0 امتیاز
155 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام
دخترم آبان سه سالش میشه وما تثنیم به اوردن فرزند دوم کردیم آما یه جیز نگرانم کروه
اونم رفتار دخترمه.حس عاطفی شدیدی بهم داریم.اما اینطور نیست که همیشه بخاد باهام باشه چند شب به خصوص که وقتی زائر عتبات بودم او با مادروپدرم بوده ..مشکلم اینه که خیلی رو نوزاد ها حساسه همش میخاد نی نی باشه یا قصه کوچیک بود رو براش بگم
یه نوزاد فامیل که همسایمون هست رو بیستر حساسه نمیدونین چه برسرش میاره وقتی پیشمونه.دندوناش رو به هم میفشاره و اذیتش میکنه.خودش به حساب خودش آرومش میکنه ولی داد بچه هوا رفته.
چجوری او رو اماده فرزند دوم کنم.البته بگم کلا باهمسالاسم همینه حس بزرگی ومادری داره میخاد همه رو بغل کنه و ...

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیزاین رفتارها کاملا طبیعی است حسادت یک واکنش بهنجار عاطفی است که در نتیجه ترس کودک برای از دست دادن محبت والدین یا احتمال و تصور از دست دادن آن ظاهر می‌شود وبرای اینکه این حساسیت ها وحسادت های کودک را کنترل کنیم باید به تدریج با اموزش ونحوه رفتارتان مدیریتشان کنید .به عنوان نمونه با نکاتی که در زمینه ورود فرزند دوم رعایت میکنید این مسیله هم تحت تاثیر قرار میگیردشما تمام طول مدت بارداری را فرصت دارید تا کودکتان را برای ورود نوزاد جدید آماده کنید. با کودک درباره ی خواهر یا برادر کوچکترش صحبت کنید و برایش اتفاقاتی را که قبل و بعد از تولد برای نوزاد روی می دهد توضیح دهید و کودک را برای پذیرش تغییراتی که پس از تولد نوزاد اتفاق خواهد افتاد، آماده کنید. داستان هایی را در مورد نوزادان شیرخوار برای کودک بگویید، حتی می توانید یک عروسک نوزاد تهیه کنید و همراه با کودک مراقبت از نوزاد را تمرین کنید. از کودک برای انتخاب نام و وسایل نوزاد تازه وارد کمک بگیرید. به او اجازه دهید شکم شما را لمس کند تا بتواند حرکات جنین را داخل شکم احساس کند. او را همراه خودتان به مطب دکتر ببرید تا صدای قلب تازه وارد را بشنود و تصویر او در مانیتور ببیند. در این دوران می توانید برای کودک خاطرات زمان تولدش را بازگو کنید و برایش تعریف کنید  که شما و پدرش از تولد او چقدر خوشحال بودید تا کودک متوجه شود که چقدر دوستش دارید و از وجودش خوشحال هستید.بچه های این سن از اینکه توجه شما به نوزاد دیگری جلب شود احساس ناراحتی می کنند. برای او توضیح دهید که یک نوزاد نیاز به توجه و مراقبت فراوانی دارد. او را در نگهداری نوزاد دخالت دهید و همراهتان برای خرید وسایل بچه به فروشگاه ببرید. برای او کتاب هایی در مورد نوزادان و خواهر و برادرها بخوانید. به او هم عروسکی بدهید که مثل شما از آن مراقبت کند. با هم به عکس های نوزادی او نگاه کنید و داستان به دنیا آمدنش را برایش بگویید.با حرف زدن با او شروع کنید و درباره آمدن نوزاد جدید با او صحبت کنید. به او شکمتان را که در حال بزرگ شدن است نشان دهید و از او بخواهید که برای تهیه وسایل بچه یا چیدن اتاق او کمکتان کند.
به فرزند بزرگتر خود توضیح دهی که نوزاد جدید احتمالاً اغلب اوقات در حال غذا خوردن، خوابیدن یا گریه کردن است. او از همان اول آماده بازی کردن نیست. برای کاهش استرس فرزندتان، باید از قبل فکر کنید. اگر فرزندتان نیاز به فضای بیشتری دارد یا دوست ندارد در اتاق بچه باشد، قبل از به دنیا آمدن نوزاد ترتیب آن را بدهید. این باعث می شود که فرزند اولتان به این شرایط جدید عادت کند.
به او توجه بیشتری نمایید و در فعالیت های مربوط به نوزاد مانند آواز خواندن، حمام کردن یا عوض کردن پوشک از او کمک بخواهید. وقتی او با نوزاد رفتاری دوست داشتنی دارد، از او تعریف کنید. حتی وقتی که او با نوزاد کنار می آید هم باید همیشه حواستان به او باشد. موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1132
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802405
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...