0 امتیاز
197 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با سلام ، مدت یک سال و نیم است که زندگی مشترکم را آ غاز نموده ام و همسرم را بسیار دوست دارم و با هم مشکلی نداریم . فقط مسئله ای که هست خانواده همسرم بسیار اهل دخالت و نظر دادن در تمام ابعاد زندگی هستن که من و شوهرم با توافق هم بسیاری از مسائل زندگیمان رو بهشون نمیگیم یا اگه بپرسن جواب دقیقی نمیدیم ، این مسئله باعث شده که شوهرم دچار استرس و اضطراب شده و متوسل به دروغ گفتن به خانواده اش شود که از حرف و حدیثایی که گفته شود جلوگیری کند و من احساس می کنم ترسی هم در وجودش از خانوادش هست که طوری وانمود می کند که مطابق میل اونا باشه پیش اونا ، این مسئله بسیار من را ناراحت و آ زرده خاطر می کنذ که چرا شوهرم باید از خانوادش بترسذ چرا دروغ می گوید چرا واقعیت رو نمی گوید به هر حال ما نمی توانیم همه را از خودمون راضی نگه داریم ، با شوهرم صحبت کردم و بهشون متذکر شدم اثرات این رفتار رو که تاوان سختی دارن میدن و خودشون بیش از همه اذیت میشن و با درو غ گویی ، آ خرت خود را ازدست می دهند . خود شوهرم هم قبول دارن ولی این ترس و دروغگویی جزءشخصیت درونیشان شده و نمی توانن درست برخورد کنن و ناخوادگاه متوسل به دروغ پیش خانوادش می شود حتی متوجه شده ام که بعضی مواقع هم به من دروغ می گویند علت را می پرسم می گویند اگه حقیقت را می گفتم ناراحت می شدی یا من را سرزنش می کردی که چرا این کار را انجام ندادم و می گویند حوصله بحث و صحبت رو نداشتم دروغ گفتم ، در ضمن خانوادش به خصوص پدرشوهرم خیلی سرزنش می کنن و اهل منت گذاری هستن و پرتوقع هستن و دلایلی که شوهرم دروغ بهشون میگه بیشتر همین است . لطفا من را راهنمایی کنید در این زمینه که من چگونه رفتار کنم چون اخساس می کنم به شوهرم اعتماد کامل ندارم . اگه خانوادش از من چیزی رو بپرسن من راستشو میگم چون دلیلی برای ترس و دروغگویی ندارم و اعتقاد دارم حقیقت از هر چیزی بهتر است و خود خانواده شوهرم متوجه شدن که پسرشون بهشون دروغ میگه و از من بسیاری مسائل رو می پرسن . بقیه خواهر و برادرا هم مثل شوهرم به پدرو مادرشان دروغ می گویند و این دروغگویی ارثی شده در خانوادشان .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
33-دوست عزیز سعی کنید در موارد زیر با همسر خود به تفاهم رسیده وبا توجه به راهکارهای زیر میزان دخالت ها را کم کنید.ساده ترین راه برای کم کردن میزان دخالت ها تنظیم روابط به اندازه معقول است. اگر می بینید میزان دخالت ها بسیار زیاد است و از سویی امکانش را دارید، میزان زمان حضور در خانه آنان را کاهش دهید، البته نه این که دفعات را کم کنید، بلکه فقط می توانید زمان هر بار حضور را کاهش دهید. مثلاً در عوض این که از ظهر تا شب در خانه آنان به سر ببرید، فقط یک یا دو ساعت آن جا بمانید. از طرفی سعی کنید زمانی که آنان نیز به خانه شما می آیند برنامه هایی برای شان ترتیب دهید تا مشغول باشند، مثلاً می توانید سی دی فیلم یا سریالی را بخرید و با آن ها تماشا کنیدبهترین گزینه صحبت کردن همسرتان با خانواده اش در این باره است. اگر شما یا همسرتان می خواهید با خانواده خود در چنین موردی صحبت کنید بهتر است به چند نکته در این زمینه توجه داشته باشید. اول این که در زمان عصبانیت این کار را انجام ندهید. در زمان صحبت حتماً به ویژگی های مثبت آنان اشاره کنید و نشان دهید قدردان زحمات شان هستید. توضیح دهید برخی برخوردهای آنان به رغم نیت خوب شان موجب سوء تفاهم شده است. این موارد را به صورت مشخص و با تعیین مواردی که به نظر شما دخالت بوده است؛ توضیح دهید. در زمان صحبت به هیچ عنوان آنان را تهدید به قطع رابطه یا برخوردهای دیگر نکنید و البته در هر شرایطی احترام شان را نگه دارید و در آخر، هیچ وقت از قول همسرتان و این که او ناراحت شده است با والدین خود صحبت نکنید بلکه موضوع را به عنوان مسئله ای مشترک بین شما و همسرتان مطرح و از ضمایر جمع مانند «ما» استفاده کنید.گاهی پدر و مادرها حرف های خودشان را می ‌زنند و هر چقدر هم به آنها گوشزد ‌کنیم، آنها توجهی نکرده و کار خودشان را ادامه می ‌دهند، در اینجا باید ضمن احترامی که به پدر و مادرتان می ‌گذارید کار خودتان را بکنید و به هیچ وجه در مورد این حرفها و دخالتها نه فکر کنید و نه حرف بزنید.موفق باشید-
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 852
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794460
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...