0 امتیاز
216 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام
بنده حدود 4سال است که ازدواج کردم اما اندکی پس از ازدواج متوجه مسایلی در خانواده همسرم شدم که برایم بسیار سخت بود به عنوان مثال پدرومادر ایشان به شدت وسواس داشتند و همسر بنده نیز رفتارهای وسواس گونه داشتند که همسرم با مراجعه به متخصص الحمدلله کمی بهتر شدند اما همچنان اضطراب و استرس دارند مخصوصا که پدر و مادر ایشان در حال طلاق گرفتن از یکدیگر هستند و بنده تازه متوجه شدم که اینها مسایل عمیقی چند ده ساله داشتند. برای اینده زندگیم بسیار نگرانم و برای همین تاکنون اقدامی برایدفرزند نکردم، احساس میکنم ایشان به دلیل محیط بسیار پرتنش و اسیب زا رفتارهای متعادلی ندارد و زودرنج و پراسترس است و نحوه ارتباط منطقی و درست را از خانواده نیاموخته و تنها تنش و لجاجت و عدم منطق و رفتارهای تقابلی فرا گرفته.
مشاورین متعدد و دوره های مختلفی رفتیم اما مسایل تقریبا پابرجاست و فقط محبت بینمان ما را کنارهم نگه داشته است. راستش خیلی تصمیم به جدایی گرفتم اما نگران ایشانم و دوستشان دارم و نمیخواهم به خاطر خانواده و شرایطش که بی تقصیر در آن است به ایشان ظلمی کرده باشم. بیشتر از این نمیتوانم در دو دلی زندگی کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
26- شما دو راه بیشتر ندارید. راه اول جدایی است  ام باید دقت کنید که به هر حال هر فردی اشکالات و خوبی هایی دارد که ایشان هم مستثنی نیستند. از طرفی شم به یکدیگر علاقه دارید که این مساله را پیچیده تر می کند. با خود فکر کنید. اگر می توانید با اشکالات موجود کنار بیایید ؟نه ان انها را حل کنید. مثل فردی که با یک ادم معلول زندگی میکند انتظار درمان ندارد و با همان وضع و مشکلاتش بخاطر عشقش صبر می کند و از زندگی نیز بجای خود لذت می برد. اما اگر انسان صبوری نیستید و فکر می کنید با ادامه این وضع تحملتان تمام می شود و باعث بدتر شدن وضع شده و عشقتان نیز از بین می رود بهتر است روش اول را انتخاب نمایید. اما اگر فکر می کنید مساله خیلی جدی نیست فقط کمی از کیفیت زندگی کاست شده که می توان با عشق و محبت دوچندان و راه خل های مختلف ان را پوشش داد بهتر است این پیوند را نگسلید و خود را برای یک راه پرپیچ و خم اماده کنید. ولی باید صبر خود را افزایش دید و به همسرتان بهچشم کسی که به کمک و محبت و عشق شما نیاز دارد تا تغییر کند نگاه کنید. با این دیدگاه کمتر اذیت می شوید و می توانید سالهای سال این راه را با یکدیگر طی کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9842285
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...