0 امتیاز
249 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
ویرایش شده توسط zrastegar
سلام و خدا قوت خدمت شما بزرگواران،   درباره مهارت های عروس و داماد توضیح دادین ولی به نحوه برخورد روزانه و حد و حدود آن اشاره ای نکردین؟ از همین اول راه چگونه رفتار شود که لووس نشود. اگر محبت کنید درباره  نحوهء رفتار مادر بزرگ با نوه ها در شرایطی که  برداشت، دخالت درتربیت نباشد فقط انتقال تجربیات  از سوی ایشان باشد هم توضیحاتی ارائه بفرماید. قدر میدانم محبتهای بی دریغ شما را

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
در مورد سوال اولتون بهتر است زن وشوهر دو ابتدای زندگی باهم صریح و واقع بینانه به تفاهم برسند. برای هریک از اتفاقات و مسایل برنامه داشته باشند تا سوء برداشت ایجاد نشود. درست اینست که زوجین در ابتدا به شناخت یکدیر بپردازند. و تا وقتی,شناخت کامل نشده از برخورد و ناراحتی بپرهیزند و صبر و گذشت را پیشه خود کنند.
یک مثال میزنم: ایا کسی که تمام اصول و فنون رانندگی را مطالعه کرده و بلد است ولی تابحال پشت فرمان ننشسته است میتواند رانندگی خوبی داشته باشد؟ مسلما نه.
زندگی از رانندگی پیچ وخم و ریزه کاریهای بیشتری دارد پس حتی اگر کسی مطالعه کافی هم داشته باشد تا در زندگی قرار نگیرد نمیتواند مسایل را به درستی تجربه کند.
پس زوجین باید در ابتدا کمی صبر و تحمل بیشتری داشته باشند تا شناخت بهتری از زندگی متاهلی و خود و همسر خود پیدا کنند. بهترین روش در زندگی این است که زن و شوهر در ابتدا باهم به تفاهم برسند که تمام مشکلات را با گفتگویی دور از خشونت و بحث حل کنند. قوانینی که مورد توافق طرفین باشد. اگر زوجین در ابتدا سر این مسایل به نتیجه واحد نرسند بعدها مشکلات بزرگتر پیش خواهد امد. تکنیک های حل مساله و گفتگو با مطالعه و تفکر در رفتار خویش بدست می اید که کمک بسیاری به زندگی مینماید. اما در مورد ارتباط,با نوه بهتر است مسایل مستقیم انجام نشود و بصورت مشورت با پدر و مادر و با لحنی مناسب گفته شود. مثلا بگویید که انجام این کار... شما را کمک میکند یا اینکه شما در مورد فرزندانتان اینگونه عمل کردید و نتیجه گرفتید. به هر حال هرکس عقیده خود را در تربیت فرزند دارد و بهتر است تمام مسایل بصورت مشورتی با والدین بیان شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2364
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808851
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...