0 امتیاز
151 بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
با سلام پسر من یک سال و نیمش هست و فوق العاده غرغرو از زمانی که بدنیا اومد اکثر وقت ها گریه میکرد و نق میزد ، همیشه وقتی برای چند ثانیه از بغل من جدا بشه یکسره غر میزنه به طوری که من کارهام با دستپاچگی انجام میدم و توی مراسم ها یا مهمانی ها فقط گریه میکنه، از شلوغی بیزاره، همش دوست دارم بخوابه تا کمتر صدای گریه و غرغر هاش بشنوم، باخودش بازی نمیکنه مگه اینکه من کنارش بشینم، گاهی اوقات فکر میکنم دوستش ندارم چون خیلی کم میخنده و من همش تو استرسم (با خودم میگم آخه من چه مادری ام) دکترها میگن بچه همینه، ولی کلی بچه دور و بر منه فقط این اینجوریه؟ ترو خدا راهنماییم کنین کم کم ضعف اعصاب دارم میگیرم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
کودک شمادرمرحله تربیت پذیر وحساس و آسیب پذیراست
نمی تواند خواسته خودرابزبان بیاورد وسیله دفاعیش وابزاری برای ابراز وجود واعتراضش گریه هست
وکلا گریه کودک یا نوزاد بی دلیل نیست جای اینکه ناشکری کنید یا بی تفاوت باشید ریشه یابی کنید علت بهانه گیریهایش را
خانم عزیز با یک پزشک کودکان و یا مشاور درمورد این مشکل فرزندتون مشاوره حضوری داشته باشید
وقتی كودك خردسال شما شروع به بهانه گیری و نق نق كرد ، از او بخواهید كه به صورت های مختلف ابتدا در گوشی ، بعد به آهستگی و سپس خیلی بلند و ... چیزی را كه می گوید ، تكرار نماید . این روش درست مثل یك بازی توجه او را جلب خواهد كرد و بهانه گیری را فراموش خواهد نمود .
مشکل اصلی را بیابید
در این گونه موارد باید به دنبال پی بردن به علت مشکل و رفع آن بود.
واکنش هایی نظیر تنبیه کودک و یا بی توجهی به او می تواند زمینه ساز ایجاد تصویری نامطلوب از والدین در ناخودآگاه کودک باشد که بعدها به شکل خشم هدف دار خود را نشان می دهد.
توجه کنید که چقدر از کلمه «نه» استفاده می کنید. اگر زیاد از آن استفاده می کنید در واقع شرایط را برای خود و کودکتان پر اضطراب و سخت می کنید. سعی کنید این مساله را کنترل کنید.
شاید بهانه گیری های روزانه برای کودکان امری طبیعی باشد اما باید مراقب مشکلات احتمالی هم باشید. هر گونه تنش و استرسی که در خانه وجود دارد می تواند در بیشتر شدن کج خلقی و بهانه گیری های کودک تاثیر بگذارد.

اگر کودک به طور مدام بهانه گیر است و به خود یا دیگران آسیب می رساند حتما از یک متخصص کمک بگیرید. پزشک یا مشاور کودک می تواند شما را با هر گونه تغییر رفتاری در کودک آشنا کند و این جلسات به شما یاد می دهند چگونه رفتارهای آینده کودک را پیش بینی و رفتار کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

2 نفر آنلاین
0 عضو و 2 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2367
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808854
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...