0 امتیاز
234 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام پسرم سه سال و نیم سن دارد با بچه های کوچیک تر از خودش به خوبی بازی میکنه اما با همسالای خودش نه .البته اگر با شخص مقابل چند بار دیده باشه بازی میکنه .مثلا با پسرخالش این مشکل رو نداره .اصلا به هیچ عنوان اجازه نمیده کسی به وسایلش دست بزنه .کلا تو فامیل همه میگن خسیس .نمیدونم چطور رفتار کنم .اگر کسی به وسایلش دست بزنه به شدت عصبانی میشه طوری که اگر با گریه نتونه وسیله ش رو پس بگیره میزنه تو سر خودش و گریه میکنه .راهکار لطفا

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز ابتدا باید به دنبال ریشه این رفتارها بوداما معمولا این رفتارها در کودکان نوپا عادی است شما میتوانید با راهکارهای زیر به مرور تغییر دهیددر چنین مواردی سعی کنیدبا تشویقی آرام و تدریجی حل کنید بهتر است به تدریج دایره دوستی ها را وسیع تر کنید و ابتدا از دعوت یک یا دو کودک همسن و سال او به خانه خودتان آغاز نمایید یا می توانید چندین بار همراه کودک خود به تماشای بچه هایی که مشغول بازی هستند بروید تا کودک ضمن تماشای آنها، لذتی را که از بازی با هم می برند درک کند و علاقه مند بشود که خودش هم از این لذت سهمی داشته باشد
توصیه می شود که ضمن ابراز محبت و مهربانی نسبت به کودک اصول اخلاقی و انسانی و احترام به حقوق دیگران را هم به کودک خود بیاموزند که بهترین روش در این مورد این است که والدین خود الگوی قابل تقلید برای آنان باشند.
بنابراین هوشیاری و دقت مادر و پدر در انتخاب همبازی های مناسب برای کودک نقش بسیار مهمی در افزایش تمایل کودک به بازی با سایرین دارد.
 کودکان به هنگام بازی با همسالان از حالت خودمحوری خارج شده و واقع گرا می شوند، به امیال و خواسته های دیگران توجه نموده، از دیگران چیزی می آموزند و به دیگران چیزی یاد می دهند و در کنش متقابل چیزهای زیادی به همدیگر یاد می دهند.
 وقتی که کودک دوست دارد به تنهایی بازی کند، باید او را به حال خود بگذارید و آزادی بدهید تا مستقلاً به بازی خودش ادامه دهد. نباید سعی کنید همبازی هایی را به او تحمیل کنید، زیرا چنین حالتی باعث اختلال در بازی او می شود و عادت به عصبانی شدن و نزاع برپاکردن را در او به وجود می آورد.
ـ به کودک برچسب خجالتی بودن نزنید و اگر سوم شخصی در یک جمع از شما پرسید، آیا کودکتان خجالتی است، بلافاصله پاسخ دهید: خیر، کمی زمان نیاز دارد تا به موقعیت جدید عادت کند.
ـ به کودک مسئولیت‌های کوچک بدهید و اعتماد به نفس او را تقویت کنید.
ـ رفتار مثبت و واقعی در کودک پیدا کنید و آنها را برجسته کنید و تشویقش کنید.
ـ در هفته دوبار کودک را به محل بازی کودکان ببرید.
ـ درباره تجربیات خوب فرزندتان با همبازی‌هایش صحبت کنید.
ـ متناسب با سن و توانایی فرزندتان یکی دو هنر و تردستی به او بیاموزید (نظیر بازی با طناب یا حلقه پلاستیکی). این کار به کودک کمک می‌کند برای نشان دادن خودش به همسالانش فرصت داشته باشد.
ـ داستان‌های مفهومی و مشارکتی برای کودک بخوانید.تا بدین وسیله یاد بگیرد تا اسباب بازی های خود را به کودکان بدهد
ـ بازی‌های دسته‌جمعی که در آنها بزرگسالان با کودکان مشارکت می‌کنند انجام دهید.روی این مورد بسیار زیاد تاکید میکنم.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

16 نفر آنلاین
0 عضو و 16 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1310
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834364
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...