0 امتیاز
159 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام

من و همسرم هر دو دانشجو دکترا هستیم. الان 5 ماه هست ازدواج کردیم و بخاطر کار همسرم در شهر کوچکی که هیچ سرگرمی و .. ندارد زندگی میکنیم. همسرم از قبل ازدواج یکی از پاهایش مشکل زانو داشت و من با دانستن آن همسرش شدم. از طرفی من علیرغم همهر بی محبتی ها و بی احترامی ها از طرف خانواده همسرم همواره سعی کردم ظاهرشان را در پیش خودشان نگه دارم و تلافی  نکنم و به خانواده خودم هم چیزی نگفتم که نسبت به همسرم بدبین بشن اما تمام ناراحتیم را در دوران عقد از خانوادش به همسرم میکفتم و خیلی مورد ایشان خودشان میدیدن اذیتهایشان را. از طرفی خانواده همسرم یک خانواده کم حرف کم محبت و لجباز و مغرورن در حدی که کوچکترین گلگی از من را سریعا به همسرم منتقل و شکایت میکردن و....الان حدودسه ماه هست که اصلا بدی خانوادش را پیشش نمیگم و نمیخاهم اذیت شود با اینکه بوده تلفنی بزنن و نیش و کنایه ای بگن و بعدها تو حرف که پیش امذده به همسرم گفتم مثلا خواهرت اینو گفنت ولی مهم نیس که اعصایت را خرد کنم.حالاهمسرم حدیث از قران هر حرف و کلامی از سریال تلویزیون از اخبار و ... مبنی بر اهمیت پدر و مادر و خواهر و برادر میبیند به من متذکر میشود. این در حالی است که من خانواده با محبت و بسیار بی ازار در قیاس با خانواده همسرم دارم. مثلا دیشب تلویزیون یه مریض ام اسی را نشان داد که زنش بعد 5 سال جدا شده بود و مادرش بالا سرش بود سریع به من میگوید تلویزیون را دیدی این پدر و مادر و خواهر و برادرن که میمانن. یا مثلا یه کار کوچکی مثلا مادرشوهرم در مسیر راه رفتن به همسرم بگوید چند دقیقه بشینیم تا مدت ها به من یاداوری میکند و لذت میبرد که مادرم به اطر رعایت پای من گفت بشینم و این در حالیاست که من هزاران برابر ان رعایت پایش را میکنم و بهش کمک میکنم. از طرفی در قبال ازار و اذیت هانوادش هم هیچ واکنشی نشان نمیدهد. و کافی است مادرش حرفی بهش بزند حتما گوش میدهد.یا مثلا من بگویم از صبح خسته شدم فقط میگوید من هم خسته شدم. مدام منو خودش را مقایسه میکند و او در بیرون کار میکند من هم در داخل و هیچ جای ناز کردنی نیس. . نهایت همه محبتهای زبانی و عملی من سعی میکند بگوید دوستم دارد که حس میکنم فقط به دلیل این است که محبتهای من را همون روز با من تسویه کند و دینی گردنش نماند اگر نه در زندگی اعتماد و باوری به من ندارد. من خیلی کارها از وقت دکتر  گرفتن و بزور ردنش و ... انجام دادم  که حتی خهواهرانم به من میگویند شوهر ذلیل . در حالیکه خانوادش کاملا خونسرد و کوچکترین کارشان اینقد به چشش می ایسد. من برا زندگین خیلی مایه میگذارم از همه نظر و وقتی این رفتارها را میبینم ناامید میشوم. اح اطمینانی در زندگیم ندارم که فردا به فرض مریض شوم و شوهر جورم را بکشد چون در خانوادش بد است زن مریض باشد و چون تحت تاثیر است حرفشان را هم میپذیرد. نمیدانم با این فیلترهای ذهنی که خودش هم میداند غلط است چه کنم که پاک شود.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۲۴_ نکته مهم در تمام زندگی ها این است که اگر زوجین محاسبه گر و مقایسه کننده باشند همواره در تنش خواهند بود. در این مساله هردو در ناخوداگاه خود در حال حساب و کتاب هستید حتی اگر به ظاهر چنین نباشد. برای بهبود روابط باید به یک درک مشترک از زندگی زناشویی و جایگاه ایثار و اغماض و گذشت داشته باشید. اولا اینکه خانواده همسرتان رفتار خوبی ندارند به روشهای مختلفی که در سوالات دیگر بیان شده میتوانید به انها نزدیک شوید. اما در مقابل همسر ذهنیت منفی که خودتان بذای او درست کردید را باید پاک کنید. شما ناخواسته تمام ایرادات نزدیکترین افراد او را باو میگفتید.  دقت کنید که او هنوز به انها نزدیکتر است تا بشما هرچند شما را بیشتر دوست بدارد. شما با این درددل های گاه گاه حتی ممکن است از علاقه او بخود کاسته باشید. پس این روش غلط را تصحیح کنید. شما تا جای ممکن نباید بدی انها را به همسر بگویید بلکه باید با رفتار مناسب نشان دادن در مقابل رفتار غلط انها خوبی را به انها بیاموزید و بیاد داشته باشید همسرتان این رفتار را خواهد دید. البته در چندماه اول ابن تنش ها عادی است اما در صورت ادامه یافتن حتما به مشاور مراجعه نمایید. همواره بیاد داشته باشید رفتار همسر شما آیینه رفتارهای شما در طول زندگی است. علت را باید در رفتارهای خود بیابید و ان را اصلاح کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2950
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9845231
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...