0 امتیاز
204 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
پسر هفده ساله ای دارم که دو سال است که بی توجه ب درس و کلا اطرافش شده و فکرش فقط ب تیپ زدن خودش معطوف است درحالیکه قبلا غیر این بود, الان به هرکسی حاضر جوابی میکند بمن بعضی وقتا اصن اجازه حرف زدن نمیدهد. وبیشتر وقتش توو دنیای مجازی میگزرد وب نماز و روزه و,,,, کاملا بی توجه است ونتونستم ترغیبش کنم که انجام بده,, باهاش خیلی راحت حرف میزنم وبیشتر سعی میکنم باحرف زدن و صمیمیت قانعش کنم ولی الان کارساز نیست و نمیدونم چیکار کنم دیگه. یه برادر کوچک سه ونیم ساله هم دارد که بشدت با اون بد رفتار و پرخاشگره و باهاش کنار نمیاد,, دوبار توو جمع بهم بی احترامی کرده و اشکمو در اورده وپدرش هیچ عکس العملی نشون نداده انگار که بدش نمیاد با من بد باشه,, نمیدونم چیکار کنم بااین. پسر که توو سن حساسی هم هست

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
11- همانطور که گفتید او در سن حساسی است و شما به تنهایی نخواهید توانست مساله را به خوبی حل کنید. شما حتما نیاز به کمک و همراهی کامل همسرتان دارید. اول از همه با همسرتان صحبت جدی داشته باشید و از عواقب بسیار وخیم تنها گذاشتن فرزند دراین سن برایش بگوئید. بگذارید همسرتان نگران شود و تلاش بیشتری برای بهبود رفتار فرزندش انجام دهد. به او اطمینان دهید این بد رفتاری پس از شما دامن او را خواهد گرفت و کم کم او از هیچ کس حرف شنوی نخواهد داشت.  در قدم دوم باید همسرتان با او گهگاه صحبت کند و از خواسته ها و دنیای او آگاه شود. گاهی حرفهایی هست که پسر فقط به پدرش می تواند بزند پس باید رفتار او با پسرش صمیمانه تر باشد.  اما شما برای برخورد بهتر با او باید دنیی او را درک کنید. سعی نکنید با رفتار گذشته او را قانع کنید او در این سن بسیار تغییر کرده است اما رفتار شما همچنان مثل قبل است. با او مانند آدمهای بزرگ برخورد کنید. به او مسئولیت بیشتری بدهید و او را بازخواست نمایید اما با احترام. سعی کنید اطلاعاتتان از دنیای مجازی را بیشتر کنید و او را همراهی نمایید . همراه بودن شما با او و درک او و دنیای او بهترین مسیر برای بهبود رفتار اوست. در کنار این همرای شما می توانید او را کنترل کنید و از رفت و امدها و دوستان او خبر داشته باشید. در این میان اگر کسی وجود دارد که از او حرف شنوی دارد حتما از او کمک بخواهید. سعی کنید با هدیه هایی مثل کتابهای مناسب هم او را خوشحال کنید و هم به او هشدار دهید که چه خطراتی در انتظار او می تواند باشد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1464
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793387
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...