0 امتیاز
402 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام
من ده ماه هست که عقد کردم،بیست سال سن دارم و همسرم27 ساله است
از بعد عقد رفتار مادرشوهرم عوض شد و ایشون حتی در مورد مسکن مثلا قبل عقد بحث شد و حرفی زدند و بعد عقد کاملا انکارش کردند،پیش امده مواردی که بین من و همسرم مشکل بوده،مثلا همسرم دعوا کردند با من و مادر شوهرم متوجه شدند و وقتی با من حرف زدند طرف پسرشون رو گرفتند درحالیکه کاملا حق با من بود،یا ارزو به دل من مونده که مثلا یه تعریفی ازم بکنند،ایشون مدام جلو من از دخترشون تعریف میکنن و...همسرم متاسفانه به شدت و غیر مستقیم به مادرش وابسته ست،مثلا بیرون رفتن یا مهمانی رفتن و...
اما من زیاد اهل رفت و امد نیستم و دوست ندارم اما چون همسرم میخواد باید برم وگرنه جبران میکنه و میگه تو از دستی نیومدی یا چرا نیومدی؟و همسرم بیشتر رفتارهاش شبیه مادرش هست که باید بریم و زشته و اینکه اصلا مد نظر نداره من چی میخوام وااااقعا در عمل به ذهن اونها نگاه میکنه و خواستشون
من نگرانم که شوهرم حس میکنم باهام نیست
به تازگی به اجبار همسرم با خونوادشون یه مسافرت رفتیم که جز خاطره تلخ هیچی برام نمونده
من نمیدونم واقعا حساس شدم به همه چیز،
خیلی حس بدی دارم
حس میکنم خونواده همسرم برام ارزش قائل نمیشن که البته بنظرم همسرم هم مقصره و دراین مورد هرچقدر باهاش حرف میزنم به نتیجه نمیرسم.
من همیشه احترام اونها رو حفظ کردم و حتی در اون مسافرت که انقدر خواهرشوهرم و مادرشوهرم باهام بد رفتار کردند صبر کردم فقط،اما مطمئنم نمیتونم تا اخر زندگیم اینجوری باشم،
من میخوام موقعیت واحتراممو داشته باشم در خانواده همسرم و اینکه نمیخوام جوری رفتار کنم باهاشون که بعدا توقعشون ازم زیاد باشه برا مهمونی رفتن و...
من میخوام بهم روشی یاد بدید ک انقد عذاب نکشم از ریز رفتارهاشون
مادرشوهرم ضمناً حتی جلو من سر پدرشوهرم داد میزنن و دعوا و فحش و...چه برسد به بقیه...
ببخشید وقتتون رو گرفتم
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
مشکلات بین عروس و خانواده ی شوهر از قدیم بوده تا امروز، که در مواردی که طرفین برخورد مناسب را انجام نداده اند مشکلات بزرگی که حتی منجر به طلاق شده است را به جود آورده است،
وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثرا توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها، و عادتهایی برخلاف ما داشته باشند.
 
زمانی که این اختلاف نظرها یا اختلاف در زمینه رسم و رسوم و غیره وارد خانواده شما شد، کشمکش و درگیری شروع می شود. بنابراین یک قاعده کلی درمورد خانواده شوهر این است که از احساساتتان به عنوان یک راهنما کمک بگیرید.

برای بیشتر افراد، ارتباط برقرار کردن با خواهرشوهر و مادرشوهر بسیار سخت است. حتی اگر مادرشوهرشان را به عنوان بهترین دوستشان بدانند. بسیاری از مادرشوهرها نگران نحوه رفتار کردن عروسشان با پسرشان هستند. ابتدا ممکن است ارتباط برقرار کردن با مادرشوهر کمی سخت باشد اما با مشخص کردن حد و حدودی بین شما و او مشکل حل می شود.
هرگز نباید مسائل مالی تان را با خانواده همسر در میان بگذارید، نباید بدگویی همسرتان را نزد خانواده اش بکنید و مهم تر از همه آنها نباید از اختلافاتی که داشته اید پیش خانواده شوهرتان حرفی بزنید. نیازی به گفتن ندارد که اختلافات شما با پدر، مادر و خواهر و برادر خودتان هم جزو اسرار مگو است که هرگز نباید پیش خانواده شوهرتان آنها را فاش کنید. خانواده شوهر هر قدر هم مهربان باشند، هر قدر به آنها اعتماد داشته باشید و حتی هر قدر آشنای شما و خانواده تان باشند، باز هم شما را به چشم فرزندانشان نمی بینند. آنها دوستتان دارند اما در جایگاه دوم؛ بعد از فرزندانشان. درست در جایگاه عروسی که به تازگی وارد خانواده شان شده است. پس حرمت ها را رعایت کنید.
در بیشتر موارد خانواده همسر سعی می کنند که به فرزند و یا عروس و دامادشان کمک کنند اما اگر آنها این قصد را داشته باشند که روش زندگی خودشان را بر زندگی فرزندشان پیاده کنند، شما احساس می کنید ابتکار عمل ازتان گرفته شده و دیگران قصد دارند سبک زندگی شما را مطابق با میل خود تغییر دهند.
 
قانون بعدی حد روابط با فامیل شوهر این است. این که آنها هرگز نباید از رفتارهای همسرمان که برای ما ناخوشایند است آگاه شوند. هرگز.
حتی اگر در اوایل دوران عقد هستید و هنوز خیلی از خصوصیات رفتاری همسرتان را کشف نکرده اید، از غافلگیر نشان دادن خود در مواجهه با رفتارهای نامناسب همسرتان خودداری کنید. در جمع نشان ندهید که از رفتار همسرتان ناراضی هستید. پدر و مادرها عیوب فرزندانشان را خوب می دانند و نیازی به یادآوری آنها نیست.
انجام دادن این کار مشکلات عدیده ای را سبب می شود. اگر همسرتان مشکلاتی دارد با مشاور در میان بگذارید نه با مادرشوهرتان. زیرا زمانی که مشکلتان با شوهرتان حل شد، هرآنچه که شما درمورد همسرتان با مادرشوهرتان مطرح کردید به خاطرش می ماند. بهترین راه این است که مشکلات زناشویی تان را با مشاور مطرح کنید یا در دفتر خاطراتتان یادداشت کنید.
توسط
ببخشید خیلی خیلی ممنونم از پاسختون،
ممکنه لطف بفرمایید و به من وقت مشاوره بدید؟
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

برای ارتباط با شماور مخترم لطفا شماره همراهتون رو که ترجیحا نرک افزار تلگرام داشته باد را اینجا قرار دهید تا شما را با ایشان متصل کنیم.


شماره شما تنها برای مدیر محترم سایت قابل نمایش خواهد بود
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1276
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9804076
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...