0 امتیاز
332 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من با مادرشوهرم که همسر خودش را از دست داده است در یک منزل زندگی می کنیم و هر وقت که ما می خواهیم به مسافرت برویم باید او را هم با خودمان ببریم . وقتی به شوهرم می گویم که دوست ندارم با مادرت به مسافرت برویم ناراحت می شود . آیا من توقع بیجایی دارم ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر مادرشوهر ناگزیر با شما زندگی می کنند همسر شما باید در بحث مسافرت مدیریت کنند و اعتدالی ایجاد کنند . گاهی اوقات بطور دسته جمعی به مسافرت بروید و گاهی اوقات همسر شما با مادرش به سفر زیارتی بروند و گاهی هم شما و فرزندان و همسرتان بدون مادرشوهرتان به مسافرت بروید . می توانند مادر را پیش یکی از فرزندان دیگر بگذارند و اگر این امکان وجود ندارد می توانند همزمان با کاروان زیارتی آنها را به مسافرت فرستاد البته اگر توان این کار را داشته باشند . اگر مادر فرزند دیگری ندارد و خود مادر هم توانی ندارد که از خودش مراقبت کنند چند راه وجود دارد .یکی اینکه شما به مسافرت نروید یا شما بدون شوهرتان به مسافرت بروید یا اینکه همه با هم به مسافرت بروید. دراین موقعیت که چاره ای نیست عقل شما کدام را انتخاب می کند ؟ حتما گزینه ی سوم را انتخاب می کند . مشکل این است که ما به خودما تلقین می کنیم که این جورمسافرت به ما خوش نمی گذرد . این به خود شما بر می گردد .معمولا تلقین های منفی است که جلوی لذت ها را می گیرد . آبراهام لینکن می گوید : انسان ها به اندازه ای خوشحال هستند که تصمیم می گیرند خوشحال باشند . شما می گویید که دوست ندارم با مادرت به مسافرت بروم . کلمه ی مادرت بار منفی دارد . خوب است بگوید با مادر به مسافرت نمی روم . این خانم مادر همسر شما هستند و مرد نسبت به مادرش تعصب دارد همان طور که شما به مادرتان علاقمند هستید. برداشت همسر شما در مورد شما این است که شما خودخواه هستید . اگر همسر شما اصرار دارند که حتما با مادرش به مسافرت بروند شما مدتی تحمل کنید و بعد با کلام نرم و مهربانی به آقا بگویید که خوب است با هم به مسافرت برویم . کسانی که در مورد مادرشوهر موضع می گیرند بدانند که روزی شما هم مادرشوهر خواهید شد و ممکن است که شما در چنین موقعیتی قرار بگیرید و عروس شما با شما این رفتار را بکند . اسلام وظیفه ی ما را در مورد سالمندان مشخص کرده است . سالمندان می توانند در کنار خانواده ی ما باشند . اصل این است که ما به بزرگان خود برسیم و آنها در کنار ما باشد . پیامبر فرمود : کسی که بزرگان ما را احترام نکند از ما نیست . ما نمی توانیم مثل غربی ها عمل بکنیم . عاطفه و دین ما اجازه نمی دهد که بزرگان خودمان را ترک کنیم .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 867
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802140
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...