارم هیچ جایی هم ندارم . خیلی سرد مزاج و وابسته به خانوادش هست اون ها را به من ترجیح میده از اول گفتن که من با مادرم هستم و من فکر کردم مادر اون مثل خودم هست اما اون بیشترین وقتش را با مادرش هست با وجودی که من را با 3بچه کوچک تنها میزارند .نزدیک به یک سال هست که جای خوابش را هم از من جدا کرده.خیلی مواقع که هست سرش تو گوشی موبایل خیلی تو زندگی تنهام .مشاوره هم نمیاند میگند من خودم مشاور هستم شما بگید چکار کنم یه راحلی به من بگید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بسياري از خانم ها فكر مي كنند بزرگترين نياز مردان به آنها نياز جنسي است ولي در حقيقت اين است كه آنها بيش از هر چيزي احتياج به احترام آن هم از شريك زندگي خود دارند. با او به گونه اي صحبت كنيد و همينطور به گونه اي رفتار كنيد كه شوهرتان احساس كند برايش ارزش زيادي قائل هستيد.مردها برخلاف ظاهرشان همانند كودكان هستند كه مي خواهند از آنها تعريف و تمجيد شود. اعتماد به نفس او را با تاييد تصوراتش نسبت به خودش تقويت كنيد. اين كار شما سبب مي شود او همه چيز را با شما در ميان بگذارد. با صداقت و گاه با زيركي همه رفتارهاي خوبش را به او بگوييد. اگر روزي يك بار به او بگوييد كه دوستش داريد سبب مي شود احساس خوبي در او ايجاد كنيد.وقتي همسر شما تلاش مي كند مشوق او باشيد. و بگوييد كه به او كاملاً ايمان داريد. حتي اگر همسرتان خرابكاري كرد به جاي اينكه در مقابل او قرار گيريد و او را سرزنش كنيد بگوييد دفعه بعد حتماً موفق مي شوي. از همسر خود به خاطر تلاشي كه كرده است قدرداني كنيد. اين كار باعث مي شود عصبانيت او تخليه شود و رفتار بدي كه احتمالاً با شما خواهد داشت خنثي شود. مردها وقتي كه از همسر خود احساس برتري مي كنند امنيت را حس مي كنند بنابراين سعي كنيد اين گونه تظاهر كنيد.

حتي اگر با همسر خود اختلاف نظر اساسي داريد هيچگاه از كلمات بد و خشن استفاده نكنيد چون اين كار صدمات جبران ناپذيري به روابط شما مي زند.
در حالي كه براي حفظ همسر خود تلاش مي كنيد نبايد از نيازهاي احساسي و فكري همسر خود غافل شويد. رنگ مورد علاقه او، خواندني هاي مورد علاقه اش، فيلم ها و كتاب هايي كه دوست دارد همه را بايد بدانيد و هر از چند گاهي او را غافلگير كنيد و يكي از آن چيزهايي كه به آن علاقه دارد به او هديه بدهيد. طرز تهيه خوراك، دسر و يا نوشيدني مورد علاقه او را پيدا كنيد و آن را براي وقتي كه از سر كار به خانه بر مي گردد حاضر كنيد. خود را با آنچه دوست دارد و دوست ندارد و حوصله او مطابقت دهيد.

همه انسان ها تمايل دارند خود را در ظاهر خويشتندار و فردي كه به فكر ديگران است نشان دهند ولي در عمل همه ما در نهايت افرادي خود خواه هستيم و قبل از هر كسي به خود اهميت مي دهيم بنابراين اگر همسر خود را به اندازه كافي محبت کنید وارامش دهید  او را به خود وابسته كرده ايد.در رختخواب نسبت به همسر خود بسيار حساس باشيد. وقتي مربوط به مسائل جنسي مي شود مردان بسيار حساس مي شوند. اينكه مردي نتواند همسر خود را ارضاء كند بسيار او را دلسرد مي كند. اگر ناتواني او را در روابط جنسي آشكارا به نمايش بگذاريد مانند اين است كه بدترين ناسزاها را به همسر خودنسبت داده ايد. نتيجه اين كار كاهش قدرت و اعتماد به نفس همسر شماست و روابط شما از اين هم بدتر خواهد شد.

