0 امتیاز
161 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با عرض سلام
حدود سه ساله که ازداواج کردم. همسرم 34 ساله فوق لیسانس و من 30 ساله لیسانس دارم. همسرم تمام مسایل مالی و حقوق و پاداش دریافتی خودشو بدون پرسش من بهم میگه ولی مبلغ واقعی را بهم نمیگه.و این ادعا هم داره که مثل بقیه اقایون پنهان کاری نمیکنه و با من روراسته.من دلیل دروغ گویی ایشون را نمیفهمم . نمیدونم بقیه درامدشو چکار میکنه و اصلا فکر اقتصادی و حوصله پس انداز نداره. تمام مسایل مالی و پس اندازشو هم با مادرش در میان میزاره .به شدت نگران این پنهان کاری هستم. دوست ندارم با رسوا کردنش غرور مردانشو بشکنم ولی به جاش خودم دارم زجر میکشم. لطفا منو راهنمایی کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۱۴_دوست عزیز. شما باید زمینه سازی انجام دهید تا اعتماد همسرتان را جلب کنید.سعی کنید بدون اینکه به روی ایشان بیاورید با رفتارهای خود به مرور زمان به صورت غیر مستقیم اموزش دهید مثلا با گرفتن مقادیر کم پول .گهگاه از او.  جمع کردن را باو نشان دهید که پس انداز کردن را ببیند. کم کم از او بخواهید تا قسمت کمی از پول را به شما اختصاص دهد تا شما در این امر او را همراهی کنید. این روال می تواند تا جایی ادامه پیدا کند که او خودش خواهان این مساله باشد که شما در چگونگی هزینه کردن باو کمک کنید ولی این باید از سمت او باشد نه اینکه شما بخواهید. شما باید باو اثبات کنید که می توانید در مخارج کمکش کنید  تا او بتواند به شما اعتماد نماید.
واما در مورد پنهان کاری. شاید شوهرت داره ازیک تعارض رنج میبره یکی خواسته هاواهدافی که باهاش بزرگ شده۲‏_خواسته ها اهداف وانتظاراتی که فکرمیکنه شما ازش داری. به نظرمن حالا که اینقدر روی روراستی برات مهمه.زمینه ی راستگویی ازطرف خودت روبراش فراهم کن.بهش بگو دوس داری ازاهداف وآرزوهاش مطلع باشی وفکرمیکنی برای ارتباط بهتر ورضایت دوطرفتون بیان کردن صادقانه این ،لازم باشه.قبلش گوشزدکن که بهش اعتماد داری وتوی خانواده ای بزرگ شدی که معنی قناعت ومدیریت رومیدونی وقصد نداری فشار بیجایی برای اموراقتصادی بیاری. اما به غیرازاین مطلب من فکرمیکنم کمی کنترل گری هم میکنی واین باعث محافظه کارترشدن شوهرت میشه تومیخای هیچ اشتباهی صورت نگیره که مطمئنادودش توچشم شوهرت میره ولی بهش اجازه بده مسئولیت انتخابهای اقتصادیش روبه عهده بگیره واینوبهش گوشزدکن.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2954
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9845235
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...