0 امتیاز
228 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
با دنیا امدن فرزند جدید این رفتار در دختر 5ساله ام به وجود امده است ؟لطفا راهنمایی بفرمایید
مربوط به این پاسخ: وابستگی به سینه مادر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پالیزوان(مشاور سایت):
8-دوست عزیزشما باید ریشه این رفتار را حل کنید یعنی جلب توجه و حسادت کردن.  برخی از کودکان هنگامی که مادر ، نوزاد خود را شیر می دهد ، از روی حسادت ، به شیر خوردن تمایل پیدا می کنند
. مادر باید به کودک بگوید : « ما همگی دوستت داریم اما چون این خیلی کوچک است ، باید مراقبش باشیم . تو هم باید کمک کنی تا با همدیگر بزرگش کنیم . »ویا تو بزرگی و زرنگی و میتونی شیر پاستویزه بخوری اما این کوچولوست و نمیتونه.شیر تو خوشمزه تزر است وشیر این بی مزه است.
شدت حسادت کودکان نسبت به نوزاد شیر خوار به طور معمول در سنین کم تر از 6سالگی ، به بیش ترین حد خود می رسد ، زیرا کودک در این سن هنوز وابسته به پدر و مادر است و به خارج از خانه وابستگی ندارد اما زمانی که کودک به سن 6 سالگی یا پس از آن رسید ، خود را به تدریج از پدر و مادر دور می کند و علاقه و دوستانی در خارج از محیط خانه به دست خواهد آورد .
شما باید با روش ها وشیوه های مختلف به کودکتان بیش از پیش توجه کنید
مادر نباید هیچ گونه تغییری در رفتار خود نسبت به کودک بزرگ تر به وجود آورد اما تا حد امکان باید سعی کند با کمک پدر ، زندگی روزمره و روابط و رفتار قبلی خود را با کودک حفظ نماید . زمانی که کودک ببیند تمام توجه و علاقه ی مادر به نوزاد جلب می شود و نوزاد مدام در آغوش مادر است و او بلا تکلیف و سر گردان است ، حس حسادت در او به وجود خواهد آمد . اگر برای پدر امکان دارد ، می تواند کودک را با خود به محل کارش ببرد تا درخلال روز با پدر مشغول باشد . سپردن کودک به کودکستان نیز برای او سرگرم کننده خواهد بود . اگر شغل پدر اجازه نمی دهد ، می تواند در ساعت های بیکاری خود ، کودک را برای خرید ، دیدن دوستان و گردش ، به بیرون از خانه ببرد .
کودک بزرگ تر اغلب از مادر اجازه می خواهد تا نوزاد را بغل کند . مادر از ترس این که نوزاد ممکن است از بغلش بیفتد ، به طور معمول اجازه نمی دهد . اگر کودک روی فرش یا روی تختخواب بنشیند و نوزاد را در آغوش بگیرد ، امکان افتادن نوزاد وجود نخواهد داشت ؛ بنابراین ، مادر باید به دفعات اجازه دهد که او نوزاد را در آغوش بگیرد ؛ این کار موجب می شود حس حسادت و تنفر کودک نسبت به نوزاد کاهش یابد . می توان در پرستاری از نوزاد و در دوران شیر خواری ، از کودک بزرگ تر در صورت تمایل او بهره جست ؛ این عمل موجب می شود حس حسادت ، به دوستی تبدیل شود . اگر هدیه هایی از طرف دوستان برای نوزاد آورده می شود ، بهتر است پدر و مادر ترتیبی دهند که برای کودک بزرگ تر نیز هم زمان هدایایی آورده شود تا او احساس کمبود نکندو..موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2311
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808798
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...