از قدرت و عملكرد همسر خود تعريف كنيد و به او بگوييد كه وقتي با او در رختخواب هستيد احساس خوبي داريد. بدين ترتيب او را تقويت كرده ايد و روحيه اي خوبي خواهد داشت و شما هم از اين رابطه راضي تر خواهيد بود.در ضمن از علم تغذیه هم کمک بگیرید
در مورد وابستگی همسرتون به مادر :همه ما انسان ها نیاز به احساس قدرت داریم . احساس این که وجودمان موثر است ، توانمند است و تولید کننده .
 ما این احساس را در« نقش » های متفاوتی که در هستی خود داریم ، جست و جو می کنیم . نقش ما به عنوان همسر ، پدر ، مادر ، فرزند ، نقش اجتماعی ، شهروند ، عضو گروه خاص و ... .

 برخی زنان بنا به علل فرهنگی نقش اجتماعی ندارند . بنابراین قدرت خود را در خانه جست و جو می کنند و به خصوص در نقش مادری خود . از سوی دیگر در توازن قدرت درون خانواده ، در رابطه زن و شوهر به علت قدرت اقتصادی و اجتماعی بیشتر مرد ، زن از نقش مادری خود استفاده می کند .

 علاوه بر این ها ، مساله ای فرافرهنگی و فرا آئینی هم وجود دارد و آن ذهنیت اسطوره ای نسبت به مادر و جایگاه اوست . این ذهنیت ، زن را یاری می کند تا در این نقش تثبیت شود و تمام قدرت خود را از این نقش تامین نماید .
 از همه مهمتر ، در خانواده هایی که طلاق عاطفی وجود دارد ، یعنی زن و شوهر عاطفه ای رد و بدل نمی کنند و زندگی عاطفی شان گسسته و نابود است و تنها براساس قراردادهای اجتماعی یا به واسطه سرمایه گذاری های مختلف دیگر در کنار هم قرار دارند ، زن از قدرت مادری خود بیشتر استفاده می کند .

 یکی از رایج ترین اشکالات روانی و آسیب شناختی در رابطه بین مادر و پسر ، وابستگی شدید مادر به پسر است .
 زنی که ارتباط عاطفی راضی کننده با شوهر خود ندارد ، یا طلاق گرفته ، یا شوهرش فوت کرده و یا به دلایل شخصیتی قادر به برقراری ارتباط عاشقانه با مرد دیگری نیست ، یک پیوند عاشقانه و وابسته با تک پسر ، پسر اول یا در مواردی با یکی از پسرهای خود دارد .

یعنی آن پیوند عاشقانه که در ارتباط آغازین مادر با نوزاد خود وجود داشته ، ادامه پیدا می کند . مادر نیازهای وابستگی خود را به صورت وابسته نگه داشتن پسر به خود ، ارضا می کند . ناخودآگاه و خود آگاه اجازه استقلال و فاصله گرفتن مرزدار با مادر را نمی دهد و یک پیوند دوتایی در یک حباب خود شیفته جدا از جهان بیرون ، ایجاد می گردد .
هيچ كس دقيقاً همان چيزي نيست كه خواهان آن هستيد. گاه افراد با اعمالشان شما را نااميد مي‌كنند. يك رابطه سالم به اين معناست كه ديگران را به همان صورتي كه هستند بپذيريد و قصد تغيير آنها را نداشته باشيد. بسياري از ما سعي مي‌كنيم افراد و موقعيتها را تابع خواسته‌هاي خويش سازيم و طبيعي است وقتي آنها به شيوه خود عمل مي‌كنند ما آمادگي آن را نداشته و احساس نگراني، غم و حتي خشم مي‌كنيم.
اختلاف نظر با همسر در چنين مواردي كه بدان اشاره نموديد، طبيعي است، سعي نماييد با مديريت صحيح چنين مسائلي به سازگاري مطلوبي با همسرتان دست يابيد. مطمئن باشيد كه گرچه انسان نمى‏تواند تمام شرائط و امكانات را بر وفق مراد خود فراهم نمايد ولى مى‏تواند خود را با شرائط موجود به گونه اي فعال وفق داده و هماهنگ سازد.
نهايت آن كه متفاوت بودن سليقه شوهرتان را در چنين مسائلي با سليقه خود بپذيريد و به رسميت بشناسيد؛ زيرا هر انساني در مغز خود، معني خاص خود را دارد و بر اساس آن ارتباط برقرار مي سازد.
سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد با همسرتان مدارا نماييد. مدارا با يكديگر از لوازم زندگي است و بدون آن روابط انسانها سست مي شود و لذّت و آرامش به مقدار زيادي كاهش مي يابد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 722
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841463
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...