0 امتیاز
221 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آیا روابط غریزی فقط برای آقایان ثواب دارد ؟ آیا زنها فقط برای خدمت به مردها آفریده شده اند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
رفتاری که مربوط به زندگی مشترک است و دونفر در آن سهیم هستند ، هیچ وقت به یک نفر ثواب نمی دهند. قطعا ثواب برای هر دو نفر هست . پیامبر فرمود : وقتی مرد به سمت همسرش می رود ، دو تا فرشته او را در آغوش می گیرد و او مثل مجاهدی در راه خدا است و وقتی به همسرش نزدیک می شود گناهانش می ریزد همانطور که برگهای درخت می ریزد و وقتی غسل می کند تمام گناهانش شسته می شود و می رود . در ادامه ی روایت خانمی سوال می کنند ای پیامبر ، پدر و مادر من فدای شما ، این برای آقایان پس برای خانم ها چه ؟ پیامبر می فرمایند : این ثواب برای خانمها هم هست . اجراین خانمها خود خداست . در روایت دیگری داریم که وقتی زن و مرد بهم نزدیک می شوند وغسل می کنند . به ازای هر قطره آبی که روی موهای آنها یعنی هم خانم و هم آقا ریخته می شود ثواب نوشته می شود و یک گناه را پاک می کنند . روایت دیگری داریم که وقتی زن و مرد بهم نزدیک می شوند ، هفتاد هزار فرشته بالهایشان را زیر این خانم و آقا پهن می کنند و رحمت خدا بر آنها نازل می شود و به تعداد قطره های آبی که روی زمین ریخته می شود خداوند در بهشت برای آنها خانه ای بنا می کند . روایاتی را که برای مرد فرموده اند و مرد را ترغیب می کنند ، باز نفع این کار به خانم ها می رسد . این روایات می خواهد آقایان را ترغیب کنند که به سمت همسرس خودشان بروند و به سمت نامحرم نروند . امام صادق (ع) می فرماید : وقتی مومنی به همسرش نزدیک می شود و غسل می کند ،شیطان گریه می کند و داد می زند که از پروردگارش اطاعت کرد و گناهانش بخشیده شد . نگران نباشید. کار خدا روی حکمت است .
این طور نیست که خانم ها برای خدمت به آقایان آفریده شده باشند . روایت داریم که اگر زن وسیله ای را برای مردش جابجا بکند ثوابش برابر است با یک سال عبادت همراه با تهجد . روایت داریم کسی که برای زن و بچه اش زحمت می کشد مثل مجاهدی در راه خداست. زندگی مشترک است. خانم یکسری وظایفی دارد و خدماتی به همسرش می دهد و آقا هم یک سری وظایفی دارد و خدماتی می دهد . اینکه زن خدمتکار زن باشد خلاف آموزه های دینی است
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 241
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9840982
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...