0 امتیاز
229 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام
من دیروز سوالی با عنوان فراموش کردن عشق سابق پرسیدم هرچی گشتم سوال رو پیدا نکردم تا ادامه همون بپرسم ولی مشاور محترم باید خاطر نشان کنم که همسرم همانطور که قبلا گفتم بعد ازدواج یکبار دوست ایشون دیدم اون یکبارم همسرم خودشون ایشون رو به عمد اورد و ما رو بهم معرفی کرد و بعدا همسرم گفتن ایشون هم خجالت می کشیدن بیان جلو من با اصرار اوردمشون و هرازگاهی که صحبت میشه راجع به دوستاشون اگر من از این دوستشون سوال بپرسم طفره میرن و بعضی اوقات فقط با گفتن این جمله که شما برات این دو تا دوستم خیلی مهمن حرف تموم میکنن و موضوع رو به سمت دیگه میبرن که من با این رفتارشون احساس میکنم شاید ایشون حس میکردن که من به یکی از این دوتا دوستشون احساسی دارم
در ضمن لازمه یاداوری کنم که من و همسرم هر دو در یک دانشگاه بودیم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام
از اينكه مخاطب جواني هستم كه ضمن مراقبتهاي منطقي و ديني، درپي افزايش سلامت رواني و آرامش خويش است، خوشحالم. مطمئنا اقدام شما براي دريافت مشاوره و راهنمايي، قدمي مثبت در مسير حل مشكلتان مي باشد. جاي شك نيست كه همفكري در فرايند مشاوره به درك بهتر از خودتان و موقعيتي كه در آن قرار داريد كمك كرده و شما را براي اتخاذ تصميم صحيح ياري مي كند.
اما در مورد راهكارهاي فراموشي شخص مورد نظر شما موارد زير را به شما معرفي مي‌كنم كه اميدوارم بتواند به شما كمك كند.
1. بايد قبول كنيد كه فراموش كردن فردي كه انسان به او علاقه دارد و دائم ياد او در ذهنش تداعي مي‌شود، كاري سخت و دشوار است. انسان مثل كامپيوتر يا آدم آهني نيست كه با تغيير يك برنامه، رفتارش تغيير كند. انسان موجودي است پر از عواطف و احساسات و همين احساسات و عواطف هستند كه گاهي اوقات او را در تصميم گيري ها و اجراي برنامه هايش با مشكل مواجه مي سازند. بسياري از اوقات فرد از لحاظ عقلي و منطقي به تصميمي مي رسد، ولي به راحتي نمي تواند آن تصميم را عملي كند. شما خودتان به اين نتيجه رسيده ايد كه بايد اين فرد را فراموش كنيد اما اجراي اين تصميم برايتان مشكل است؛ ولي مطمئن باشيد كه اين كار شدني است و هرگز غير ممكن نيست. البته انجام كارهاي مهم و بزرگ بدون تحمل سختي‌ها و مشكلات امكان‌پذير نيست، اما ديري نمي‌پايد كه شهد شيرين پيروزي و موفقيت، خستگي را از تن انسان بيرون مي‌كند.
2. فراموشي فردي كه به او فكر مي كرديد، نياز به زمان دارد. نبايد از خودتان انتظار داشته باشيد به راحتي بتوانيد ياد او را از صفحه ذهنتان پاك كنيد. چه بسا حداقل همين ميزان زمان لازم باشد كه بتوانيد به طور كل او را فراموش كنيد. پس عجله نكنيد و مأيوس هم نشويد. يكي از مصاديق صبر و شكيبايي، صبر در سختي هاست. پس بر خودتان مسلط باشيد و باور داشته باشيد كه با توكل بر خدا مي توانيد اين راه را طي كنيد.
3. به خودتان تلقين كنيد كه «من مي‌توانم راهي را كه انتخاب كرده‌ام بپيمايم».
4. هرگاه متوجه شديد ذهنتان ناخودآگاه به ياد او مشغول شده است، به خود چنين تلقين كنيد و بگوئيد «بس است» و آهسته مشت خودتان را روى ميز يا زمين بزنيد. بدين ترتيب تغيير حالت به وجود آمده، فضاى ذهنى‏تان را تغيير خواهد داد.
5. از فكر كردن به او بپرهيزيد و هر چيزي كه او را به ياد شما مي‌اندازد، از خود دور كنيد. علاقه به وي را در دل نپرورانيد. تا حد امكان به او فكر و خيال بافي  نكنيد. هر گاه افكار مربوط به ايشان به ذهنتان خطور كرد، حواستان را پرت كنيد و به چيز ديگري فكر كنيد؛ يا به كار ديگري مشغول شويد و يا مكانتان را ترك كنيد؛ مثلا به ميان جمع خانواده برويد و با آنان مشغول گفتگو شويد تا اين افكار از ذهنتان خارج شوند.
6. هرگاه فكر او به ذهنتان آمد، موضوع يا موضوعات مختلفى را در ذهن يا در دفترچه يادداشت خود داشته باشيد، به سراغ آن‏ها برويد و درباره‏ آن‏ها فكر كنيد.
7. احتمالاً چند نكته يا ويژگى منفى هم در او يافته‏ايد يا مشاهده كرده‏ايد؛ هرگاه ذهنتان به سوى او معطوف شد بلافاصله به ويژگى‏هاى منفى او فكر كنيد و به خود بگوئيد او به خاطر اين اوصاف، مناسب و شايسته‏ من نيست.
8. تا آنجا كه امكان دارد كمتر در تنهايي قرار بگيريد زيرا هنگام تنهايي آن فرد بيشتر در ذهن شما مجسم مي شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول مي كند.
9. براي شبانه روز خود برنامه دقيق و مشخصي داشته باشيد. از بيكاري اجتناب كنيد و اوقات خود را بيهوده نگذرانيد.
10. روابط عاطفي خود را با خانواده خود بيشتر كنيد و سعي كنيد تمام محبتتان را نثار آنها كنيد.
11. باور كنيد حالتان بهتر مي شود؛ اگر از فعاليت هاي مثبت و تقويت كننده و لذت بخش استفاده كنيد و به ورزش ها، كوهنوردي ها و فعاليت هاي بدني روي بياريد.
12. انجام يك كار مهم و جدي كه در راستاي تحصيلات و رشته درسي تان است را آغاز كنيد. مثلا روي يك موضوع علمي به طوري جدي به تحقيق بپردازيد يا خود را براي مراحل بالاتر تحصيل آماده نمايد.
13. روابط اجتماعي و دوستانه بيشتري با همسن و سالان خود برقرار كنيد.
14. با افراد مومن، موفق، با نشاط و اهل كار و فعاليت طرح دوستي بريزيد كه نقش بسيار زيادي در تقويت ايمان و اراده شما دارند.
15. هر روز حداقل ده دقيقه قرآن (با توجه به معنا و ترجمه آن) تلاوت كنيد.
16. مراقب نگاهتان باشيد.
16. با توجه و تمركز روي مسائل معنوي به ويژه نماز و شركت در مراسم مذهبي به خود آرامش دهيد.
17. توكل به خدا و توسل به ائمۀ اطهار (عليهم السلام) را فراموش نكنيد..

يگانه راهي كه انسانها را به مقصد بلند موفقيت‌هاي مادي و معنوي خواهد رساند، عمل به آموزه‌هاي دين و عقل پاك است.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1663
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793586
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...