0 امتیاز
249 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
نمایش از نو
سلام.خانمی هستم ۳۴ساله ودارای سه فرزند.همسر من در جلوی خانواده خودش اعم از پدر مادر،برادر وحتی زن برادرش متاسفانه رفتار بدی بامن دارن تا جاییکه باعث سوء استفاده اطرافیان شده واونها هم به خودشون اجازه میدن در مقابل همسرم وبقیه به من بی احترامی کنن واقعا از این شرایط خسته شدم چند بار تصمیم گرفتم به خاطر این رفتارها قطع رابطه کنم واین کار رو هم کردم ولی فایده نداشته رفتارها همچنان بر علیه من ادامه داره .دلیل همسرم برای اینکار به قول خودش نشان دادن اقتدارش .ودلیل خانواده همسرم هم به خاطر اختلافهایی هست که درزمان عروسی پیش اومد متاسفانه بعد از دوازده سال از اون روزهای تلخ هنوز به رفتارهای تحقیرآمیزشون برعلیه من ادامه میدن وزندگی رو به کام من تلخ کردن واقعا درمانده شدم نمیدونم دربرابر رفتارهای تحقیر آمیز همسرم وخانوادش چه واکنشی باید نشون بدم لطفا راهنماییم کنینن

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خواهرم! در این رابطه، به نکات ذیل توجه کنید:
۱ ـ عزت و ذلت انسان در دست خداست. نه در دست مردم! خداوند، در قران کریم می فرماید: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعا»[۱]
وقتی که به چنین مطلبی ایمان داشته باشیم، باورمان نمی شود که رفتارهای دیگران موجب تحقیر شخصیتی ما خواهد شد. و اگر رفتار نادرستی هم داشته باشند، در واقع، خود را کوچک کرده اند، نه شما را!
در قران کریم آمده است: «اگر خوبی کنید به خود خوبی کرده اید و اگر بدی کنید به خویشتن بدی کرده اید»؛ «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها»[۲]
۲ ـ ویژگی های مثبت و توانمندی های خود را باور داشته باشید. توانمندی هایی که همگی، لطف و رحمت خداوند می باشند. وقتی چنین بودید، تحقیرهای دیگران شما را مردد نمی کند و احساس بی ارزشی و حقارت نمی کنید.
با این حساب، وقتی افراد کن دقت، توانمندی های شما را زیر سؤال بردند، به هیچ وجه باور نکنید و اعتماد به نفس (اعتماد به نعمت های خداوند در حق شما) را از دست ندهید. و خود را جمع کنار نکشید.
۳ ـ در برابر دیگران راحت باشید و خود را شکننده نکنید.

ما باید در معاشرت با دیگران، با آن ها با دید محبت نگاه کنیم و اگر حرف نادرستی هم زدند ، آنها را دشمن خود نبینیم؛ بلکه نهایتا بگوییم: «فردی کم دقت است». همین.
با این نگرش می توانیم تعامل خوبی با دیگران داشته باشیم و با حسن خلق و رفتار متین خود، دیگران را مجذوب خود کنیم.
البته برای این که در این نوع نگرش موفق باشید، به نکتۀ چهارم هم توجه کنید.
۴ ـ امیرالمؤمنین (علیه السلام) در روایت زیبایی می فرماید: «کسی که رابطۀ خود را خدا رو اصلاح کند، خداوند هم رابطۀ او با مردم را اصلاح خواهد کرد. مَنْ أَصْلَحَ فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَصْلَحَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ.[۳]
سعی کنید ارتباط خوبی با خدای خود داشته باشید و با تکیه بر نماز و عبادت، جایگاه خود را نزد آسمانیان بالا ببرید. وقتی جایگاه شما در نزد ملائکه ارتقا پیدا کرد، طبیعتا دست رحمت الهی محبت خاصی هم از شما در دل دیگران قرار خواهد داد.  
۵ ـ خود شما هم مواظب باشید که دیگران را تحقیر نکنید و چینن ر فتاری را با هیچ کس نداشته باشید. همیشه افرادی هم هستند که از نظر فهم برخی مسائل، ضعیف هستند.
۶ ـ آخرین نکته هم این است که مراقبت بیشتری از رفتار و گفتار خود به عمل آورید. یعنی هر حرفی را نزنید و هر حرکتی را نداشته باشید.
قبل از هر کار، به نوع رفتار، فضایی که در آن هستید و دیگر عوامل توجه کنید. با این دقت و تدبیر، قطعا رفتارهایی سنجیده تر خواهید داشت.
موفق باشید.
[۱] . یونس، آیه۶۵٫
[۲] . اسراء، آیۀ۷٫
[۳] . الکافی، ج۸، ص۳۰۷
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2814
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796421
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...