0 امتیاز
192 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خانم من دائم به خانه ی پدرش می رود و به هیچ وجه به زندگی خودش نمی رسد . هر وقت از محل کار به خانه می روم با خانه ای سرد و بی روح مواجه می شوم . بخاطر این ارتباطات او هرگز به حقوق من توجهی ندارد . آیا این کار درست است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بدون تردید کار این خانم درست نیست . اگر خانم در شهر خودشان زندگی می کنند خوب است که هفته ای یکی دو بار به خانه ی پدرشان سر بزنند که باعث نشاط و شادابی خانم می شود . این خانم دارند افراط می کنند . انسان وقتی ازدواج می کند مسئولیت جدید و مهمی را بعهده می گیرد . مخصوصا خانم ها که مسئولیت شان خیلی مهم است و در روایات ما از شوهرداری خانم تعبیر به جهاد کرده اند . پیامبر فرمودند : جهاد زن خوب شوهرداری کردن است . این خانم در رفت وآمد با خانواده شان باید تجدیدنظر بکنند. باید رسیدگی به همسر و خانه داری در اولویت کار خانم ها باشد . اسلام بر اعتدال تاکید می کند . در روایت داریم که بهترین کارها حدوسط آن است . خدا ما را امت وسط قرار داده است . راست و چپ گمراهی است و جاده راه وسط است . ارسطو هم درباره ی افراط و تفریط سخن گفته است و افراط و تفریط را بیماری دانسته است . بعضی ها اهل چهل ستون هستند و بعضی ها اهل بیستون هستند . خانم باید شیوه ی اعتدال را رعایت کند البته ما نباید پدر و مادر خود را رها کنیم . خانم باید روابط را مدیریت و محدود کند . شما باید طوری تنظیم کنید که زمان ورود همسرتان به منزل درخانه باشید . این زمان ، زمان مهمی است و آقا دوست دارد که وقتی وارد خانه می شود همسرش در خانه باشد . خانمهایی هم که شاغل هستند باید کارشان را طوری تنظیم کنند که قبل از همسر و فرزندان شان خانه باشند مگر اینکه امکان این کار نباشد . اگر شما قبل از همسر و فرزندانتان در خانه باشید آرامش را در خانه ایجاد می کنید . مسکن یعنی محل سکون و آرامش . وقتی مرد به خانه می آید و خانه سرد و بی روح است ممکن است که برای آمدن به خانه بی انگیزه بشوند و بدون دلیل به بیرون از خانه بروند . حضور بی دلیل مرد در بیرون از خانه زمینه و بستر انحرافات اخلاقی را بیشتر فراهم می کند . بعضی از دامادها این توهم را دارند که مادر خانم در زندگی دخالت می کند و خانم من را علیه من می شوراند و وقتی شما زیاد رابطه داشته باشید این توهم تقویت می شود . ارتباط زیاد ممکن است که باعث شکستن حرمت ها بشود . دوری و دوستی چیز خوبی است و دین هم بر آن تاکید می کند . آقای خلیل جبران می گوید که حتی ستون معبدها هم از یکدیگر فاصله دارند . برای ارتباط نمی توان عدد و رقم داد . در کلان شهری مثل تهران ممکن است که هفته ای دو بار خیلی سخت باشد و هفته ای یک بار کافی است و اگر مسافت مثل تهران و قم باشد ممکن است که دو هفته یک بار برای ارتباط کافی باشد . خود انسان می تواند حس کند که در ارتباط زیاده روی می کند یا نمی کند .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1092
بازدید دیروز: 2727
بازدید کل: 9830179
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...