0 امتیاز
384 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آِیا اشکال دارد کتابی در مورد روحیات زنها به مردان بدهیم که بخوانند ؟ یا بهتر است خودم از روحیه عام خانمها و روحیه خاص خودم بگویم .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خیر اشکال ندارد .آقا یان هم میتوانند این کار را میتوانند بکنند و خیلی هم لازم است بصورت هدیه هم باشد بهتر است و هردو مقوله هم مهم است . یعنی هم ویژگی عام با کتاب و روحیات خاص را با انتقال اطلاعات به همسر منتقل کرد .چند کتاب معرفی کردم مثل مردان مریخی زنان ونوسی کار آقای دکتر جان گری . زن چیست ؟ مرد کیست ؟ از بانو کُهن . برای زن و مرد مفید است . خانم میتواند برای اینکه مرد را با روحیه خودشان آشنا کند . کتاب خانم آنجلیس ،" رازهایی در مورد زنان " را هدیه کنند و آقایان میتوانند کتابی در مورد رازهایی در مورد مردان را ، هدیه کنند. کتاب رازهایی در مورد مردان ، حدود چهارصد صفحه و در مورد زنان هفت صد صفحه است . و این نشان میدهد خانمها موجودات پیچیده تر و ظرافت روحیشان خیلی بیشتر است . کار آقایان سخت تر است . ما آقایان خیلی پیچیدگی نداریم درک ما و یافتن زوایای روحی ما خیلی کار سختی نیست . اگر خانم ها یک مقدار مطالعه و دقت کنند می توانند ما را کشف کنند ولی خانم ها نه. شناخت زن کار سختی است به جهت اینکه موجود پیچیده ای است و واقعا هنر خلقت است .
 روانشناسی زن کار خانم هورنا ، که کتاب خوبی است میتوانید به همسرتان هدیه بدهید . البته یک راه کتاب است ، یک را ه برنامه گلبرگ است .چه اشکالی دارد برنامه را ذخیره کنید . شما هم میشنوید و کارتان را هم انجام میدهید . آقا که هنگام عصر، چیزی هم میل میکنند این برنامه را هم گوش میدهند . ویژگی شخصی آدمها کتاب ندارد . کتاب ویژگی شخصیتی را میگوید نه شخصی را. برای بعضی ها گفتن سخت است برای پس بهتر است مکاتبه کنید . اصلا برای همسرتان بنویسید از جهاتی شاید نوشتن بهتر هم باشد . البته گفتگو چیز دیگری است . یک وقت موقعیتش نیست آقا حال ندارد ، زمینه اش نیست ، ممکن است مقاومت کند ، به شکل نوشتن به آقا منتقل کنید .نکته مهم این است که موقعیت سنج باشید ، زمان و مکان و حالات روحی همسرتان خیلی مهم است ،چه مرد و چه زن فرقی نمی کند . زیاده روی نکنید . فراوان گزارش داریم که خانم ها خیلی زیاده روی میکنند ، دائم می گویند و مرد را به حالت خفگی و مقاومت روحی روانی،میرسانند ، زیاد نگویید پیام بدهید . بگذارید تا ایشان تجزیه وتحلیل کنند . خانم ها فکر میکنند ما آقایان فراموش کار هستیم ولی این طور نیست . شما یکبار پیام بدهید توی ذهن ما و ضمیر ناخوداگاه ما میرود و تجزیه وتحلیل میکند . باور کنید ما فراموشکار نیستیم . بله ، البته بعضی ها بر اثر حادثه ای حافظه کوتاه مدت و بلند مدت مشکل داشته باشد ولی این افراد محدود هستند . مهمتر از این به حالت گله و شکوه نباشد ، خانم ها خیلی می گویند اما نه در یک موقعیت عاطفی و در وقتی که به همسرشان هدیه می دهند . نه آنجایی که همسرشان به آنها اظهار محبت می کند . انجایی که خانم به بن بست رسیده، ناراحت است، تحت فشار بوده ، شروع می کند : آقا چرا مرا درک نمی کنید ، بابا من زن هستم باید به من توجه کنی ، به من بگو دوستت دارم ، چرا نمی گویی دوست دارم و این حرفها جواب نمیدهد . مقاومت ایجاد میکند . بیایید آشنا بشوید . کتاب هدیه بدهید . روحیات خود را به همدیگر بگویید . یک وسیله کوچولو که میخرید بروشور دارد . وقتی آن وسیله را میخرید ، قبل از استفاده آن را می خوانید ولی در شگفتم که ما ازدواج میکنیم ولی بروشور همسرمان را نمی خوانیم و آقای عزیز ، بروشور زن شما ، 700 صفحه است و خانم عزیز بروشور آقای شما 400 صفحه است ، بخوانید لازم است . یک وسیله برقی میخرید صد هزار تومان . تا مطمئن نشده اید که این کلید ها برای چیست به برق نمیزنید ، چرا ؟ زیرا احتیاط میکنید ، می ترسید ضرر کنید . صد تومان از دست بدهید . همسر با پول قابل مقایسه نیست ، نمی شود رویش قیمت گذاشت چطور ما همسر خود را به برق میزنیم و می سوزانیم . دقت کنید . هرقدر آگاهی ما بیشتر ، بهره وری ما بیشتر ، لطمه کمتر ، این واقعیت است . ما از وسیله ای هم که داریم استفاده میکنیم اگر اگاهی بیشتر داشته باشیم بهره وری بیشتر است . بیشتر میتوانید از آن استفاده کنید و لطمه کمتری به آن می زنید و هر قدر آگاهی و بهره وری کمتر ، لطمه بیشتر است . ما این قدر به هم لطمه میزنیم ، بخاطر عدم اگاهی است. من تقاضا میکنم با هم آشنا بشویم.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1147
بازدید دیروز: 3678
بازدید کل: 9814584
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...